Lediga jobb som Inköpsassistent i Östersund

Se lediga jobb som Inköpsassistent i Östersund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Östersund som finns hos arbetsgivaren.

Koordinator till vår kund i Östersund

Ansök    Jun 2    Poolia Sverige AB    Inköpsassistent
Vi söker för kunds räkning dig som vill jobba som koordinator hos vår kund i Östersund. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start 1/8 och pågår i 6 månader med möjlighet till förlängning. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Fungera som administratör/koordinator för utrullningsprojekt och löpande it-uppdrag. - Ta emot och initiera beställningar från kund. - Planera it-installationer - Tillsammans med a... Visa mer
Vi söker för kunds räkning dig som vill jobba som koordinator hos vår kund i Östersund. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start 1/8 och pågår i 6 månader med möjlighet till förlängning. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Fungera som administratör/koordinator för utrullningsprojekt och löpande it-uppdrag.
- Ta emot och initiera beställningar från kund.
- Planera it-installationer
- Tillsammans med arbetsledare planera resurser
- Ta fram och följa upp faktureringsunderlag
- Hantera avrapportering
- Säkerställa leverans i enlighet med överenskomna avtalsvillkor.

Vem är du?
Vi söker dig som är tekniskt intresserad och har IT erfarenhet, gärna att du har erfarenhet av en liknande roll Du har god planerings- och samordningsförmåga, är noggrann, självgående, ansvarsfull samt har ett serviceinriktat sätt. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.


Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.


Vi tillämpar ett löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Replenishment assistenter till Kesko K-Bygg i Östersund

Ansök    Okt 14    Kesko AB    Inköpsassistent
Älskar du att jobba i en föränderlig miljö? Är du strukturerad och gillar att arbeta operativt med administration? Är du kvalitetsmedveten och noggrann? Vill du vara med på vår resa mot branschens mest nöjda kunder? Då är du varmt välkommen till Replenishmentavdelningen på Kesko! Kesko Sverige befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu två assistenter till vår Replenishmentavdelning i Östersund. Båda tjänsterna är på heltid, varav en är ... Visa mer
Älskar du att jobba i en föränderlig miljö? Är du strukturerad och gillar att arbeta operativt med administration? Är du kvalitetsmedveten och noggrann? Vill du vara med på vår resa mot branschens mest nöjda kunder? Då är du varmt välkommen till Replenishmentavdelningen på Kesko!

Kesko Sverige befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu två assistenter till vår Replenishmentavdelning i Östersund.

Båda tjänsterna är på heltid, varav en är en tillsvidare och den andra en projektanställning på 18 månader. Tillsättning snarast.
Arbetsbeskrivning

Som Replenishment assistent har du ansvar för att uppdatera vårt interna system med korrekt information från våra leverantörer. Arbetsuppgifterna består av att ta del av information på ordererkännanden och kontrollera att informationen stämmer överens med inköpsorder gällande artikelinformation, inköpspris och leveransdatum.

Information som är viktig för våra säljare för att de ska kunna hålla sina kunder informerade. I rollen ingår det att kommunicera relevant information till berörda intressenter som t.ex. inköpare och säljare i butik. Rollen tillhör replenishment avdelningen och du kommer arbeta tillsammans med våra K-Bygg butiker.

Vem är du?

Med en positiv inställning ser du lösningar och tvekar inte på att komma med förbättringsförslag där du ser möjlighet till effektivisering.

För att lyckas i rollen har du ett öga för detaljer, är strukturerad och trivs med administrativa uppgifter och du är en ansvarstagande person.

Då kontaktytorna är många trivs du med att samarbeta med andra och tillsammans nå resultat. Du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter och har goda systemförståelser i Microsoft Office.

Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid!

Kesko erbjuder dig

För dig som trivs i en föränderlig miljö och som ser dig själv som en pragmatisk problemlösare så kommer det finnas stora möjligheter att ta egna initiativ, vara med och påverka samt få personlig utveckling.

För oss på Kesko är det viktigast att hitta personer med rätt kompetens och personliga egenskaper för varje tjänst. Därför välkomnar vi alla sökande som uppfyller våra krav oberoende av kön, ålder eller etnisk bakgrund.

Har du frågor om tjänsten kontakta vår Replenishment Chef Emmy Wastesson, se kontaktuppgifter nedan.

Vill du vara med i vår förändringsresa, kan detta vara rätt utmaning just för dig. Tveka inte att skicka in din ansökan, ditt CV och ett personligt brev! Kesko tillämpar bakgrundskontroller som urvalskriterier i alla rekryteringar



Vi ser fram emot din ansökan!

Kesko Sverige äger och driver verksamheter inom bygg- och infrastruktur. Bygghandel för proffs och konsumenter, infrastruktur så som elnät, telenät och vatten- och avlopp. Våra varumärken är K-Bygg, K-Rauta och Onninen.

Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder. Idag är vi 1400 medarbetare och vi fortsätter att växa.

Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska koncernen K-Group som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. K-Group har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder.

Alla vi som arbetar inom Kesko Sverige har ett gemensamt mål: att bli nr 1 i Sverige inom bygg- och infrastruktur och branschens mest attraktiva arbetsgivare. Visa mindre

Inköpssamordnare till sektor Funktionshinder

Ansök    Dec 6    Östersunds kommun    Inköpsassistent
Tillsvidare på heltid med tillträde enligt överskommelse. Östersunds kommun, vård- och omsorgsförvaltningen, sektor Funktionshinder i Östersund, söker en engagerad medarbetare som tillsammans med oss vill utvecklas i vår inköpsfunktion. I sektor Funktionshinder som är en del av vård och omsorgsförvaltningen har vi ett professionellt förhållningssätt till de medmänniskor som utgör vårt uppdrag samt till våra kollegor. Tjänsten innebär en kombination mellan... Visa mer
Tillsvidare på heltid med tillträde enligt överskommelse.

Östersunds kommun, vård- och omsorgsförvaltningen, sektor Funktionshinder i Östersund, söker en engagerad medarbetare som tillsammans med oss vill utvecklas i vår inköpsfunktion. I sektor Funktionshinder som är en del av vård och omsorgsförvaltningen har vi ett professionellt förhållningssätt till de medmänniskor som utgör vårt uppdrag samt till våra kollegor. Tjänsten innebär en kombination mellan administrativt arbete och förrådsarbete i sektorns inköpsfunktion.

ARBETSUPPGIFTER
Sektor Funktionshinder har en organisation med eget förråd inom främst förbruknings-, kontors- och hygienprodukter. Förrådet bemannas av stödassistenter och ett antal medborgare som får sin dagliga verksamhet utifrån LSS. I arbetet ingår förutom en administrativ roll som Inköpssamordnare även att hjälpa till i den dagliga driften i förrådet. I ditt arbete tar du mot beställningar via en e-tjänst och stämmer av gentemot avtal vart varan ska köpas in. Rollen innebär även inköp och leverans av varor till sektorns verksamheter. Förrådets målsättning är att kunna utvecklas digitalt och ditt intresse för IT-lösningar och vana av att arbete i IT-baserad miljö är en förutsättning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en administrativ bakgrund med god IT-vana, samt erfarenhet av att arbeta med logistik. Du behöver vara strukturerad, stabil och trygg och kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Du ska ha ett pedagogiskt arbetssätt och en humanistisk människosyn då du i ditt arbete dagligen kommer möta Medborgare med olika funktionsvariationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har ett professionellt förhållningssätt som innefattar ödmjukhet, tålamod, flexibilitet och en känsla för service. B-körkort. Visa mindre

Teamassistent

Ansök    Sep 25    OnePartnerGroup    Inköpsassistent
Nu söker Gällö Skog en framtida teamassistent som ska assistera virkesköpare och produktionsledare i deras dagliga arbete. Vi söker dig som är strukturerad och målinriktad och som trivs med att ha en central roll i teamet. Då du blir en viktig medspelare i Team Mitt värderas dina personliga egenskaper högt. Beskrivning Som teamassistent blir du en viktig medspelare i teamet där fokus i arbetet ligger på planering och taxering. Arbetet består till störst d... Visa mer
Nu söker Gällö Skog en framtida teamassistent som ska assistera virkesköpare och produktionsledare i deras dagliga arbete. Vi söker dig som är strukturerad och målinriktad och som trivs med att ha en central roll i teamet. Då du blir en viktig medspelare i Team Mitt värderas dina personliga egenskaper högt.

