Lediga jobb Perido AB i Östersund

Se alla lediga jobb från Perido AB i Östersund. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Östersund som finns inom det yrket.

KYC-administratörer sökes till storbank i Östersund!

Ansök    Nov 5    Perido AB    Backofficepersonal
Har du något års erfarenhet inom AML/KYC? Vill du fortsätta utvecklas inom analys och finans på en av våra största banker? Är du analytisk lagd och uppskattar att få grotta ner dig i detaljer? Har du lätt för att sätta dig in i stora mängder information och komplexa samband? Här är en tjänst för dig! Om tjänsten Perido söker nu dig som vill arbeta med AML/KYC och motverka penningtvätt och descriptionbedrägerier i en roll som KYC-administratör hos en av nor... Visa mer
Har du något års erfarenhet inom AML/KYC? Vill du fortsätta utvecklas inom analys och finans på en av våra största banker? Är du analytisk lagd och uppskattar att få grotta ner dig i detaljer? Har du lätt för att sätta dig in i stora mängder information och komplexa samband? Här är en tjänst för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu dig som vill arbeta med AML/KYC och motverka penningtvätt och descriptionbedrägerier i en roll som KYC-administratör hos en av nordens största banker. Denna tjänst har sin placering i Östersund.
Dina arbetsuppgifter
Som KYC-administratör kommer du spela en viktig roll i att säkerställa att banken inte medverkar till penningtvätt eller finansiell kriminalitet. Fokuset kommer ligga på kundkännedom enligt ett antal parametrar kopplade till rådande regelverk. Följande arbetsuppgifter är de som du huvudsakligen kan vänta dig:
Kontakta kunder och begära in information.
Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för avdelningens AML-analytiker.
Föra dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för djupgående analys av kunder finns tillgänglig.
Göra uppföljningar av kunder enligt de uppföljningskrav som finns för att kunna identifiera eller utesluta medverkan i penningtvätt eller annan finansiell kriminalitet.

För att du ska få en så bra start som möjligt i tjänsten kommer du att få genomgå en introduktion.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och engagerad person som dras till roller där komplexa analyser står i fokus. Som KYC-analytiker kommer du får användning av din noggrannhet och känsla för kvalité. Dessutom tror vi att du trivs med att både arbeta självständigt likväl som i grupp. Dessutom är du en ansvarsfull person som är nyfiken och har ett serviceinriktat arbetssätt
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning för rollen
Minst 1 års erfarenhet inom AML/KYC alternativt relevant erfarenhet av analysarbete
Har goda kunskaper i Office-paketet
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med god chans till förlängning. Tillträde efter årsskiftet, i mitten av januari 2021.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 31922 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

KYC-administratörer sökes till storbank i Östersund!

Ansök    Sep 30    Perido AB    Administrativ assistent
Har du något års erfarenhet inom AML/KYC? Vill du fortsätta utvecklas inom analys och finans på en av våra största banker? Är du analytisk lagd och uppskattar att få grotta ner dig i detaljer? Har du lätt för att sätta dig in i stora mängder information och komplexa samband? Här är en tjänst för dig! Om tjänsten Perido söker nu dig som vill arbeta med AML/KYC och motverka penningtvätt och descriptionbedrägerier i en roll som KYC-administratör hos en av nor... Visa mer
Har du något års erfarenhet inom AML/KYC? Vill du fortsätta utvecklas inom analys och finans på en av våra största banker? Är du analytisk lagd och uppskattar att få grotta ner dig i detaljer? Har du lätt för att sätta dig in i stora mängder information och komplexa samband? Här är en tjänst för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu dig som vill arbeta med AML/KYC och motverka penningtvätt och descriptionbedrägerier i en roll som KYC-administratör hos en av nordens största banker. Denna tjänst har sin placering i Östersund.
Dina arbetsuppgifter
Som KYC-administratör kommer du spela en viktig roll i att säkerställa att banken inte medverkar till penningtvätt eller finansiell kriminalitet. Fokuset kommer ligga på kundkännedom enligt ett antal parametrar kopplade till rådande regelverk. Följande arbetsuppgifter är de som du huvudsakligen kan vänta dig:
Kontakta kunder och begära in information
Paketera och sammanställa informationen för att presentera den
för avdelningens AML-analytiker
Föra dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all
information som krävs för djupgående analys av kunder finns
tillgänglig
Göra uppföljningar av kunder enligt de uppföljningskrav som finns
för att kunna identifiera eller utesluta medverkan i penningtvätt
eller annan finansiell kriminalitet

För att du ska få en så bra start som möjligt i tjänsten kommer du att få genomgå en introduktion.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och engagerad person som dras till roller där komplexa analyser står i fokus. Som KYC-analytiker kommer du får användning av din noggrannhet och känsla för kvalité. Dessutom tror vi att du trivs med att både arbeta självständigt likväl som i grupp. Dessutom är du en ansvarsfull person som är nyfiken och har ett serviceinriktat arbetssätt
Du är varmt välkommen med att skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning för rollen
Minst 1 års erfarenhet inom AML/KYC alternativt relevant erfarenhet av analysarbete
Har goda kunskaper i Office-paketet
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning. Tillträde i oktober.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 31922 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

Administratör sökes till handläggande myndighet - Östersund

Ansök    Jun 8    Perido AB    Administrativ assistent
Har du minst ett års erfarenhet av en administrativ tjänst? Har du också tidigare erfarenhet av diarieföring med tillhörande system? Ser du dig som en noggrann och strukturerad person som trivs med att arbeta serviceinriktat och efter tydliga återkommande arbetsuppgifter? Då har vi en intressant tjänst att erbjuda! Om tjänsten Vi letar efter serviceinriktade administratörer till vår kund, en myndighet som har i uppdrag att handlägga och granska inkomna ans... Visa mer
Har du minst ett års erfarenhet av en administrativ tjänst? Har du också tidigare erfarenhet av diarieföring med tillhörande system? Ser du dig som en noggrann och strukturerad person som trivs med att arbeta serviceinriktat och efter tydliga återkommande arbetsuppgifter? Då har vi en intressant tjänst att erbjuda!
Om tjänsten
Vi letar efter serviceinriktade administratörer till vår kund, en myndighet som har i uppdrag att handlägga och granska inkomna ansökningar från företag angående ekonomiskt stöd med anledning av rådande pandemi. Tjänsten är placerad i Östersund.
Dina arbetsuppgifter
Myndigheten arbetar öppet och transparent och ser nu ett ökat behov av administrativa resurser som tillgodoser detta för allmänhet och medier. Uppdragets fokus kommer att ligga på utlämnande och diarieföring av handlingar. Dessa arbetsuppgifter kan du förvänta dig av tjänsten:
Sköta administrativa rutiner
Planera och samordna
Arbeta utifrån fastlagda rutiner
Vara ett operativt stöd för verksamheten
Formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
Assistera och ge service till en eller flera personer (exempelvis en chef eller en avdelning)
Hantera många kontakter med anställda och allmänhet
Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
Göra kalenderbokningar, mötesbokningar
Utföra reseplanering

Dina egenskaper
Vi tror att du som söker denna tjänst värdesätter struktur och noggrannhet i ditt dagliga arbete. Egenskaper som kommunikativ, positiv och servicemedveten stämmer in på dig som person och du har både god förmåga att samarbeta och att utföra självständigt arbete. Din prestigelöshet och förmåga att snabbt kunna omprioritera bland arbetsuppgifter är också viktiga egenskaper som kan tillskrivas dig. Till sist tror vi att du är bekväm med att arbeta på distans.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Erfarenhet från diarieföring (till exempel Public 360)
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-12-31 med chans till förlängning. Tillträde 2021-07-26.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32431 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

Kundtjänstmedarbetare/informatör till myndighet i Östersund

Ansök    Jul 8    Perido AB    Kundtjänstmedarbetare
Är du en social person som vet vad service innebär? Har du tidigare erfarenhet inom området och är på jakt efter nya utmaningar där du får hjälpa och informera andra människor? Här finns chansen att bli del av ett engagerat gäng på en stabil myndighet som dessutom erbjuder goda utvecklingsmöjligheter. Vi tycker att du ska läsa vidare! Om tjänsten Vi på Perido är på jakt efter en kundtjänstmedarbetare/informatör till vår kund; samhällsviktig myndighet med ... Visa mer
Är du en social person som vet vad service innebär? Har du tidigare erfarenhet inom området och är på jakt efter nya utmaningar där du får hjälpa och informera andra människor? Här finns chansen att bli del av ett engagerat gäng på en stabil myndighet som dessutom erbjuder goda utvecklingsmöjligheter. Vi tycker att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en kundtjänstmedarbetare/informatör till vår kund; samhällsviktig myndighet med fokus på svenska arbetsmarknaden. Du som är noggrann och duktig på att samarbeta välkomnas till denna myndighet där du som medarbetare erbjuds varierande och utvecklande dagar. Den här tjänsten är placerad på myndigheten kontor i centrala Östersund.
Dina arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare/informatör blir du del av en servicefunktion där du och ditt team tar emot samtal och löser problem framför allt via telefon, men även via chatt, e-post, videosamtal och sociala medier. Utöver det kommer du även hantera utlämnade av uppgifter, registerutdrag, sjukfrånvaro och anmäla vård av barn. Du bör således trivas i en roll med varierande uppgifter och belastning, men där god service alltid står i fokus, även under stressiga perioder.
Som ny, kommer du få en introduktion och stöd från kollegor på plats, så att du snabbt kommer in i rollen. För rätt person finns det även mycket goda möjlighet till att uppdraget förlängs.
Dina egenskaper
I jakten på den bästa kundtjänstmedarbetaren/informatören kommer vikt att läggas vid tidigare erfarenhet, utbildning och så klart personlighet. För att trivas i rollen tror vi att du vet vad god service innebär och trivs i en social och kommunikativ roll. Du kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och du har dessutom ett bra tålamod. Kanske har du tidigare arbetat i en kundtjänstroll eller som handläggare och känner dig nu redo för nya utmaningar?
Låter detta som uppdraget för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasialutbildning inom aktuellt område
Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-12-31 med chans till förlängning. Tillträde 2020-08-17.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31795 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

Kundservicemedarbetare sökes till samhällsviktig myndighet!

Ansök    Dec 18    Perido AB    Kundtjänstmedarbetare
Är du nyfiken på människor och prioriterar att ständigt ge bästa möjliga service? Har du tidigare erfarenhet av arbete i en telefonväxel eller kundtjänst? Uppskattar du att få hjälpa samt vägleda andra? Då ska du läsa vidare! Beskrivning Perido söker en kundservicemedarbetare till vår kund, en myndighet som finns i hela landet och som jobbar med fokus på den svenska arbetsmarknaden. Tjänsten är placerad på deras kontor i Östersund. Som kundservicemedarbeta... Visa mer
Är du nyfiken på människor och prioriterar att ständigt ge bästa möjliga service? Har du tidigare erfarenhet av arbete i en telefonväxel eller kundtjänst? Uppskattar du att få hjälpa samt vägleda andra? Då ska du läsa vidare!
Beskrivning
Perido söker en kundservicemedarbetare till vår kund, en myndighet som finns i hela landet och som jobbar med fokus på den svenska arbetsmarknaden. Tjänsten är placerad på deras kontor i Östersund.
Som kundservicemedarbetare kommer en mycket central del av ditt arbete vara att bemöta kunder i telefon och behandla deras frågor och funderingar, antingen genom att handleda och svara kunden direkt över telefon eller genom att vidarebefordra ärendet till rätt avdelning. Du kommer även att bistå med informationsservice internt till dina medarbetare. Övriga arbetsuppgifter inkluderar framtagning av kundundersökningar och administration kopplat till kundleveranser.
 Vid tillsättningen av rollen kommer en stor vikt att läggas på din personlighet. Då du kommer vara ett ansikte utåt för myndigheten tror vi att du har en mycket god kommunikativ förmåga som du använder för att ge bästa möjliga service. Du talar klarspråk – allt för att budskapet ska bli tydligt och lättförståeligt. För en lyckad kommunikation behöver du även vara en god och aktiv lyssnare. Du får andra att känna sig bekväma med ditt lugna och tillmötesgående sätt. Du trivs med ett arbetstempo som periodvis kan vara högt och under dessa stunder klarar du stressade situationer galant. Till sist tror vi även att du är mål- och resultatinriktad. Du vet vad du vill och får saker gjorda. Låter detta som dig så tror vi att du kommer att trivas utmärkt i denna tjänst!
Visst är det just dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
?       Gymnasium eller likvärdig utbildning
?       Erfarenhet av arbete i kundtjänst eller telefonväxel
?       Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
?       Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, i såväl svenska som engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-03-01 med chans till förlängning. Preliminärt tillträde 2020-01-16.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. 
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31460 i ämnesraden.
Frågor: [email protected]
Hemsida: www.perido.se Visa mindre

Handläggare till samhällsviktig myndighet - Östersund

Är du en serviceinriktad och kommunikativ person som trivs som bäst i en roll där du hjälper andra med stort som smått? Just nu letar vi efter handläggare till en samhällsviktig myndighet i Östersund! Här erbjuds du en bred roll som passar perfekt för dig som har tidigare erfarenhet från liknade arbete och som nu letar efter nya utmaningar. Låter det intressant? Då tycker vi att du ska läsa vidare! Om tjänsten Vi på Perido är på jakt efter dig som vill ta ... Visa mer
Är du en serviceinriktad och kommunikativ person som trivs som bäst i en roll där du hjälper andra med stort som smått? Just nu letar vi efter handläggare till en samhällsviktig myndighet i Östersund! Här erbjuds du en bred roll som passar perfekt för dig som har tidigare erfarenhet från liknade arbete och som nu letar efter nya utmaningar. Låter det intressant? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter dig som vill ta dig an rollen som serviceinriktad handläggare på en myndighet i Östersund. Myndigheten arbetar med fokus på den svenska arbetsmarknaden. Tjänsten är belägen på kontoret i Östersund.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som handläggare är viktigt då du blir kundens första kontakt med myndigheten. Arbetsuppgifterna kommer variera men i huvudsak består uppdraget av att:
· Genom e-tjänster och personliga möten erbjuda privatpersoner service, främst via telefon men även via chatt, e-post, videosamtal och i sociala medier.
· Hantera utlämnande av uppgifter, registerutdrag, sjukfrånvaro och anmäla vård av barn, meddela återbud samt meddela deltid eller åter till arbetsmarknadens förfogande.
Genom en introduktion och stöd från kollegor får du som ny i teamet en bra bas att stå på innan du börjar möta kunder på egen hand. För rätt person finns det god möjlighet att uppdraget förlängs.
Dina egenskaper
För att trivas på den här arbetsplatsen tror vi att du har ett stort driv och en positiv energi samt en utpräglad känsla för service. Rollen innehåller många kontaktytor, så att du är tydlig i din kommunikation blir viktigt. Ett intresse för andra människor samt förmåga att sätta sig in i andras perspektiv är egenskaper du kommer ha stor användning för. Tills sist vill vi att du är noggrann, tar ansvar och hanterar stressade situationer på ett lugnt och professionellt sätt.
Om du känner att det ovanstående stämmer perfekt in på dig så är det just dig vi letar efter! Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
· Eftergymnasial utbildning inom aktuellt område
· Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
· Kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
· Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-12-31 med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31714 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu Visa mindre

Administratör till myndighet med utvecklingsfokus i Östersund

Är du en pedagogisk och serviceinriktad administratör som fungerar bra både i grupp och med självständigt arbete? Letar du efter ett arbete i Östersund? Då har vi den perfekta tjänsten! Läs vidare! BeskrivningPerido söker en administratör till vår kund, en samhällsviktig myndighet som tillhör Näringsdepartementet. Tjänsten är belägen i Östersund och du kommer ingå i ett team av fyra administratörer som håller samman den administrativa servicen. I rollen so... Visa mer
Är du en pedagogisk och serviceinriktad administratör som fungerar bra både i grupp och med självständigt arbete? Letar du efter ett arbete i Östersund? Då har vi den perfekta tjänsten! Läs vidare! BeskrivningPerido söker en administratör till vår kund, en samhällsviktig myndighet som tillhör Näringsdepartementet. Tjänsten är belägen i Östersund och du kommer ingå i ett team av fyra administratörer som håller samman den administrativa servicen. I rollen som administratör kommer du att få ta del av flera olika arbetsuppgifter. Det är upp till dig och gruppen att sköta personalrapportering, administrativ projekthantering, kontera fakturor och bistå vid konferenser och seminarier. Vidare handlar det också om att ansvara för den administrativa servicen för flera enheter samt stötta chefer och handläggare med mötesbokningar och liknande. De personliga egenskaper som uppskattas i detta sammanhang går att påträffa både inom självständigt arbete och i grupp. Du har en förmåga att skapa förtroende tack vare din tydliga ansvarskänsla och initiativförmåga, gällande både externa och interna kontakter. Du är dessutom en pedagogisk person, som har ett tydligt intresse av service. I och med att det finns ett tydligt servicetänk på denna myndighet är det väsentligt att det är något som passar dig. Känner du igen dig i vår beskrivning? Då finns det en god chans att du är perfekt för denna tjänstVarmt välkommen med din ansökan redan idag!Kravprofil?       Gymnasial utbildning?       Minst 1 års arbetslivserfarenhet av liknade arbetsuppgifter?       Du uttrycker dig mycket väl i tal och skriftMeriterande?       Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, statliga myndigheter, regionala eller kommunala organisationer?       Erfarenhet från något eller flera av systemen Agresso, Primula, Public 360, Office 365, NYPS (egenutvecklat system)?       Erfarenhet och goda kunskaper från arbete med support och stöd kring it-system och verktyg gentemot kollegorOmfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till 2019-12-31. Tillträde 2019-08-15.AnsökanAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. PeridoPerido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31110 i ämnesraden. KontaktFrågor: [email protected]: www.perido.se Visa mindre

Handläggare sökes till statlig myndighet - Östersund

Ansök    Sep 30    Perido AB    Administrativ assistent
Vill du arbeta på en plats där du kan varva administrativt arbete med mycket möten med människor? Har du något års erfarenhet av handläggningsarbete? Nu söker vi dig, en handläggare till en samhällsnyttig statlig myndighet!BeskrivningPerido söker nu en handläggare till vår kund, en statlig myndighet vilken har en mycket betydande roll för människor i samhället. Tjänsten är belägen i Östersund!I rollen som handläggare kommer du att vara beslutshandläggare i... Visa mer
Vill du arbeta på en plats där du kan varva administrativt arbete med mycket möten med människor? Har du något års erfarenhet av handläggningsarbete? Nu söker vi dig, en handläggare till en samhällsnyttig statlig myndighet!BeskrivningPerido söker nu en handläggare till vår kund, en statlig myndighet vilken har en mycket betydande roll för människor i samhället. Tjänsten är belägen i Östersund!I rollen som handläggare kommer du att vara beslutshandläggare i sanktionsärenden enligt förordningen om ersättning till deltagare i arbetsmarknadspolitiska program. Arbetsuppgifterna handlar om att utreda och fatta beslut i ett begränsat antal av befintliga sanktionsgrunder där arbetet utförs utifrån givna kriterier i givna processer. En kort utbildning/introduktion kommer hållas på plats i Östersund i samband med uppdragsstart. Vi söker dig som har en god data- och systemvana, och som effektivt kan navigera mellan olika applikationer. I denna roll kommer du att ha nytta av din förmåga att bibehålla ditt lugn och ha ett gott bemötande, även under stressiga situationer. För att trivas som handläggare bör du tycka om att ge service, vara kundfokuserad och lösningsorienterad. Du bör även ha god förmåga till självständigt, effektivt och strukturerat arbete, samt ha en god samarbetsförmåga. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi tror att du har: ?       Gymnasium eller likvärdig utbildning?       Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete?       Kunskaper i MS Office eller likvärdigt?       Du uttrycker dig väl i tal och skriftOmfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2019-12-31 med chans till förlängning. Tillträde 2019-10-28 eller enligt överenskommelse.AnsökanAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Om Perido Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Kontakt Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31265 i ämnesraden.Frågor: [email protected] Hemsida: www.perido.se Visa mindre

Redovisningsekonom till samhällsnyttig myndighet

Ansök    Dec 4    Perido AB    Redovisningsekonom
Har du några års erfarenhet av redovisningsarbete och söker nu en bred ekonomiroll? Är du strukturerad, driven och har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter? Vill du fortsätta utvecklas på en myndighet som är engagerad inom hälsofrågor? Då är detta tjänsten för dig! Beskrivning Perido söker nu en redovisningsekonom till en myndighet i Östersund. I rollen som redovisningsekonom ingår du i ett samarbetande och härligt team. Din främsta uppgift är att sk... Visa mer
Har du några års erfarenhet av redovisningsarbete och söker nu en bred ekonomiroll? Är du strukturerad, driven och har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter? Vill du fortsätta utvecklas på en myndighet som är engagerad inom hälsofrågor? Då är detta tjänsten för dig!
Beskrivning
Perido söker nu en redovisningsekonom till en myndighet i Östersund. I rollen som redovisningsekonom ingår du i ett samarbetande och härligt team.
Din främsta uppgift är att sköta redovisningen som rör verksamheten vilket innebär att du sköter löpande bokföring, hanterar leverantörsreskontra, genomför budgetuppföljning samt månads-, periods- och årsbokslut. I arbetet ingår även att sammanställa och analysera ekonomiska resultat samt ta fram ekonomiska underlag. Vi ser gärna att du har tidigare vana av att arbete i något ekonomisystem, exempelvis Agresso, eller Raindance.
För att passa i denna roll tror vi att du gillar att grotta ned dig i system och har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter. Ditt arbetssätt präglas av struktur, noggrannhet och självständighet. Som person är du engagerad, driven och vill vara med och stötta upp övriga teamet i redovisningsfrågor. Vi ser gärna att du som söker har några års erfarenhet inom redovisning och är redo att ta dig an en ny utmaning i en spännande arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
?      Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
?      Minst 3 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
?      Goda kunskaper i bokföringssystem (exempelvis Agresso, Raindance)
?      Goda kunskaper i MS Office
?      Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Meriterande:
?      Erfarenhet av arbete med bidragsgranskning
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-04-30 med chans till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse i januari. 
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. 
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31430 i ämnesraden.
Frågor: [email protected]
Hemsida: www.perido.se Visa mindre

Är du växeltelefonisten vi söker i Östersund?

Ansök    Jun 5    Perido AB    Växeltelefonist
Är du den personen som främlingar anförtror sig nästan lite väl mycket till, på grund av din vänliga och förstående stämma? Skulle du trivas i en kommunikativ roll där du får arbeta över flera kontaktytor och bemöta dessa med bästa möjliga service? Då kan det här vara uppdraget för dig!BeskrivningPerido söker nu en telefonist till en offentlig myndighet med placering i Östersund. I rollen som telefonist erbjuds du en roll där du får du användning av din po... Visa mer
Är du den personen som främlingar anförtror sig nästan lite väl mycket till, på grund av din vänliga och förstående stämma? Skulle du trivas i en kommunikativ roll där du får arbeta över flera kontaktytor och bemöta dessa med bästa möjliga service? Då kan det här vara uppdraget för dig!BeskrivningPerido söker nu en telefonist till en offentlig myndighet med placering i Östersund. I rollen som telefonist erbjuds du en roll där du får du användning av din positivitet och servicemedvetenhet då du agerar som myndighetens röst utåt! Din huvudsakliga uppgift kommer vara att sköta deras telefonväxel, vardagar mellan 8-16. Du kommer att hantera en stor mängd inkommande samtal där du är behjälplig med frågor och funderingar, alternativt kopplar vidare samtalet till rätt person! Du arbetar i en informationsservice och är i många fall det första mötet kunden får med myndigheten. Tillhörande administrativa arbetsuppgifter i form av exempelvis utvärdering och kundundersökningar tillkommer. Vi tror att du som söker tjänsten har erfarenhet av telefonistyrket och drivs av nya utmaningar! Som person är du serviceminded, engagerad och trivs bra med att arbeta i en miljö där tempot är högt. Du har inga problem med att ta kontakt med nya människor och trivs i en roll där du får arbeta över flera kontaktytor och bidra med den bästa av service.Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!Kravprofil·      Gymnasium eller likvärdig utbildning·      Goda kunskaper i engelska avseende tal och skrift·      Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt·      Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som växeltelefonist·      Erfarenhet av att använda datoriserade telefonväxlar och hänvisningssystemOmfattning och tillträdeOmfattning 95%, konsultuppdrag till 2019-10-31, med chans till förlängning. Tillträde 2019-07-01.AnsökanAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. PeridoPerido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31048 i ämnesraden. KontaktFrågor: [email protected]: www.perido.se Visa mindre