Lediga jobb som PC-koordinator i Östersund

Se lediga jobb som PC-koordinator i Östersund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Östersund som finns hos arbetsgivaren.

Vill du jobba som Supply Chain Refresh Coordinator?

Har du stenkoll på hårdvara, utrullningsprojekt, leverans mot kund och känsla för service? Då kan du bli Fujitsus nästa Supply Chain Refresh Coordinator! Som Supply Chain Refresh Coordinator kommer du kort och gott vara ansvarig för planering och koordinering av uppdatering av slutanvändares HW-enheter. Du kommer att: Säkra byte eller retur av enheter inom livscykelhanteringen för HW och skapa en projektplan Granskning av livslängden för HW genom tillgån... Visa mer
Har du stenkoll på hårdvara, utrullningsprojekt, leverans mot kund och känsla för service? Då kan du bli Fujitsus nästa Supply Chain Refresh Coordinator!

Som Supply Chain Refresh Coordinator kommer du kort och gott vara ansvarig för planering och koordinering av uppdatering av slutanvändares HW-enheter.
Du kommer att: Säkra byte eller retur av enheter inom livscykelhanteringen för HW och skapa en projektplan
Granskning av livslängden för HW genom tillgångsdata och initiera kundåtgärder genom utsedd kundportal
Säker prognos för kommande volymer
Rulla ut plan tillsammans med kund
Rulla ut planering tillsammans med leverantörer
Stödja slutanvändare dagligen med tillgång/uppdatera/rulla ut relaterade frågor.
Teamet du kommer tillhöra är en del av ”Supply Chain Service Delivery Sweden” och är uppdelat i Sverige och Estland. För att kunna kommunicera med alla inom teamet är det därför ett krav att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.

Som person är du serviceminded och har god planerings- och samordningsförmåga. Eftersom du kommer vara ansvarig för att utrullningen blir genomförd krävs det att du är noggrann, strukturerad och har en hög förmåga att lösa problem. Du har troligen arbetat med utrullning av hårdvara och material tidigare och har kunskap inom leverans och bra koll på hela leveranskedjan. 

Omfattning och tillträde
6 månaders visstidsanställning via OnePartnerGroup Jämtland med goda möjligheter till förlängning eller övertagande med anställning hos Fujitsu.

Omfattning: Heltid

Tillträde: 1 augusti 2022

Övrig information
Till en början kommer du vara anställd av OnePartnerGroup Jämtland men utför arbetet hos vår kund Fujitsu i Östersund. Arbetet går delvis att genomföra på distans. 

Vi på OnePartnerGroup Jämtland AB har trygga relationer med flertalet kunder i Östersund och lång erfarenhet av dessa tjänster där du som konsult kommer vara bemannad via oss med en närmsta Konsultchef placerad i Östersund.

Urvalsarbetet kommer att ske löpande och vi rekommenderar därmed att du skickar in din ansökan snarast möjligt. Ansökan till tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev till: www.onepartnergroup.se 

Som en del i rekryteringsprocessen kommer vi begära UC och utdrag ur belastningsregistret.

Välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Supply Chain Refresh Coordinator at Fujitsu!

On Behalf of Fujitsu, one of the world's largest IT companies we are looking for a talented Supply Chain Refresh Coordinator to join the team at one of their locations Östersund, Stockholm, Uppsala or Gävle. The team is located within Supply Chain Service Delivery division in Sweden,?with a split team between Sweden and Estonia.  Fujitsu delivers complete information and communication technology solutions. Along with multifaceted services, their extensive ... Visa mer
On Behalf of Fujitsu, one of the world's largest IT companies we are looking for a talented Supply Chain Refresh Coordinator to join the team at one of their locations Östersund, Stockholm, Uppsala or Gävle. The team is located within Supply Chain Service Delivery division in Sweden,?with a split team between Sweden and Estonia. 
Fujitsu delivers complete information and communication technology solutions. Along with multifaceted services, their extensive operations provide the development, manufacture, sale and maintenance of cutting-edge, high-quality products and electronic devices that make these services possible. 
 