Beskrivning
Som teamassistent blir du en viktig medspelare i teamet där fokus i arbetet ligger på planering och taxering. Arbetet består till störst det av avverkningsplanering och taxering av ej köpta objekt där en del uppföljning av redan gjorda avverkningar ingår. En viktig del i arbetet är att hålla en nära dialog med aktuell Köpare och produktionsledare gällande avstämning av utförande och resultat av uppdragen. Utöver detta ska du även kunna bistå teamet i de gemensamma uppgifter som finns med allt från att anordna skogsdagar till att beställa kontorsmaterial. Syftet med rollen som teamassistent är att säkerställa kvalitén på de åtgärder vi utför samt att frigöra tid för våra virkesköpare.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har minst en skoglig gymnasieutbildning, gärna en skoglig eftergymnasialutbildning. Erfarenhet av skoglig planering/taxering eller maskinförare är meriterande. Som person är du en självgående person som inte väntar på att få arbetsuppgifter till dig utan själv ser vad som ska göras och tar tag i det direkt. Du behöver vara duktig på att samarbeta då hela arbetet byggs upp kring teamen med 4-6 virkesköpare, 1 produktionsledare samt dig som teamassistent.

Som teamassistent är du underställd produktionschefen men rapporterar till produktionsledaren på det team du jobbar. En stor del av arbetet utförs på egen hand i skogen där vi gärna ser att du har vana av att arbeta självständigt och trivs med att arbeta utomhus.  

Placering
Placering är på något av våra kontor på Team Mitt (Gällö, Stugun eller Hammarstrand) eventuellt kan Brunflo eller Östersund vara ett alternativ. B-körkort är ett krav.

Anställningsform
Provanställning 6 månader
Start enligt överenskommelse


Sysselsättningsgrad
Heltid

Arbetstid och lön
Dagtid
Lön enligt överenskommelse

Övrig information
Urval sker löpande så vi rekommenderar att du ansöker så snart som möjligt Visa mindre

Masterdata Specialist - Kesko Östersund

Ansök    Feb 22    Kesko AB    Inköpsassistent
Är du en strukturerad och gillar att arbeta operativt med administration? Har du sinne för ordning och ett systematiskt arbetssätt? Är du kvalitetsmedveten och noggrann? Vill du vara med på vår resa mot branschens mest nöjda kunder? Då är du varmt välkommen till Masterdata-avdelningen på Kesko! Kesko befinner sig i ett expansivt skede och söker nu en Masterdata Specialist till vårt kontor i Östersund. Som Masterdata Specialist är du strukturerad, har en s... Visa mer
Är du en strukturerad och gillar att arbeta operativt med administration? Har du sinne för ordning och ett systematiskt arbetssätt? Är du kvalitetsmedveten och noggrann? Vill du vara med på vår resa mot branschens mest nöjda kunder? Då är du varmt välkommen till Masterdata-avdelningen på Kesko!

Kesko befinner sig i ett expansivt skede och söker nu en Masterdata Specialist till vårt kontor i Östersund. Som Masterdata Specialist är du strukturerad, har en stark drivkraft och förmåga att ständigt utveckla, förbättra och implementera processer, rutiner och system. Du gillar att arbeta operativt och med administration.

Som Masterdata Specialist på K-Bygg så har du en nyckelroll i organisationen. Ditt uppdrag är att skapa och underhålla produktinformation i vårt affärssystem, en förutsättning för att kunden ska kunna köpa in och sälja produkter såväl i varuhus som på hemsidan.

Den information som du förvaltar utgör företagets produktmasterdata som hanteras i affärssystemet och används av både andra system och andra avdelningar i den dagliga driften

Därför måste du vara både noggrann och strukturerad i ditt arbete då felaktig eller bristfällig data kan ha stor negativ påverkan på säljmötet med kunden.

På uppdrag av bland annat produktchefer så ansvarar du för att förvalta produkternas livscykel i affärssystemet. Som Masterdata Specialist förväntas du vara den som ser till att produkterna har korrekt logistikväg och varuflödesparametrar för att nå fram till kunden.

Ett nära samarbete med kollegorna på avdelningen är en förutsättning för att göra ett bra jobb och leverera högkvalitativ produktinformation till verksamheten. Du ska vid behov också delta i process- och systemutveckling där du deltar i möten med kollegor från både den egna organisationen men även kollegor från andra länder där vi har verksamhet.

Testning av ny funktionalitet görs regelbundet och här ska du kunna både testa själv och bistå andra avdelningar när de behöver exempelvis ny produktmasterdata i något av testsystemen.

Varför Kesko?
Hos Kesko fokuserar vi på människan – oavsett om det handlar om kunder, medarbetare eller partners. Bygg och renovering handlar om förtroende – och med kunskap, rätt sortiment och bra service möter vi kunderna på deras villkor för att ta deras projekt framåt. Vi värdesätter därför det personliga engagemanget hos våra medarbetare extra mycket, då vi är övertygade om att det är just det som är nyckeln till goda och hållbara relationer och affärer.

Vi är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal där man blir del av en snabbväxande och framgångsrik organisation som kombinerar internationell storlek med lokal förankring.

Dina erfarenhet
Vi söker dig som har relevant gymnasieutbildning. Har du dessutom en högskole- eller KY-utbildning inom området ses det som meriterande, gärna inom detaljhandel eller grossistled. Erfarenhet av byggbranschen i någon form är önskvärt men inget krav.

Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i Excel och de övriga Officeprogrammen. Meriterande om du har god erfarenhet av att jobba i PengVin, gärna från tidigare arbeten inom detaljhandel eller grossist då detta kommer vara ditt främsta arbetsverktyg. Utmärkta kunskaper i svenska & engelska är en förutsättning för tjänsten.

Din profil
För att lyckas i rollen bör du vara en person som är öppen för nya arbetssätt då företaget befinner sig mitt i en förändringsresa. Vi värdesätter därför egenskaper som struktur och god analytisk förmåga högt. Du är lösningsorienterad och visar stor förståelse för hur ditt arbete påverkar verksamheten och resultat. Då kontaktpunkterna är många är det viktigt att du har en utvecklad servicekänsla samt är kommunikativ och lyhörd i dialogen såväl internt som externt. Vi värdesätter om du är en ”doer” som förstår värdet av snabba leveranser och löpande prioriteringar.

Då arbetet innebär en hel del interna kontakter lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och god samarbetsförmåga. Vidare är du nyfiken, lösningsorienterad och kan arbeta med både högt och lågt inom ditt ansvarsområde!

Eftersom Kesko är en internationell koncern och mycket koordinering mellan olika länder sker inom produktinformation så behöver du kunna kommunicera på engelska. För oss är det viktigt att du står bakom Keskos värderingar, policys, riktlinjer och vår vision.

Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kesko tillämpar bakgrundskontroller som urvalskriterie och vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Har du frågor kring tjänsten kontakta då gärna Manager för Masterdata Daniel Norlin, se kontaktuppgifter nedan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kesko Sverige äger och driver verksamheter inom bygg- och infrastruktur. Bygghandel för proffs och konsumenter, infrastruktur så som elnät, telenät och vatten- och avlopp. Våra varumärken är K-Bygg, K-Rauta och Onninen.

Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder. Idag är vi 1400 medarbetare och vi fortsätter att växa.

Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska koncernen K-Group som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. K-Group har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder.

Alla vi som arbetar inom Kesko Sverige har ett gemensamt mål: att bli nr 1 i Sverige inom bygg- och infrastruktur och branschens mest attraktiva arbetsgivare. Visa mindre

PIM Koordinator - K-Bygg Östersund

Ansök    Feb 5    Kesko AB    Inköpsassistent
Är du en strukturerad administratör med god förmåga att förmedla kundanpassade budskap digitalt? Har du sinne för ordning och struktur samt ett systematiskt arbetssätt? Är du kvalitetsmedveten och noggrann? Vill du vara med på vår resa mot branschens mest nöjda företagskunder? Då är du varmt välkommen till Masterdata-avdelningen på K-BYGG i Östersund! K-BYGG befinner sig i ett expansivt skede och är därför på jakt efter en PIM-koordinator av det rätta vir... Visa mer
Är du en strukturerad administratör med god förmåga att förmedla kundanpassade budskap digitalt? Har du sinne för ordning och struktur samt ett systematiskt arbetssätt? Är du kvalitetsmedveten och noggrann? Vill du vara med på vår resa mot branschens mest nöjda företagskunder? Då är du varmt välkommen till Masterdata-avdelningen på K-BYGG i Östersund!

K-BYGG befinner sig i ett expansivt skede och är därför på jakt efter en PIM-koordinator av det rätta virket. Vi söker dig som är strukturerad, har en stark drivkraft och förmåga att ständigt utveckla, förbättra och implementera processer, rutiner och system.

Som PIM koordinator på Kesko Sverige så har du en nyckelroll i organisationen. Ditt uppdrag är att skapa och underhålla produktinformation i vårt affärssystem, en förutsättning för att våra kunder på ett enkelt sätt skall kunna köpa produkter såväl i varuhus som på hemsidan. Den information som du förvaltar utgör företagets produktmasterdata och används av både andra system och andra avdelningar i den dagliga driften. Du driver inhämtning av produktdata mot partners, system och leverantörer.

Du måste vara både noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du administrerar, kontrollerar och publicerar produkt- och marknadsföringstexter, bilder, attribut, tekniska beskrivningar osv framförallt genom kontakt med vår leverantörsbas, men även genom import från branschgemensamma databaser.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Löpande förbättra och uppdatera produktinformation i olika IT-system
- SEO och annat underhåll relaterat till vår e-handel
- Kontakt med leverantörer och t ex Finfo för att hämta relevant produktinformation, importera och exportera information
- Översättning av produktinformation från leverantör eller från andra bolag i koncernen
- Bistå med produktinformation vid framtagning av manualer, presentationer, kampanjer och annat säljmaterial

Du ingår i avdelningen Masterdata på Kesko tillsammans med övriga PIM- och Masterdata Specialister och ditt huvudfokus ligger på affärsområdet K-Bygg. Ett nära samarbete med kollegorna på avdelningen är en förutsättning för att göra ett bra jobb och leverera högkvalitativ produktinformation till verksamheten. Din roll är viktig i länken mellan kommersiella avdelningen, marknads- och e-handelsavdelningen. Du ska vid behov också delta i process- och systemutveckling där du deltar i möten med kollegor från både den egna organisationen men även kollegor från andra länder där vi har verksamhet. Testning av ny funktionalitet görs regelbundet och här ska du kunna både testa själv och bistå andra avdelningar när de behöver exempelvis ny produktmasterdata i något av testsystemen.


Din profil
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, mycket god datorvana och har lätt att lära. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är strukturerad och noggrann och har förmågan att fokusera på att utföra en uppgift i taget även om det ligger många ärenden på kö. Du förväntas kunna inhämta saknad information på egen hand och behöver därför vara både kommunikativ och driftig. Du har känsla för detaljer och ser ett värde i att göra rätt då datakvaliteten som du har ansvar över påverkar hela organisationen. Du tycker om att dyka ner i detaljer och har inte några problem med att arbeta långsiktigt med hög koncentration. Du är intresserad av IT, har mycket goda kunskaper i Excel och har ett intresse för affärssystem och e-handel. Kunskaper i Litium PIM och/eller andra PIM-system är meriterande.

Då arbetet innebär en hel del interna kontakter lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och god samarbetsförmåga. Vidare är du nyfiken, lösningsorienterad och kan arbeta med både högt och lågt inom ditt ansvarsområde! Eftersom Kesko är en internationell koncern och mycket koordinering mellan olika länder sker inom produktinformation så behöver du kunna kommunicera på engelska. För oss är det viktigt att du står bakom Keskos värderingar, policys, riktlinjer och vår vision.

Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kesko tillämpar bakgrundskontroller som urvalskriterie och vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Har du frågor om tjänsten kontakta då Anette Julander, se kontaktuppgifter nedan

Vi ser fram emot din ansökan!

Kesko Sverige äger och driver verksamheter inom bygg- och infrastruktur. Bygghandel för proffs och konsumenter, infrastruktur så som elnät, telenät och vatten- och avlopp. Våra varumärken är K-Bygg, K-Rauta och Onninen.

Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder. Idag är vi 1400 medarbetare och vi fortsätter att växa.

Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska koncernen K-Group som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. K-Group har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder.

Alla vi som arbetar inom Kesko Sverige har ett gemensamt mål: att bli nr 1 i Sverige inom bygg- och infrastruktur och branschens mest attraktiva arbetsgivare. Visa mindre