As a Supply Chain Refresh Coordinator in this exciting division, your main task will be to secure hardware logistics, processes, orders from customers, and their lifespan with the end users. The position will belong to the Asset Management and HW (Hardware) Refresh team, with the responsibilities of: 
 

Securing the swap or return of units within?the life cycle management for hardware and creating project plan 


Reviewing end of life for hardware through asset data and initiate customer action through appointed customer portal 


Securing forecast of coming volumes 


Rolling out a plan together with our customers 


Rolling out a plan together with our vendors 


Supporting end users daily with asset/refresh/roll out related questions 


 
We are looking for you who: 

Are great at planning and coordination 


Have service at the forefront of all you do 


Who have preferably worked with hardware roll out of material 


Are familiar with supply chain deliveries 


Have fluent Swedish and English, spoken and written 


 
Additional Information 
This recruitment is being carried out by a cooperation between Fujitsu and Barona. The position is a full-time permanent position for 6 months with potential for extension. Interviews are held on an ongoing basis and the position may be filled before the application deadline, so submit your application now! If you have any questions about the position, you are welcome to contact Emma Fitzsimons [email protected], or Linnea Lundström  at [email protected] 
 
 
We look forward to seeing your application! Visa mindre

Vill du jobba som Supply Chain Refresh Coordinator?

Har du stenkoll på hårdvara, utrullningsprojekt, leverans mot kund och känsla för service? Då kan du bli Fujitsus nästa Supply Chain Refresh Coordinator! Som Supply Chain Refresh Coordinator kommer du kort och gott vara ansvarig för planering och koordinering av uppdatering av slutanvändares HW-enheter. Du kommer att: Säkra byte eller retur av enheter inom livscykelhanteringen för HW och skapa en projektplan Granskning av livslängden för HW genom tillgån... Visa mer
Har du stenkoll på hårdvara, utrullningsprojekt, leverans mot kund och känsla för service? Då kan du bli Fujitsus nästa Supply Chain Refresh Coordinator!

Som Supply Chain Refresh Coordinator kommer du kort och gott vara ansvarig för planering och koordinering av uppdatering av slutanvändares HW-enheter.
Du kommer att: Säkra byte eller retur av enheter inom livscykelhanteringen för HW och skapa en projektplan
Granskning av livslängden för HW genom tillgångsdata och initiera kundåtgärder genom utsedd kundportal
Säker prognos för kommande volymer
Rulla ut plan tillsammans med kund
Rulla ut planering tillsammans med leverantörer
Stödja slutanvändare dagligen med tillgång/uppdatera/rulla ut relaterade frågor.
Teamet du kommer tillhöra är en del av ”Supply Chain Service Delivery Sweden” och är uppdelat i Sverige och Estland. För att kunna kommunicera med alla inom teamet är det därför ett krav att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.

Som person är du serviceminded och har god planerings- och samordningsförmåga. Eftersom du kommer vara ansvarig för att utrullningen blir genomförd krävs det att du är noggrann, strukturerad och har en hög förmåga att lösa problem. Du har troligen arbetat med utrullning av hårdvara och material tidigare och har kunskap inom leverans och bra koll på hela leveranskedjan. 

Omfattning och tillträde
6 månaders visstidsanställning via OnePartnerGroup Jämtland med goda möjligheter till förlängning eller övertagande med anställning hos Fujitsu.

Omfattning: Heltid

Tillträde: 26 september 2022

Övrig information
Till en början kommer du vara anställd av OnePartnerGroup Jämtland men utför arbetet hos vår kund Fujitsu i Östersund. Arbetet går delvis att genomföra på distans. 

Vi på OnePartnerGroup Jämtland AB har trygga relationer med flertalet kunder i Östersund och lång erfarenhet av dessa tjänster där du som konsult kommer vara bemannad via oss med en närmsta Konsultchef placerad i Östersund.

Urvalsarbetet kommer att ske löpande och vi rekommenderar därmed att du skickar in din ansökan snarast möjligt. Ansökan till tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev till: www.onepartnergroup.se 

Som en del i rekryteringsprocessen kommer vi begära UC och utdrag ur belastningsregistret.

Välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Koordinator till vår kund i Östersund

Ansök    Jan 25    Poolia Sverige AB    PC-koordinator
Vi söker för kunds räkning dig som vill jobba som koordinator hos vår kund i Östersund. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och till att börja med fram till sommaren, med möjlighet till förlängning. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Fungera som administratör/koordinator för utrullningsprojekt och löpande it-uppdrag. - Ta emot och initiera beställningar från kund. - Planera... Visa mer
Vi söker för kunds räkning dig som vill jobba som koordinator hos vår kund i Östersund. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och till att börja med fram till sommaren, med möjlighet till förlängning. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Fungera som administratör/koordinator för utrullningsprojekt och löpande it-uppdrag.
- Ta emot och initiera beställningar från kund.
- Planera it-installationer
- Tillsammans med arbetsledare planera resurser
- Ta fram och följa upp faktureringsunderlag
- Hantera avrapportering
- Säkerställa leverans i enlighet med överenskomna avtalsvillkor.

Vem är du?
Vi söker dig som är tekniskt intresserad och har IT erfarenhet. gärna att du har erfarenhet av en liknande roll Du har god planerings- och samordningsförmåga, är noggran, självgående, ansvarsfull samt har ett serviceinriktat sätt. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.


Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.


Vi tillämpar ett löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Koordinator sökes med start omgående!

Ansök    Mar 17    Poolia Sverige AB    PC-koordinator
Vi söker dig som vill jobba som koordinator hos vår kund i Östersund. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och till att börja med fram till sommaren, med möjlighet till förlängning. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Fungera som administratör/koordinator för utrullningsprojekt och löpande it-uppdrag. - Ta emot och initiera beställningar från kund. - Planera it-installationer... Visa mer
Vi söker dig som vill jobba som koordinator hos vår kund i Östersund. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och till att börja med fram till sommaren, med möjlighet till förlängning. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Fungera som administratör/koordinator för utrullningsprojekt och löpande it-uppdrag.
- Ta emot och initiera beställningar från kund.
- Planera it-installationer
- Tillsammans med arbetsledare planera resurser
- Ta fram och följa upp faktureringsunderlag
- Hantera avrapportering
- Säkerställa leverans i enlighet med överenskomna avtalsvillkor.

Vem är du?
Vi söker dig som är tekniskt intresserad och har IT erfarenhet. gärna att du har erfarenhet av en liknande roll Du har god planerings- och samordningsförmåga, är noggran, självgående, ansvarsfull samt har ett serviceinriktat sätt. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.


Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.


Vi tillämpar ett löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Supply chain refresh coordinator till vår kund i Östersund

Ansök    Jan 11    Poolia Sverige AB    PC-koordinator
Vi söker för kunds räkning dig som vill jobba som koordinator hos vår kund i Östersund. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start 1 februari 2021 och tillsvidare, där man kommer börja som konsult via Poolia för att sedan övergå i en anställning hos kunden. Om tjänsten Du kommer att arbeta med försörjningskedjan och jobba med att planera samt samordna uppdateringar av slutanvändares hårdvaruenheter. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Säkra byten eller retu... Visa mer
Vi söker för kunds räkning dig som vill jobba som koordinator hos vår kund i Östersund. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start 1 februari 2021 och tillsvidare, där man kommer börja som konsult via Poolia för att sedan övergå i en anställning hos kunden.

Om tjänsten
Du kommer att arbeta med försörjningskedjan och jobba med att planera samt samordna uppdateringar av slutanvändares hårdvaruenheter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Säkra byten eller returer av enheter inom livscykelhantering för hårdvara och skapa projektplan
• Granska livslängden för hårdvara genom tillgångsdata och initiera kundåtgärder via kundportal
• Prognostisera för kommande volymer
• Planera tillsammans med kunden
• Utföra planering tillsammans med leverantörer
• Stödja slutanvändare i förekommande ärenden

Vem är du?
Vi tror att du har erfarenhet av en liknande roll inom logistik, supply chain eller motsvarande. Du har god planerings- och samordningsförmåga samt har ett serviceinriktat sätt. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.


Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.


Vi tillämpar ett löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre