Lediga jobb som Gruppledare för kontorspersonal i Östersund

Se lediga jobb som Gruppledare för kontorspersonal i Östersund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Östersund som finns hos arbetsgivaren.

ARBETSLEDARE

Arbetsuppgifter Vi söker nu en Arbetsledare inom Utvecklingsavdelningen till vår kund som är en myndighet med placering Östersund. I rollen som Arbetsledare inom Utvecklingsavdelningen kommer du att leda en del av kundens utvecklingsverksamhet som främst avser stödmedelshanteringens processer och systemstöd. Rollen omfattar allt från att operativt coacha, leda och följa upp verksamheten till att driva strategiska struktur- och vidareutvecklingsfrågor. Enh... Visa mer
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en Arbetsledare inom Utvecklingsavdelningen till vår kund som är en myndighet med placering Östersund.

I rollen som Arbetsledare inom Utvecklingsavdelningen kommer du att leda en del av kundens utvecklingsverksamhet som främst avser stödmedelshanteringens processer och systemstöd. Rollen omfattar allt från att operativt coacha, leda och följa upp verksamheten till att driva strategiska struktur- och vidareutvecklingsfrågor. Enheten Tjänster och Samverkan har delat organisationen i flera grupper och har behov av att tillsätta en arbetsledare för en av dessa grupper. Gruppen är sammansatt av flera kompetenser knutna till myndighetens utvecklingsverksamhet och utgörs främst av produktägare, UXare, verksamhetsutvecklare och processledare.

I arbetsuppgifterna ingår att agera som bollplank och coach för både chefer och medarbetare inom förvaltning och utveckling av våra digitala tjänster, strategiska system och verksamhetslösningar, främst inom stödmedelshanteringen. Rollen deltar i enhetens ledningsgruppsarbete och företräder verksamheten i forum och grupperingar runt vår utvecklingsverksamhet. Dessutom ingår det i uppdraget att ansvara för och driva vissa uppgifter av operativ karaktär i en agil miljö. I rollen ingår inte personalansvar och attest inom ekonomi då det ligger på anställda chefer. Rollen stödjer verksamheten i rekrytering av nya medarbetare och att hantera ev konsultadministration inom gruppen.


Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är en nationell myndighet som har uppdrag inom entreprenörskap och regional tillväxt. Vår kund har ett digitaliserat arbetssätt vilket möjliggör att man kan kombinera dagar på kontoret med ett hemmakontor. Huvudkontoret finns i Stockholm.

Kvalifikationer
- Flerårig erfarenhet av att som chef leda det dagliga arbetet inom utveckling med minst 10 medarbetare.
- Erfarenhet av att leda agil utvecklingsverksamhet och hantera frågeställningar av både verksamhetsnära (behovsfångst) och teknisk karaktär (systemlösningar).
- Hög förståelse för agila metoder och erfarenhet av att stödja operativa ansvarsroller i att samverka och arbeta metodiskt och transparent med behovsfångst internt och externt, prioritering och realisering av utvecklingsverksamhet.
- Flerårig erfarenhet av att jobba med statlig myndighet.
- Hög förmåga att utveckla roller, samarbeten och gruppdynamik.
- Erfarenhet inom processbaserad system- och verksamhetsutveckling.
- Måste behärska flytande svenska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
- Självgående
- Kommunikation
- Analytisk
- God social förmåga
- Lösningsorienterad
- Driven
- Flexibel

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2023-12-01 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-06-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Östersund. Distansarbete är möjligt 3 dagar/vecka. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Ett första urval av kandidater kommer att ske måndag 30-okt-2023. Visa mindre

Nu söker vi en gruppchef för servicedesk!

Nu söker vi en engagerad gruppchef för IT-support team i Östersund. Här får du en händelserik vardag med ett starkt kundfokus och möjlighet att få utveckla dina medarbetare som ett team. Uppdraget är på heltid och startar så snart som möjligt samt är tillsvidare. Intervjuer och urval sker löpande, uppdraget kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Som Teamchef är du precis där det hände... Visa mer
Nu söker vi en engagerad gruppchef för IT-support team i Östersund. Här får du en händelserik vardag med ett starkt kundfokus och möjlighet att få utveckla dina medarbetare som ett team.

Uppdraget är på heltid och startar så snart som möjligt samt är tillsvidare.

Intervjuer och urval sker löpande, uppdraget kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Teamchef är du precis där det händer, mitt i vår leverans. Där ska du tillsammans med ditt team säkerställa att våra kunders vardag är fungerande. Det är stundtals mycket som händer så att kunna navigera, prioritera och vara kommunikativ är viktigt. Som belöning får du jobba med en av Sveriges i särklass bästa Service Deskar och på riktigt faktiskt kunna påverka vår framtid genom att sitta med i Östersunds ledningsgrupp.

Detta är en spännande nyckelroll och i ett växande team som arbetar nära våra kunder och säkerställer att våra tjänster levereras effektivt. Som ledare har du ansvar över kundleveransen i sin helhet. Teamet som du kommer leda är placerade i Östersund så du måste bo i närheten. Man bör ha erfarenhet från samma eller liknande roller sen tidigare och ha en förståelse för kundservice / Servicedesk.

Här erbjuds du frihet under ansvar i ditt uppdrag men också stora möjligheter till utveckling. Vi erbjuder bland annat tillgång till flera olika utbildningsportaler, både interna och externa.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:
· Leda och styra arbetet med ditt team
· Schemaläggning för dina medarbetare
· Jobba med rekrytering vid behov
· Genomföra både team-möten och individuella (1:1) samtal
· Utmana och utveckla arbetssätt inom teamet
· Jobba med effektiviseringar för att utveckla och förbättra leveransen
· Genom ledningsgruppen verka för en bättre arbetsplats


Vem är du?
Vi söker dig som har en bakgrund inom IT och du bör dessutom ha några års erfarenhet inom det område du kommer få jobba inom. Det är en positiv fördel om du har en utbildning eller certifiering inom ITIL. Du ska ha en bra kommunikationsförmåga i både tal och skrift och det gäller för både svenska och engelska.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Persson Invest Ekonomipartner söker Kreditansvarig

Persson Invest Ekonomipartner AB ingår i koncernen AB Persson Invest som driver verksamhet inom fordonshandel, hyvleri, skogs- och fastighetsförvaltning. Koncernen har sitt huvudkontor i Östersund, omsätter ca 8 miljarder och har ca 1400 medarbetare. Ekonomipartner sköter redovisning, kreditadministration, lön, HR, Växel och IT för den svenska fordonssidan inom koncernen och har 32 anställda. Kreditansvarig till Östersund Nu har du chansen att jobba ho... Visa mer
Persson Invest Ekonomipartner AB ingår i koncernen AB Persson Invest som driver verksamhet inom fordonshandel, hyvleri, skogs- och fastighetsförvaltning.

Koncernen har sitt huvudkontor i Östersund, omsätter ca 8 miljarder och har ca 1400 medarbetare. Ekonomipartner sköter redovisning, kreditadministration, lön, HR, Växel och IT för den svenska fordonssidan inom koncernen och har 32 anställda.

Kreditansvarig till Östersund
Nu har du chansen att jobba hos en trygg och okomplicerad arbetsgivare inom en stor koncern där du har stor möjlighet att påverka arbetet. Vill du hjälpa oss att utveckla vår kreditfunktion? Då har vi jobbet för dig!

Arbetsuppgifter
I rollen som Kreditansvarig kommer du som ledare för en grupp om sex personer stötta Bilbolaget Nord och Wist Last & Buss i avancerade kundärenden.

Arbetsuppgifter för teamet består bland annat av dagliga uppgifter med kundreskontra och Volvofinans lån/leasingreskontra såsom avstämningar, inläsning av kundinbetalningar, utskick av påminnelser och krav, registervård, reservering osäkra fordringar, momshantering, kreditbedömningar, avtalsändringar, uppföljning och rapportering till våra syskonbolag samt kontakt med kunder både externt och internt.

Du kommer att ha personalansvar för sex medarbetare och kommer även att stötta teamet operativt i det dagliga arbetet dock med inriktning mot mera avancerade kundärenden. Vi samarbetar idag både med inkassobolag och delgivningsbyrå.

Då vi hela tiden arbetar för att minimera administrationen utan att kvalitet och kontroll blir sämre är det positivt om du liksom oss brinner för förändringsarbete!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning och erfarenhet inom ekonomi och precis som oss gillar kundkontakt. Du ser en utveckling i att arbeta med andra och är intresserad av ekonomi/juridik. Du talar flytande svenska och kan utrycka dig väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med kredit och avtalsfrågor.

Personliga egenskaper
Du är effektiv, ansvarsfull och strukturerad. Utöver detta är du prestigelös och har god samarbetsförmåga, goda ledaregenskaper samt är kommunikativ och kan hantera våra kunder/samarbetspartners på ett smidigt och positivt sätt.

Vi på Persson Invest Ekonomipartner kan erbjuda dig en trygg arbetsgivare i nyrenoverade lokaler med tillgång till eget arbetsrum där du tillsammans med fantastiska arbetskollegor kan påverka ditt arbete och jobba med våra företag från Kiruna i norr till Köping i söder. Som anställd hos oss kommer du att få ta del av våra förmåner bl a del i vår vinstandelsstiftelse – Årsringen och vår personalstiftelse – med lägenhet i Sadelområdet i Åre.

Ansökan och kontaktuppgifter
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Ann-Sofie Jonsson via telefon: 063-16 26 00, mobil: 070-326 00 65 eller mail: [email protected].

Skicka in din ansökan senast den 2024-04-21.

Tillträde:
Tjänsten är heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så vi rekommenderar att du ansöker redan idag!

Persson Invest strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Mer info se: perssoninvest.se Visa mindre

Fujitsu Östersund söker Gruppchef till Servicedesk

"Om du uppskattar att dina dagar är strukturerade och gillar känslan av att hela ”Att göra-listan” är klar när du smäller igen datorn på fredag bör du klicka dig vidare till andra annonser. Som Teamchef för en av våra deskar på Fujitsu är du precis där det händer, mitt i vår leverans. Där ska du tillsammans med ditt team säkerställa att våra kunders vardag är fungerande. Det är stundtals mycket som händer och därmed lägger vi vikt på att kunna navigera, pr... Visa mer
"Om du uppskattar att dina dagar är strukturerade och gillar känslan av att hela ”Att göra-listan” är klar när du smäller igen datorn på fredag bör du klicka dig vidare till andra annonser. Som Teamchef för en av våra deskar på Fujitsu är du precis där det händer, mitt i vår leverans. Där ska du tillsammans med ditt team säkerställa att våra kunders vardag är fungerande. Det är stundtals mycket som händer och därmed lägger vi vikt på att kunna navigera, prioritera och vara kommunikativ. Som belöning (förutom lön) får du jobba med en av Sveriges i särklass bästa Service Deskar och på riktigt faktiskt kunna påverka vår framtid genom att sitta med i Östersunds ledningsgrupp."

Detta är en spännande nyckelroll och i ett växande team som arbetar nära kunder och säkerställer att tjänster levereras effektivt. Som ledare har du ansvar över kundleveransen i sin helhet. Teamet som du kommer leda är placerade i Östersund och du måste bo i närheten. Man bör ha erfarenhet från samma eller liknande roller sen tidigare och ha en förståelse för kundservice/Servicedesk.
Att arbeta som anställd på Fujitsu innebär att du ges frihet under ansvar i ditt uppdrag men också stora möjligheter till utveckling. Vi erbjuder bland annat tillgång till flera olika utbildningsportaler, både interna och externa.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Leda och styra arbetet med ditt team
Schemaläggning för dina medarbetare
Jobba med rekrytering vid behov
Genomföra både team-möten och individuella (1:1) samtal
Utmana och utveckla arbetssätt inom teamet
Jobba med effektiviseringar för att utveckla och förbättra leveransen
Genom ledningsgruppen verka för en bättre arbetsplats
För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning samt: Din bakgrund finns inom IT
Du har några års relevant erfarenhet inom området
Positivt är utbildning/certifiering inom ITIL
Bra kommunikationsförmåga i både tal och skrift, både engelska och svenska

Övrig information
Din anställning börjar med en visstidsanställning på 6 månader genom OnePartnerGroup Jämtland med goda möjligheter till att därefter bli anställd av Fujitsu. Under rekryteringen genomför vi bakgrundskontroll av brottsregister och kreditupplysning.  

Urvalsarbetet kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför rekommenderar vi att du skickar in din ansökan snarast. Sista ansökningsdag 2023-03-09.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Synsam söker Workforce & Reporting Manager

Vill du vara delaktig i en verksamhetsuppbyggnad hos en av Europas ledande aktör inom optikbranschen? Vill du använda din kompetens samt expertis för att skapa något nytt och eget inom ett stabilt och väletablerat företag? Ta då chansen och sök tjänsten som Workforce Reporting Manager hos Synsam! Befattningsbeskrivning:  Workforce Reporting Manager ansvarar för trafikstyrning, schemaläggning och trafikprognostisering inom kundserviceorganisationen. Hen ... Visa mer
Vill du vara delaktig i en verksamhetsuppbyggnad hos en av Europas ledande aktör inom optikbranschen? Vill du använda din kompetens samt expertis för att skapa något nytt och eget inom ett stabilt och väletablerat företag? Ta då chansen och sök tjänsten som Workforce Reporting Manager hos Synsam!

Befattningsbeskrivning: 
Workforce Reporting Manager ansvarar för trafikstyrning, schemaläggning och trafikprognostisering inom kundserviceorganisationen. Hen leder och driver arbetet kring WFM samt rapportering av resultat och Root Cause som ligger till grund för allt förbättringsarbete såväl inom som utanför kundserviceorganisationen. Hen ska även involvera kundservice för att skapa förståelse och delaktighet inom organisationen. Denna person ansvarar även för att sprida information i samarbete med Kundservicechef gällande inkomna kundärenden och dess påverkan på organisationen.

Dagliga arbetsuppgifter:  Schemaläggning såsom semesterplanering
Trafikstyrning och trafikoptimering
Bidra till effektivisering och löpande kunskaper för att driva förbättringsarbete
Bidra med insikter kring KPI, organisation och kund
Bidra i budgetarbete
Implementera WFM-system och arbetssätt och rapportering för att möta flera stakeholders inom organisationen
Jobba med insiktsdrivande aktiviteter.
Anställningsförmåner: Friskvårdsbidrag
Nybyggda, moderna och ljusa arbetsplatser
Förmånliga medlemsskapspriser på närliggande gym
Lönebonus
Generösa rabatter på interna produkter
Extra semesterdagar.
Placeringsort: Östersund.

Anställning, omfattning och arbetstider:
Tillsvidareanställning med applicering av provanställning, heltid och dagtid. 

Tillträde och lön:
Efter överenskommelse.

Övrig information:
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup Jämtland. Sista ansökningsdag är 2023-03-07 och du ansöker via OnePartnerGroups hemsida: www.onepartnergroup.se. Urvalsarbetet kommer att ske löpande och vi rekommenderar därmed att du skickar in din ansökan snarast möjligt. Rekryteringen genomförs av OnePartnerGroup Jämtland och anställning sker direkt hos kund. 

För frågor om tjänsten kontakta:
Pontus Andersson, [email protected], 063-19 43 34.
Elias Duvdal, [email protected], 063-19 43 32. Visa mindre

Fujitsu Östersund söker Gruppchef till Servicedesk

"Som Teamchef för en av våra deskar på Fujitsu är du precis där det händer, mitt i vår leverans. Där ska du tillsammans med ditt team säkerställa att våra kunders vardag är fungerande. Det är stundtals mycket som händer och därmed lägger vi vikt på att kunna navigera, prioritera och vara kommunikativ. Som belöning (förutom lön) får du jobba med en av Sveriges i särklass bästa Service Deskar och på riktigt faktiskt kunna påverka vår framtid genom att sitta ... Visa mer
"Som Teamchef för en av våra deskar på Fujitsu är du precis där det händer, mitt i vår leverans. Där ska du tillsammans med ditt team säkerställa att våra kunders vardag är fungerande. Det är stundtals mycket som händer och därmed lägger vi vikt på att kunna navigera, prioritera och vara kommunikativ. Som belöning (förutom lön) får du jobba med en av Sveriges i särklass bästa Service Deskar och på riktigt faktiskt kunna påverka vår framtid genom att sitta med i Östersunds ledningsgrupp."

Detta är en spännande nyckelroll och i ett växande team som arbetar nära kunder och säkerställer att tjänster levereras effektivt. Som ledare har du ansvar över kundleveransen i sin helhet. Teamet som du kommer leda är placerade i Östersund och du måste bo i närheten. Man bör ha erfarenhet från samma eller liknande roller sen tidigare och ha en förståelse för kundservice/Servicedesk.
Att arbeta som anställd på Fujitsu innebär att du ges frihet under ansvar i ditt uppdrag men också stora möjligheter till utveckling. Vi erbjuder bland annat tillgång till flera olika utbildningsportaler, både interna och externa.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Leda och styra arbetet med ditt team
Schemaläggning för dina medarbetare
Jobba med rekrytering vid behov
Genomföra både team-möten och individuella (1:1) samtal
Utmana och utveckla arbetssätt inom teamet
Jobba med effektiviseringar för att utveckla och förbättra leveransen
Genom ledningsgruppen verka för en bättre arbetsplats
För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning samt: Din bakgrund finns inom IT
Du har några års relevant erfarenhet inom området
Positivt är utbildning/certifiering inom ITIL
Bra kommunikationsförmåga i både tal och skrift, både engelska och svenska

Övrig information
Din anställning börjar med en visstidsanställning på 6 månader genom OnePartnerGroup Jämtland med goda möjligheter att därefter bli anställd av Fujitsu. Under rekryteringen genomför vi bakgrundskontroll av brottsregister och kreditupplysning.  

Urvalsarbetet kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför rekommenderar vi att du skickar in din ansökan snarast. Sista ansökningsdag 2023-03-19.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Synsam söker 2st erfarna Team Leaders/Customer Service Managers

Vill du vara delaktig i en verksamhetsuppbyggnad hos en av Europas ledande aktör inom optikbranschen? Vill du använda din kompetens samt expertis för att skapa något nytt och eget inom ett stabilt och väletablerat företag? Ta då chansen och sök tjänsten som Team Leader/Customer Service Manager hos Synsam! Befattningsbeskrivning:  Customer Service Manager ansvarar för den dagliga verksamheten i kundservicen. Hen leder en kultur av delaktighet och kompetens... Visa mer
Vill du vara delaktig i en verksamhetsuppbyggnad hos en av Europas ledande aktör inom optikbranschen? Vill du använda din kompetens samt expertis för att skapa något nytt och eget inom ett stabilt och väletablerat företag? Ta då chansen och sök tjänsten som Team Leader/Customer Service Manager hos Synsam!

Befattningsbeskrivning: 
Customer Service Manager ansvarar för den dagliga verksamheten i kundservicen. Hen leder en kultur av delaktighet och kompetens där alla i teamet har god kunskap i vad kundservice innebär för organisationen och dess kunder. Rollen ansvarar för att kvalitetssäkra verksamheten, säkerställa att feedback från kunder, samarbetspartners och olika delar av organisationen dokumenteras och förvaltas internt. CS Managern identifierar kompetens- och rutinbrister samt säkrar dessa i nära samarbete med kundservicechef. Managern följer även upp sina medarbetarens prestationer och ser till att medarbetarna har de verktyg och den kompetens samt engagemang som krävs för att arbeta på organisationens kundservice. 

Dagliga arbetsuppgifter:  Leda och fördela arbetet inom teamet
Besvara frågor, coacha medarbetarna och följa upp resultat
Vara kontaktpunkt mot kundservicechefen
Säkerställer att metoder och arbetssätt är fullt implementerade och efterlevs
Säkra att alla rutiner dokumenteras och hålls uppdaterade
Sträva mot ständig kvalitet, utveckling och förbättring av verksamheten
Bidrar till en kultur som premierar affärsmannaskap, delaktighet och nytänkande samt att kunden prioriteras
Säkra att nya medarbetare får tillgång till alla system. 
Anställningsförmåner: Friskvårdsbidrag
Nybyggda, moderna och ljusa arbetsplatser
Förmånliga medlemsskapspriser på närliggande gym
Lönebonus
Generösa rabatter på interna produkter.
Extra semesterdagar
Placeringsort: Östersund.

Anställning, omfattning och arbetstider:
Tillsvidareanställning med applicering av provanställning, heltid och dagtid. 

Tillträde och lön:
Efter överenskommelse.

Övrig information:
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup Jämtland. Sista ansökningsdag är 2023-03-07 och du ansöker via OnePartnerGroups hemsida: www.onepartnergroup.se. Urvalsarbetet kommer att ske löpande och vi rekommenderar därmed att du skickar in din ansökan snarast möjligt. Rekryteringen genomförs av OnePartnerGroup Jämtland och anställning sker direkt hos kund. 

För frågor om tjänsten kontakta:
Pontus Andersson, [email protected], 063-19 43 34.
Elias Duvdal, [email protected], 063-19 43 32. Visa mindre

Synsam söker Workforce & Reporting Manager

Vill du vara delaktig i en verksamhetsuppbyggnad hos en av Europas ledande aktör inom optikbranschen? Vill du använda din kompetens samt expertis för att skapa något nytt och eget inom ett stabilt och väletablerat företag? Ta då chansen och sök tjänsten som Workforce Reporting Manager hos Synsam! Befattningsbeskrivning:  Workforce Reporting Manager ansvarar för trafikstyrning, schemaläggning och trafikprognostisering inom kundserviceorganisationen. Hen ... Visa mer
Vill du vara delaktig i en verksamhetsuppbyggnad hos en av Europas ledande aktör inom optikbranschen? Vill du använda din kompetens samt expertis för att skapa något nytt och eget inom ett stabilt och väletablerat företag? Ta då chansen och sök tjänsten som Workforce Reporting Manager hos Synsam!

Befattningsbeskrivning: 
Workforce Reporting Manager ansvarar för trafikstyrning, schemaläggning och trafikprognostisering inom kundserviceorganisationen. Hen leder och driver arbetet kring WFM samt rapportering av resultat och Root Cause som ligger till grund för allt förbättringsarbete såväl inom som utanför kundserviceorganisationen. Hen ska även involvera kundservice för att skapa förståelse och delaktighet inom organisationen. Denna person ansvarar även för att sprida information i samarbete med Kundservicechef gällande inkomna kundärenden och dess påverkan på organisationen.

Dagliga arbetsuppgifter:  Schemaläggning såsom semesterplanering
Trafikstyrning och trafikoptimering
Bidra till effektivisering och löpande kunskaper för att driva förbättringsarbete
Bidra med insikter kring KPI, organisation och kund
Bidra i budgetarbete
Implementera WFM-system och arbetssätt och rapportering för att möta flera stakeholders inom organisationen
Jobba med insiktsdrivande aktiviteter.
Anställningsförmåner: Friskvårdsbidrag
Nybyggda, moderna och ljusa arbetsplatser
Förmånliga medlemsskapspriser på närliggande gym
Lönebonus
Generösa rabatter på interna produkter
Extra semesterdagar.
Placeringsort: Östersund.

Anställning, omfattning och arbetstider:
Tillsvidareanställning med applicering av provanställning, heltid och dagtid. 

Tillträde och lön:
Efter överenskommelse.

Övrig information:
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup Jämtland. Sista ansökningsdag är 2023-03-07 och du ansöker via OnePartnerGroups hemsida: www.onepartnergroup.se. Urvalsarbetet kommer att ske löpande och vi rekommenderar därmed att du skickar in din ansökan snarast möjligt. Rekryteringen genomförs av OnePartnerGroup Jämtland och anställning sker direkt hos kund. 

För frågor om tjänsten kontakta:
Pontus Andersson, [email protected], 063-19 43 34.
Elias Duvdal, [email protected], 063-19 43 32. Visa mindre

Synsam söker 2st erfarna Team Leaders/Customer Service Managers

Vill du vara delaktig i en verksamhetsuppbyggnad hos en av Europas ledande aktör inom optikbranschen? Vill du använda din kompetens samt expertis för att skapa något nytt och eget inom ett stabilt och väletablerat företag? Ta då chansen och sök tjänsten som Team Leader/Customer Service Manager hos Synsam! Befattningsbeskrivning:  Customer Service Manager ansvarar för den dagliga verksamheten i kundservicen. Hen leder en kultur av delaktighet och kompetens... Visa mer
Vill du vara delaktig i en verksamhetsuppbyggnad hos en av Europas ledande aktör inom optikbranschen? Vill du använda din kompetens samt expertis för att skapa något nytt och eget inom ett stabilt och väletablerat företag? Ta då chansen och sök tjänsten som Team Leader/Customer Service Manager hos Synsam!

Befattningsbeskrivning: 
Customer Service Manager ansvarar för den dagliga verksamheten i kundservicen. Hen leder en kultur av delaktighet och kompetens där alla i teamet har god kunskap i vad kundservice innebär för organisationen och dess kunder. Rollen ansvarar för att kvalitetssäkra verksamheten, säkerställa att feedback från kunder, samarbetspartners och olika delar av organisationen dokumenteras och förvaltas internt. CS Managern identifierar kompetens- och rutinbrister samt säkrar dessa i nära samarbete med kundservicechef. Managern följer även upp sina medarbetarens prestationer och ser till att medarbetarna har de verktyg och den kompetens samt engagemang som krävs för att arbeta på organisationens kundservice. 

Dagliga arbetsuppgifter:  Leda och fördela arbetet inom teamet
Besvara frågor, coacha medarbetarna och följa upp resultat
Vara kontaktpunkt mot kundservicechefen
Säkerställer att metoder och arbetssätt är fullt implementerade och efterlevs
Säkra att alla rutiner dokumenteras och hålls uppdaterade
Sträva mot ständig kvalitet, utveckling och förbättring av verksamheten
Bidrar till en kultur som premierar affärsmannaskap, delaktighet och nytänkande samt att kunden prioriteras
Säkra att nya medarbetare får tillgång till alla system. 
Anställningsförmåner: Friskvårdsbidrag
Nybyggda, moderna och ljusa arbetsplatser
Förmånliga medlemsskapspriser på närliggande gym
Lönebonus
Generösa rabatter på interna produkter.
Extra semesterdagar
Placeringsort: Östersund.

Anställning, omfattning och arbetstider:
Tillsvidareanställning med applicering av provanställning, heltid och dagtid. 

Tillträde och lön:
Efter överenskommelse.

Övrig information:
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup Jämtland. Sista ansökningsdag är 2023-03-07 och du ansöker via OnePartnerGroups hemsida: www.onepartnergroup.se. Urvalsarbetet kommer att ske löpande och vi rekommenderar därmed att du skickar in din ansökan snarast möjligt. Rekryteringen genomförs av OnePartnerGroup Jämtland och anställning sker direkt hos kund. 

För frågor om tjänsten kontakta:
Pontus Andersson, [email protected], 063-19 43 34.
Elias Duvdal, [email protected], 063-19 43 32. Visa mindre

Spännande nyetablering söker 2st Team Leaders, CS manager

Vill du vara delaktig i en verksamhetsuppbyggnad för en nyetablering? Vill du använda din kompetens samt expertis för att skapa något nytt och eget inom en stabilt och väletablerat företag? Ta chansen och sök redan idag! Befattningsbeskrivning:  Team Leader/CS Manager ansvarar för den dagliga verksamheten i kundservicen. Hen leder en kultur av delaktighet och kompetens där alla i teamet har god kunskap i vad kundservice innebär för organisationen och dess... Visa mer
Vill du vara delaktig i en verksamhetsuppbyggnad för en nyetablering? Vill du använda din kompetens samt expertis för att skapa något nytt och eget inom en stabilt och väletablerat företag? Ta chansen och sök redan idag!

Befattningsbeskrivning: 
Team Leader/CS Manager ansvarar för den dagliga verksamheten i kundservicen. Hen leder en kultur av delaktighet och kompetens där alla i teamet har god kunskap i vad kundservice innebär för organisationen och dess kunder. Rollen ansvarar för att kvalitetssäkra verksamheten, säkerställa att feedback från kunder, samarbetspartners och olika delar av organisationen dokumenteras och förvaltas internt. CS Managern identifierar kompetens- och rutinbrister samt säkrar dessa i nära samarbete med kundservicechef. Managern följer även upp sina medarbetarens prestationer och ser till att medarbetarna har de verktyg och den kompetens samt engagemang som krävs för att arbeta på organisationens kundservice. 

Dagliga arbetsuppgifter:  Leda och fördela arbetet inom teamet
Besvara frågor, coacha medarbetarna och följa upp resultat
Vara kontaktpunkt mot kundservicechefen
Säkerställer att metoder och arbetssätt är fullt implementerade och efterlevs
Säkra att alla rutiner dokumenteras och hålls uppdaterade
Sträva mot ständig kvalitet, utveckling och förbättring av verksamheten
Bidrar till en kultur som premierar affärsmannaskap, delaktighet och nytänkande samt att kunden prioriteras
Säkra att nya medarbetare får tillgång till alla system. 
Anställningsförmåner: Friskvårdsbidrag
Nybyggda, moderna och ljusa arbetsplatser
Förmånliga medlemsskapspriser på närliggande gym
Lönebonus
Generösa rabatter på interna produkter.
Extra semesterdagar
Placeringsort: Östersund.

Anställning, omfattning och arbetstider:
Tillsvidareanställning med applicering av provanställning, heltid och dagtid. 

Tillträde och lön:
Efter överenskommelse.

Övrig information:
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup Jämtland. Sista ansökningsdag är 2023-02-23 och du ansöker via OnePartnerGroups hemsida: www.onepartnergroup.se. Urvalsarbetet kommer att ske löpande och vi rekommenderar därmed att du skickar in din ansökan snarast möjligt. Rekryteringen genomförs av OnePartnerGroup Jämtland och anställning sker direkt hos kund. 

För frågor om tjänsten kontakta:
Pontus Andersson, [email protected], 063-19 43 34.
Elias Duvdal, [email protected], 063-19 43 32. Visa mindre

Produktionssamordnare Lön till Statens servicecenter, Östersund

Vi söker Produktionssamordnare till avdelningen för lönerelaterade tjänster i Östersund. Som produktionssamordnare arbetar du med att planera och samordna den dagliga produktionen med ett framåtriktat förhållningssätt. Dina arbetsuppgifter innefattar ett kvalitetsarbete där du ser till att arbetsrutiner och processer som tagits fram efterföljs. Vidare ska du informera i produktionsfrågor och du kan också komma att förbereda och genomföra kundmöten. Du kom... Visa mer
Vi söker Produktionssamordnare till avdelningen för lönerelaterade tjänster i Östersund. Som produktionssamordnare arbetar du med att planera och samordna den dagliga produktionen med ett framåtriktat förhållningssätt.
Dina arbetsuppgifter innefattar ett kvalitetsarbete där du ser till att arbetsrutiner och processer som tagits fram efterföljs. Vidare ska du informera i produktionsfrågor och du kan också komma att förbereda och genomföra kundmöten. Du kommer att utveckla verksamheten på individ- och gruppnivå tillsammans med enhetschef. Du arbetar proaktivt och har koll på den dagliga produktionen. I arbetsuppgifterna ingår även sedvanligt lönearbete vid behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet

Vidare har du följande förmågor:
• Skapar engagemang för våra mål och arbetsuppgifter
• Skapar ett gott internt samarbete
• Får andra att växa
• Bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat

Dessutom är det meriterande om du har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist
• Erfarenhet av lönesystemet Primula

Övrigt
Startdatum snarast eller enligt överenskommelse.
Anställning är placerad i Östersund.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning.
Välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 8 januari 2023.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 3-4. 


Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Gruppledare för pedagogisk utveckling

Avdelningen för forskning- och utbildningsstöd (FUS) är en stödverksamhet inom Mittuniversitetets gemensamma förvaltning. Vid avdelningen arbetar ca 40 experter inom internationalisering, pedagogiskt stöd, skolsamverkan, arbetslivsanknytning och innovation/nyttiggörande. Avdelningen ansvarar för utbildnings-, forsknings- och samverkansfrågor och arbetar med uppdrag internt och extern samt lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Avdelningen för F... Visa mer
Avdelningen för forskning- och utbildningsstöd (FUS) är en stödverksamhet inom Mittuniversitetets gemensamma förvaltning. Vid avdelningen arbetar ca 40 experter inom internationalisering, pedagogiskt stöd, skolsamverkan, arbetslivsanknytning och innovation/nyttiggörande. Avdelningen ansvarar för utbildnings-, forsknings- och samverkansfrågor och arbetar med uppdrag internt och extern samt lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Avdelningen för Forsknings- och utbildningsstöd arbetar på både en strategisk och operativ nivå.



Är du intresserad av att vara med och leda utveckling av digitalt lärande? Vill du vara med och skapa och bidra till Mittuniversitetets nod för kollegialt lärande? Vi söker en gruppledare för pedagogisk utveckling som kan och vill leda uppbyggnaden av en aktiv och levande stöd- och utvecklingsmiljö på Mittuniversitetet.

I arbetet ingår också att vara med och driva arbetet med utvecklingen av framtidens fysiska och digitala lärmiljöer.

Att jobba med pedagogisk utveckling på Avdelningen för forsknings och utbildningsstöd (FUS) är ett spännande, utvecklande och förändringsorienterat uppdrag. Gruppen för pedagogisk utveckling på FUS arbetar utifrån Mittuniversitetets pedagogiska utvecklingsbehov och erbjuder bland annat högskolepedagogisk utbildning, konsultativt stöd i pedagogiska och didaktiska frågor samt genomför utvecklingsprojekt. Vi är också ansvariga för några av universitetets system för lärande, till exempel lärplattformen Moodle och medietjänsten Kaltura.

Arbetsuppgifter:
Som gruppledare ansvarar du för en grupp på ungefär sex personer som är systemspecialister och pedagogiska utvecklare. I ditt dagliga arbete samarbetar du med kollegor inom den egna avdelningen såväl som på hela universitetet. Du har en mycket viktig roll i att skapa och underhålla kontakter inom Mittuniversitetet såväl som nationellt.

Du kommer att:

- leda och fördela arbetet inom gruppen pedagogisk utveckling utifrån Mittuniversitetets strategi, styrdokument och processer samt gällande lagar och avtal
- ansvara för att utveckla gruppen och dess medarbetare, samt verksamhetens kvalitet och resultat
- representera avdelningen i externa sammanhang
- bistå med stöd och beslutsunderlag till universitetsledningen
- leda arbete med utveckling av framtidens fysiska och digitala lärmiljöer
- vid behov arbeta operativt som pedagogisk utvecklare utifrån din kompetens

I rollen som gruppledare har du verksamhetsansvaret för gruppen, är direkt underställd avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Att bidra med erfarenheter och utvecklas i din roll som ledare kommer ingå i arbetet likväl som att hålla regelbundna gruppmöten, individuella samtal etc. med de medarbetare som ingår i gruppen. Mittuniversitetet och gruppen pedagogisk utveckling har sin verksamhet i både Sundsvall och Östersund vilket förutsätter att du kan resa en del mellan orterna. Arbetsbelastningen varierar och är under vissa perioder hög.

Din bakgrund:

Vi söker dig som har (skallkrav):

- En relevant högskoleutbildning
- Dokumenterad ledarerfarenhet inom pedagogisk utveckling
- Dokumenterad erfarenhet av att leda arbete med utveckling av fysiska och digitala arbetsmiljöer
- Bred erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete med pedagogisk utveckling
- Erfarenhet av arbete vid universitet eller högskoleverksamhet, innebärande kunskap om gällande ramverk och förordningar och god kännedom om de akademiska värden och det uppdrag ett svenskt lärosäte arbetar med
- Ett genuint intresse för att skapa goda förutsättningar för medarbetare att utvecklas i sina roller och ena verksamheten mot gemensamma mål
- En mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svenska

Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av att leda arbetet med system för lärande och har erfarenheter av samarbete med IT-avdelningar. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med högskolepedagogiska kurser och pedagogiska meriteringssystem. Vi ser gärna att du även har ett etablerat nationellt nätverk inom frågor som rör pedagogiska digitala verksamheter vid svenska lärosäten.

Dina egenskaper:
Vi söker dig med ett kommunikativt ledarskap som karaktäriseras av lyhördhet och handlingskraft. Du har en mycket god förståelse för kärnverksamhetens förutsättningar och drivkrafter där din förmåga att tänka strategiskt och se till helheten kommer att vara central. Du fattar kloka och modiga beslut som bidrar till utveckling där du ser till Mittuniversitetets bästa i första hand. Vi söker dig som är systematisk i ditt tillvägagångssätt och har en god förmåga att sortera och prioritera utifrån verksamhetens behov.

Anställningsform: Tillsvidareanställning?

Omfattning:?100%

Tillträde:? Enligt överenskommelse? 

Anställningsort:?Sundsvall/Östersund? 

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.? 

Kontaktperson: Närmare upplysningar lämnas av avdelningschef/enhetschef Ludde Edgren, tfn 072-5957329, e-post mailto:[email protected] , och avgående gruppledare för pedagogisk utveckling Christina Grandien, tfn 072-5818765, e-post mailto:[email protected]

Intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2022-12-02.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Persson Invest Ekonomipartner söker en Kreditansvarig!

Persson Invest Ekonomipartner AB ingår i koncernen AB Persson Invest som driver verksamhet inom bilhandel, hyvleri, skogs- och fastighetsförvaltning. Koncernen har sitt huvudkontor i Östersund, omsätter ca 6 miljarder och har drygt 1300 medarbetare. Ekonomipartner sköter redovisning, kreditadministration, lön, HR, IT och växel för den svenska fordonssidan inom koncernen och har 30 anställda. För att möta en ökad efterfrågan från våra växande bolag fö... Visa mer
Persson Invest Ekonomipartner AB ingår i koncernen AB Persson Invest som driver verksamhet inom bilhandel, hyvleri, skogs- och fastighetsförvaltning. Koncernen har sitt huvudkontor i Östersund, omsätter ca 6 miljarder och har drygt 1300 medarbetare. Ekonomipartner sköter redovisning, kreditadministration, lön, HR, IT och växel för den svenska fordonssidan inom koncernen och har 30 anställda.




För att möta en ökad efterfrågan från våra växande bolag förstärker vi nu kreditfunktionen med en Kreditansvarig!
I rollen som Kreditansvarig kommer du som Teamledare för en grupp om fem personer inklusive dig själv stötta Bilbolaget Nord och Wist Last & Buss i avancerade kundärenden.

Arbetsuppgifter för teamet består av dagliga uppgifter med kundreskontra och Volvofinans lån/leasingreskontra såsom avstämningar, inläsning av kundinbetalningar, utskick av påminnelser och krav, registervård, reservering osäkra fordringar, momshantering, kreditbedömningar, uppföljning och rapportering samt kontakt med kunder både externt och internt.

I dina uppgifter ingår utöver att stötta teamet operativt i det dagliga arbetet även att administrera konkursärenden, återtagsärenden, och i vissa fall avtalsändringar. Vi samarbetar idag både med inkassobolag och delgivningsbyrå.

Vi är en flexibel organisation och arbetsuppgifterna kan variera över tid då vi brinner för förändringsarbeten!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och/eller mångårig erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av obeståndsfrågor är det meriterande. Under 2022 byter vi, liksom övrig Volvohandel i Sverige ekonomisystem varför erfarenhet av Unit 4 (tid Agresso) är en fördel. Du talar flytande svenska och kan utrycka dig väl i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Du är effektiv, ansvarsfull och strukturerad. Utöver detta är du initiativrik, har god samarbetsförmåga, ledaregenskaper samt är kommunikativ och kan hantera våra kunder/samarbetspartners på ett smidigt och positivt sätt.

Våra ambitioner och visioner
Vi vill bli det ledande administrativa bolaget inom fordonsbranschen med bara nöjda medarbetare och kunder!

Vi på Persson Invest Ekonomipartner kan erbjuda dig en trygg arbetsgivare i nyrenoverade lokaler med tillgång till eget arbetsrum där du tillsammans med fantastiska arbetskollegor kan påverka ditt arbete och jobba med våra företag från Kiruna i norr till Köping i söder. Som anställd hos oss kommer du att få ta del av våra förmåner bl a del i vår vinstandelsstiftelse – Årsringen och vår personalstiftelse – med lägenhet i Sadelområdet i Åre.

Ansökan och kontaktuppgifter
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Ann-Sofie Jonsson via telefon: 063-16 26 00, mobil: 070-326 00 65 eller mail: [email protected].

Skicka in din ansökan senast den 31 oktober.

Tillträde
Tjänsten är heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så vi rekommenderar att du ansöker redan idag!

Persson Invest strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Mer info se: perssoninvest.se Visa mindre

Project Manager for Saab AB in Östersund

Are you a project manager who wants to take part in delivering world-class solutions to our customers, and contribute all the way from sales to supply and support of our contracts? Your role As a project manager, you will be part of an agile project management team at Infrastructure and Land systems. The position entails general project management areas such as: * handle contract scope * control budget, costs and estimates * define time and de... Visa mer
Are you a project manager who wants to take part in delivering world-class solutions to our customers, and contribute all the way from sales to supply and support of our contracts?



Your role

As a project manager, you will be part of an agile project management team at Infrastructure and Land systems.



The position entails general project management areas such as:

* handle contract scope
* control budget, costs and estimates
* define time and delivery plans
* assess risks and opportunities
* handle project stakeholders, for example steering committee and internal and external customers
* lead the project team and sub-projects in a communicative and motivating way



Most of our project activities take place in Östersund, where design, production, integration, verification and after delivery support are executed. The projects vary from high technical complexity requiring technical skills, to customer-oriented projects requiring more communications and negotiation skills. They also vary over time in both complexity, scope and focus.



Our customers are situated both in Sweden and abroad, which means that national, but also international, travels can be a part of the job. To work with prospects to new potential customers as well as additional or support contracts to current customers, is a part of the position to contribute to securing future business.

Your profile

We are looking for a driven project manager with the ability to see the big picture and act on the details when necessary. We also want you to:

* Contribute with drive, enthusiasm and efficient communication in the team to build trust and commitment
* Challenge the organization to continuously improve in order to contribute to increased efficiency in our operations
* Have a good technical knowledge and financial understanding to ensure that project goals are met



We think that you have project management skills and a good understanding of the responsibilities and challenges of the position. In return, we can offer an agile organization, technically advanced products and challenging projects.



It is advantageous if you have a degree in Engineering or similar and communicates fluently in Swedish and English.



This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations of security protection. For positions, requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.



What you will be a part of

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 19,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer, more sustainable and more equitable world.



At business area Dynamics, all employees share the same mission: to create conditions for a safe society. Whether it's missile systems, underwater technology, camouflage solutions, support weapons, training systems or field hospitals, you are part of this mission. We work in close cooperation in developing, manufacturing and maintaining our world-leading products, systems and solutions for customers worldwide.



Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.



If you are interested in what benefits you can take part of as an employee at Saab in Sweden, you can read more about them here



Saab is a company with a strong people-orientation. We offer a friendly work environment where we support and help each other to be at our best. Continuous learning, career & talent development and employee well-being are examples of areas where we always put the strongest effort to offer great opportunities.



Read more about us here Visa mindre

Länsförsäkringar Jämtland söker Gruppchef Skador

Länsförsäkringar Jämtland är ett lokalt bank- och försäkringsbolag. Vi är också kundägda. Det innebär att våra förpliktelser i första hand är mot alla fantastiska människor som bor i Jämtland och Härjedalen men också skogen, fjällen och staden. Vår livsmiljö. Som medarbetare arbetar du på en flexibel arbetsplats i ständig utveckling som tar hänsyn till livets förutsättningar. Tillsammans gör vi det som är bäst för våra kunder, våra medarbetare och hela län... Visa mer
Länsförsäkringar Jämtland är ett lokalt bank- och försäkringsbolag. Vi är också kundägda. Det innebär att våra förpliktelser i första hand är mot alla fantastiska människor som bor i Jämtland och Härjedalen men också skogen, fjällen och staden. Vår livsmiljö. Som medarbetare arbetar du på en flexibel arbetsplats i ständig utveckling som tar hänsyn till livets förutsättningar. Tillsammans gör vi det som är bäst för våra kunder, våra medarbetare och hela länet.


Är du en trygg ledare som drivs av att leda och utveckla människor? Har du erfarenhet från utvecklings- och förändringsarbete och tycker om att arbeta i kundnära verksamhet? Då är det dig vi söker!



Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkringar Jämtland ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar vi i grupper där vi skapar trygghet för våra kunder, men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi vill överträffa kundernas förväntningar och det gör vi genom att vi har en bra atmosfär på arbetsplatsen och vi utgår ifrån kundens behov.

Vad får du jobba med?
I rollen som gruppchef kommer du framför allt att arbeta med att utveckla människor och verksamheten inom området Skador. Du kommer visualisera mål och ambitioner, skapa engagemang samt stärka medarbetarna för att arbeta efter vår strategi 2025. Det betyder att du förväntas ta ett stort ansvar för din grupp tillsammans med skadechef och övriga kollegor.

I ditt sätt att leda behöver du kunna driva och uppmuntra till förändring. Vi vill hela tiden framåt, så du behöver vara en förebild som får andra att våga prova nya sätt och ompröva tidigare strukturer och arbetssätt. Du ansvarar för att leverera och säkerställa kostnadseffektiv skadereglering med hög kvalitet och kundmöten i världsklass. Du kommer själv vara en del av kundmötet som chef- och ledare med medarbetarna som specialister. Du kommer också att ha flera medlemsroller, exempelvis att företräda och representera verksamheten och företaget i olika aktiviteter, uppdrag, sammanhang samt interna och externa nätverk.

Vem är du?
Du har en akademisk utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt, som arbetsgivaren anser likvärdig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ledarskapserfarenheter. Det är meriterande med ledarerfarenhet från kundnära verksamhet och försäkring. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete, då du kommer få vara med och bygga upp en helt ny grupp under området Skador. Coachning och feedback är två viktiga verktyg för att vara framgångsrik i rollen.

Digitalisering och teknikutveckling ställer höga krav på flexibilitet och det är viktigt att du har förståelse och eget intresse för den utveckling som sker. Du har god samarbetsförmåga och tar gärna initiativ till olika nätverk både inom och utanför den egna organisationen. Din kommunikativa förmåga är god och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Tjänsten kräver körkort.

Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och det kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Du delar våra värderingar och agerar utifrån vår värdegrund, dvs med beaktande av hållbarhet, via ett engagemang och mod. För att uppnå en så fördomsfri rekrytering som möjligt använder vi oss av tester i processen.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, heltid och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning.

Vill du veta mer?
Facklig representant Ida Nääs [email protected] 063-19 33 00, FORENA
Kontaktperson för rekryteringsprocessen Rosmari Hagström på
[email protected] eller via 073-028 70 40

Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt svenska CV (innehållande personligt brev och meritförteckning) senast den 29 maj 2022

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Samordnare inom diarium och arkiv

Tillsammans för en hållbar framtid! Länsstyrelsens cirka 250 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare. Länsstyrelsen består av sju enheter. En av dessa är Enheten för lednings- och verksamhetsstöd som består av ett 40-tal medarbetare med arbetsområden som ekonomi, upphandling, HR, kommunikation, IT, intern service, arkiv, diarium samt ärendehandläggning inom förvaltning och juridik. Diarium och arkiv utgör en vi... Visa mer
Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 250 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.

Länsstyrelsen består av sju enheter. En av dessa är Enheten för lednings- och verksamhetsstöd som består av ett 40-tal medarbetare med arbetsområden som ekonomi, upphandling, HR, kommunikation, IT, intern service, arkiv, diarium samt ärendehandläggning inom förvaltning och juridik.

Diarium och arkiv utgör en viktig servicefunktion till allmänheten genom sin hantering av länsstyrelsens allmänna handlingar. Gruppen är också styrande och stödjande till verksamheten inom området dokument- och ärendehantering.

Gruppen består av registratorer och arkivarier och ingår i Rättsfunktionen inom Enheten för lednings- och verksamhetsstöd. Som samordnare arbetar du med gruppens ordinarie arbetsuppgifter men har också ett särskilt ansvar för att planera och leda det dagliga arbetet samt utveckla verksamheten.

Arbetsuppgifter som samordnare

I din roll som samordnare kommer du ha ett varierande flöde av arbetsuppgifter. Du kommer exempelvis sköta posthantering, diarieföring och expediering av handlingar, kvalitetsgranska informationen i ärendehanteringssystemet, utbilda och vägleda medarbetare i diarieföring, digital ärendehantering och utlämnanden av allmänna handlingar samt anpassa avslutade ärenden och handlingar för gallring och e-arkivering.

Du kommer också samordna och planera arbetet i arbetsgruppen, företräda gruppen i specifika frågor, till exempel som representant i nationella nätverk, följa upp och utveckla rutiner och arbetsprocesser för ärendehantering, samordna kvalitetsuppföljningar av diarieföring och ärenden samt upprätta styrande dokument inom området.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en för arbetsuppgifterna relevant utbildning och/eller mångårig erfarenhet inom arbetsområdet, exempelvis som registrator. Du har erfarenhet från ärendehanteringssystem och digital dokumenthantering. Du har också erfarenhet av arkivarbete (till exempel att ordna och förteckna, gallringsföreskrifter och dokumenthanteringsplaner). Slutligen har du också goda kunskaper i Office- programmen och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Personliga egenskaper

För att passa i rollen behöver du framför allt vara noggrann och strukturerad, men också serviceinriktad och ha en pedagogisk förmåga för att kunna förklara regler och principer på ett begripligt sätt. Du behöver också ha förmåga att ta egna initiativ och involverar gärna andra i ditt arbete. Du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer och är bra på att hålla ihop en grupp.


Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.

Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.

Läs mer på vår hemsida http://www.lansstyrelsen.se/jamtland

Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd Visa mindre

Länsförsäkringar Jämtland söker gruppchef till Kundtjänst Bank

Länsförsäkringar Jämtland är ett lokalt och självständigt företag i länsförsäkringsgruppen. Vi är länets ledande försäkringsbolag och vi växer på bankmarknaden. Våra kunder är privatpersoner, företagare och lantbrukare. Vi är totalt 140 medarbetare och våra kontor finns i Östersund, Vemdalen och Åre. Eftersom vi är kundägda och lokala är det självklart för oss att ge bra kundservice och ha ett stort engagemang i länets framtid och utveckling. Vi söker e... Visa mer
Länsförsäkringar Jämtland är ett lokalt och självständigt företag i länsförsäkringsgruppen. Vi är länets ledande försäkringsbolag och vi växer på bankmarknaden. Våra kunder är privatpersoner, företagare och lantbrukare. Vi är totalt 140 medarbetare och våra kontor finns i Östersund, Vemdalen och Åre. Eftersom vi är kundägda och lokala är det självklart för oss att ge bra kundservice och ha ett stort engagemang i länets framtid och utveckling.

Vi söker en engagerad och handlingskraftig gruppchef till kundtjänst bank, till vårt kontor i Östersund.

Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkringar Jämtland ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar vi i grupper där vi skapar trygghet för våra kunder, men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi vill överträffa kundernas förväntningar och det gör vi genom att vi har en bra atmosfär på arbetsplatsen och vi utgår ifrån kundens behov. Det är extra viktigt för oss eftersom det är våra kunder som äger oss.

Vad får du jobba med?
I din roll som gruppchef kommer du att leda och coacha sex medarbetare som i sitt dagliga arbete träffar och servar våra kunder i privata bankärenden. Tillsammans med gruppen är du med och skapar den bästa kundupplevelsen. Du har det övergripande ansvaret på kundtjänst bank och det innebär att du leder, planerar och följer upp verksamheten. Du jobbar operativt i gruppen med verksamhetsförbättringar, marknads- och försäljningsaktiviteter. Du kommer att arbeta aktivt med kvalitetsuppföljning i nära samarbete med kreditchefen och du rapporterar till gruppchefen på privatbanken. Här välkomnas egna idéer och nya sätt att tänka för att hela tiden effektivisera och utveckla befintliga processer.

Vem är du?
Vi söker dig som drivs av att se andra människor växa och tillsammans arbeta för att nå gemensamma mål. Du fokuserar på att skapa rätt förutsättningar för gruppen att prestera på topp där coachning och feedback är naturliga verktyg för dig. Du är driven, nytänkande och ser varje chans till förbättring. Du har en förmåga att agera affärsmässigt, analytiskt och strukturerat. Du är tydlig i både kommunikation och ledarskap med relevant akademisk utbildning. Du har också erfarenhet av att på ett framgångsrikt sätt leda och utveckla grupper.

Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och det kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar. Kvalitet och sinne för ordning och reda är mycket viktigt i arbetet. Det är meriterande om du har goda kunskaper inom flera språk.

För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du, precis som vi, tycker att hållbarhet är viktigt. Självklart känner du igen dig i våra värdeord: Hållbara, engagerade och modiga.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, heltid och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Vill du veta mer?
Kontaktperson är rekryteringskonsult Rosmari Hagström på [email protected] eller via 073-028 70 40. Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt svenska CV (innehållande personligt brev och meritförteckning) senast den 3 januari.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Office Manager Österund/Storlien

Facilitating Trade for Sustainable Growth! If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organization, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become the largest independent European provider of international trade and customs solutions and services. Today, we offer a comprehensive range of innovative solut... Visa mer
Facilitating Trade for Sustainable Growth!


If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organization, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become the largest independent European provider of international trade and customs solutions and services.


Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe. We are more than 750 colleagues operating in 13 countries. Our business model and customer offering addresses strategy and compliance, operations and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.




We are looking for a Office Manager for our office in Östersund/ Storlien with a passion for developing customer relations and people.

Are you interested in leading the development of our offices in Östersund and Storlien?
Our offices in Östersund and Storlien caring out top of the line customs service to our customers. Today’s Office Manager will enter into an new position in our company and we need a skilled replacement. This is a position for you who love to serve our customers and develop our relation and customer offer, this in close relation with our skilled team.

We offer
- Opportunities to develop expertise, competence and career in our international Customs & Trade Network
- The opportunity to shape your own workday, in close cooperation with our customers, colleagues
- A manager position with a great potential for to develop the business and colleagues

Your workday
We will have a clear focus towards next year with implementation of new procedures and standards to strengthen our service offer. In practical terms, this means that everything from core process, infrastructure will be developed and set, in order for the department to deliver high customer value and service. Cooperating with other internal functions and delivering assurance and predictability for our customers through our expertise, competence and both internal and external network. This position offers a varied workday, with many interesting challenges and experiences.

You are
- Energized by challenges, varied tasks and a high workload
- Motivated by developing people and seeing them succeed
- A natural relationship and team builder both internal and external
- Always prioritize customer service
- Open to questions, with the ability to reflect over problems with a solution oriented mindset
- Intellectually curious
- Able to separate a problem from a symptom

You have
- Good theoretical knowledge within customs brokerage
- The ability to communicate clearly and well formulated, both verbally and written
- Business professional in “Scandinavian” and English

Time management skills, great skills in structuring and set customer procedures and the ability to prioritize. Knowledge within particular customs procedures or duty and taxation issues (beneficial but not required) Supply-chain competence (beneficial but not required) Managerial experience

Practical information
We offer a permanent Manager position located in our Östersund office.

If you have questions concerning the position, please contact Operations Manager Peo Lövgren +46 70 239 41 35 or mailto:[email protected]





Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.


This is our story. What’s yours? Visa mindre

Gruppledare för pedagogisk utveckling

Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt. Vi finns i Sundsvall och Östersund, och har ett brett utbud av utbildningar både på campus och på distans. Goda relationer med omvärlden ger vår forskning och utbildning en stadig förankring i samhället och, inte minst, i regionen. Avdelningen för forsknings- och utbildningsstöd (FUS) är en avdelning inom Mittuniversitetets stödverksamhet vid den gemensamma förvaltninge... Visa mer
Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt. Vi finns i Sundsvall och Östersund, och har ett brett utbud av utbildningar både på campus och på distans. Goda relationer med omvärlden ger vår forskning och utbildning en stadig förankring i samhället och, inte minst, i regionen.




Avdelningen för forsknings- och utbildningsstöd (FUS) är en avdelning inom Mittuniversitetets stödverksamhet vid den gemensamma förvaltningen.

Avdelningen erbjuder expertis inom internationalisering, pedagogisk utveckling, skolsamverkan, arbetsliv, forskningsfinansiering och innovation. Här finns fyrtio kompetenta medarbetare med olika erfarenheter som organiseras i fem grupper motsvarande våra expertisområden. Vi är i en utvecklingsfas i pedagogisk utveckling och vill därför se om en gruppledare kan vidareutveckla stödverksamheten och bidra till Mittuniversitetets framtid.

Gruppen pedagogisk utveckling arbetar med utbildning och handledning av universitetets lärare i högskolepedagogik och teknikstött lärande samt systemförvaltning av universitetets system för lärande (lärplattformen Moodle, Studentportalen, kursvärderingsverktyget EvaSys och medieportalen MiunPlay). Våra pedagogiska utvecklare ansvarar bl.a. för planering, genomförande och utveckling av utbildningar i högskolepedagogik. De deltar i arbetet med utveckling och kvalitetsförbättring av flexibla utbildningsformer samt inspirerar, handleder och stöttar lärare vid campus och på distans inom högskolepedagogik, pedagogisk meritering och teknikstött lärande.

Vill du bidra till att Mittuniversitetet blir nationellt ledande och internationellt erkänt i utveckling av flexibla utbildningsformer och tekniksto?tt lärande? Stimuleras du av möten och dialoger med medarbetare, forskare och universitetslärare? Vill du fokusera på ledarskap och vara pådrivande i strategiska utvecklingsfrågor för universitetet? Undrar du om det här jobbet verkligen kan vara något för dig? Nedan beskrivs mer utförligt arbetsuppgifterna och de kvalifikationer vi söker. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Arbetsuppgifter
Som gruppledare för pedagogisk utveckling ansvarar du för en grupp på totalt sex personer som är systemspecialister och pedagogiska utvecklare. I ditt dagliga arbete samarbetar du med kollegor inom den egna avdelningen såväl som hela universitetet. Du har en mycket viktig roll i att skapa och underhålla kontakter inom Mittuniversitetet såväl som nationellt.

Du kommer att:

- leda och fördela arbetet inom gruppen pedagogisk utveckling utifrån Mittuniversitetets strategi, styrdokument och processer samt gällande lagar och avtal
- ansvara för att utveckla gruppen och dess medarbetare, samt verksamhetens kvalitet och resultat
- representera avdelningen i externa sammanhang
- bistå med stöd och beslutsunderlag till universitetsledningen

I rollen som gruppledare har du verksamhetsansvaret för gruppen, är direkt underställd avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Att bidra med erfarenheter och utvecklas i din roll som ledare kommer ingå i arbetet likväl som att hålla regelbundna gruppmöten, individuella samtal etc. med de medarbetare som ingår i gruppen. Mittuniversitetet och gruppen pedagogisk utveckling har sin verksamhet i både Sundsvall och Östersund vilket förutsätter att du kan resa en del mellan orterna. Arbetsbelastningen varierar och är under vissa perioder hög.

Kvalifikationer
För att erbjudas anställningen som gruppledare för pedagogisk utveckling ska du ha en relevant högskoleexamen samt disputerat vid ett lärosäte. Du har ledarerfarenheter och dokumenterad yrkeslivserfarenhet som universitetslärare eller bedrivit pedagogiskt utvecklingsarbete inom universitet eller högskola. Det är meriterande om du har läst högskolepedagogik, arbetat med lärplattformar och/eller andra system för lärande. Du ska ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svenska. Den utåtriktade rollen med många interna och externa kontaktytor förutsätter en väl utvecklad servicekänsla, god samarbetsförmåga, tydlighet och pedagogisk förmåga. Du är pragmatisk och lösningsorienterad samt behärskar att prioritera bland de ärenden som åläggs dig. God datorvana är en förutsättning liksom förmåga att självständigt planera och organisera arbetet. Arbetet ställer även stora krav på noggrannhet, initiativrikedom och flexibilitet.

Östersund och Sundsvall ligger i attraktiva regioner som ständigt utvecklas och i fantastiska omgivningar som erbjuder mycket även utanför arbetet.

Anställning och tillträde: Tidsbegränsad anställning i två år med omfattning 50%. Tillträde enligt överenskommelse.

Anställningsort: Sundsvall eller Östersund

Information
Närmare upplysningar lämnas av Ludde Edgren, PhD, avdelningschef, mailto:[email protected], 072-595 7329

Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem senast den 1 november 2020.

Välkommen med din ansökan till Mittuniversitetet. Mitt i Sverige. Mitt i livet.

Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten.


Inför rekryteringsarbetet har Mittuniversitetet tagit ställning till konsultstöd, rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Universitetspedagogisk utvecklare och gruppledare för pedagogisk utveckling

Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt. Vi finns i Sundsvall och Östersund, och har ett brett utbud av utbildningar både på campus och på distans. Goda relationer med omvärlden ger vår forskning och utbildning en stadig förankring i samhället och, inte minst, i regionen. Avdelningen för forsknings- och utbildningsstöd (FUS) är en avdelning inom Mittuniversitetets stödverksamhet vid den gemensamma förvaltninge... Visa mer
Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt. Vi finns i Sundsvall och Östersund, och har ett brett utbud av utbildningar både på campus och på distans. Goda relationer med omvärlden ger vår forskning och utbildning en stadig förankring i samhället och, inte minst, i regionen.




Avdelningen för forsknings- och utbildningsstöd (FUS) är en avdelning inom Mittuniversitetets stödverksamhet vid den gemensamma förvaltningen.

Avdelningen erbjuder expertis inom internationalisering, pedagogisk utveckling, skolsamverkan, arbetsliv, forskningsfinansiering och innovation. Här finns fyrtio kompetenta medarbetare med olika erfarenheter som organiseras i fem grupper motsvarande våra expertisområden. Nu söker vi en gruppledare för att vidareutveckla vår stödverksamhet och bidra till Mittuniversitetets framtid.

Gruppen pedagogisk utveckling arbetar med utbildning och handledning av universitetets lärare i högskolepedagogik och teknikstött lärande samt systemförvaltning av universitetets system för lärande (lärplattformen Moodle, Studentportalen, kursvärderingsverktyget EvaSys och medieportalen MiunPlay). Våra pedagogiska utvecklare ansvarar bl.a. för planering, genomförande och utveckling av utbildningar i högskolepedagogik. De deltar i arbetet med utveckling och kvalitetsförbättring av flexibla utbildningsformer samt inspirerar, handleder och stöttar lärare vid campus och på distans inom högskolepedagogik, pedagogisk meritering och teknikstött lärande.

Vill du bidra till att Mittuniversitetet blir nationellt ledande och internationellt erkänt i utveckling av flexibla utbildningsformer och tekniksto?tt lärande? Stimuleras du av möten och dialoger med medarbetare, forskare och universitetslärare? Vill du fokusera på ledarskap och vara pådrivande i strategiska utvecklingsfrågor för universitetet? Vill du utvecklas i rollen som ledare och samtidigt ha tid att gå in operativt som pedagogisk utvecklare? Undrar du om det här jobbet verkligen kan vara något för dig? Nedan beskrivs mer utförligt arbetsuppgifterna och de kvalifikationer vi söker. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Arbetsuppgifter
Som gruppledare och pedagogisk utvecklare ansvarar du för en grupp på totalt sex personer som är systemspecialister och pedagogiska utvecklare. I ditt dagliga arbete samarbetar du med kollegor inom den egna avdelningen såväl som hela universitetet. Du har en mycket viktig roll i att skapa och underhålla kontakter inom Mittuniversitetet såväl som nationellt.

Du kommer att:

- leda och fördela arbetet inom gruppen pedagogisk utveckling utifrån Mittuniversitetets strategi, styrdokument och processer samt gällande lagar och avtal
- ansvara för att utveckla gruppen och dess medarbetare, samt verksamhetens kvalitet och resultat
- representera avdelningen i externa sammanhang
- bistå med stöd och beslutsunderlag till universitetsledningen
- arbeta operativt som pedagogisk utvecklare baserat på dina tidigare erfarenheter

I rollen som gruppledare har du verksamhetsansvaret för gruppen, är direkt underställd avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Att bidra med erfarenheter och utvecklas i din roll som ledare kommer ingå i arbetet likväl som att hålla regelbundna gruppmöten, individuella samtal etc. med de medarbetare som ingår i gruppen. Mittuniversitetet och gruppen pedagogisk utveckling har sin verksamhet i både Sundsvall och Östersund vilket förutsätter att du kan resa en del mellan orterna. Arbetsbelastningen varierar och är under vissa perioder hög.

Kvalifikationer
För att erbjudas anställningen som universitetspedagogisk utvecklare och gruppledare för pedagogisk utveckling ska du ha en relevant högskoleexamen. Du har ledarerfarenheter och dokumenterad yrkeslivserfarenhet som universitetslärare eller bedrivit pedagogiskt utvecklingsarbete inom universitet eller högskola. Det är meriterande om du har läst högskolepedagogik, genomfört forskarutbildning, arbetat med studentaktivt lärande, lärplattformar och/eller andra system för lärande. Du ska ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svenska. Den utåtriktade rollen med många interna och externa kontaktytor förutsätter en väl utvecklad servicekänsla, god samarbetsförmåga, tydlighet och pedagogisk förmåga. Du är pragmatisk och lösningsorienterad samt behärskar att prioritera bland de ärenden som åläggs dig. God datorvana är en förutsättning liksom förmåga att självständigt planera och organisera arbetet. Arbetet ställer stora krav på servicekänsla, noggrannhet, initiativrikedom, flexibilitet och samarbetsförmåga.

Östersund och Sundsvall ligger i attraktiva regioner som ständigt utvecklas och i fantastiska omgivningar som erbjuder mycket även utanför arbetet. Välkommen med din ansökan till Mittuniversitetet. Mitt i Sverige. Mitt i livet.

Anställningsort: Sundsvall eller Östersund

Information
Närmare upplysningar lämnas av Ludde Edgren, PhD, avdelningschef, mailto:[email protected], 072-595 7329

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast den 21 augusti 2020.

Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten.


Inför rekryteringsarbetet har Mittuniversitetet tagit ställning till konsultstöd, rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Administrativ chef till Polyver Östersund/Bräcke

Polyver som finns i Pilgrimsstad, föddes ur en önskan att uppmuntra alla att uppleva naturen utan att behöva oroa sig för att bli förkylda. Under de senaste 15 åren har vi skyddat människor från naturens kyla, vilket får dem att känna sig säkra och bekväma under även de mest extrema förhållanden. Idag är vi mycket stolta över att vara ett av de sista utomhusmärken som tillverkar 100% av våra produkter i Sverige. Vårt företag betraktas också som en modell f... Visa mer
Polyver som finns i Pilgrimsstad, föddes ur en önskan att uppmuntra alla att uppleva naturen utan att behöva oroa sig för att bli förkylda. Under de senaste 15 åren har vi skyddat människor från naturens kyla, vilket får dem att känna sig säkra och bekväma under även de mest extrema förhållanden. Idag är vi mycket stolta över att vara ett av de sista utomhusmärken som tillverkar 100% av våra produkter i Sverige. Vårt företag betraktas också som en modell för integration, öppenhet och framgång för Bräcke Kommun med 25 personer av 9 nationaliteter. Läs mer på www.polyver-boots.com/se/about/

Vill du jobba i ett expansivt och multikulturellt företag? Läs mer här!

Arbetsuppgifter

I din roll som administrativ chef ansvarar du för att rutiner/processer och kontroller efterlevs området administration och ekonomi samt att funktioner i organisationens operativsystem är effektiva och säkra. Du säkerställer korrekt hantering av övergripande och administration - och ekonomiska frågor. Du kommer att samordna kostnadsbesparande åtgärder. Löpande redovisning ligger på extern part med vilken du kommer att ha kontakt med.

Ansvar - Administrativ hantering

* Förbereda och samordna nya kontrakt eller ändringar av befintliga kontrakt (inklusive kunder, leverantörer, anställda, konsulter).
* Koordinering av arbetsrättsliga frågor, ex semestrar, löner, fackliga frågor.
* Hantera företagets fastighetstillgångar (kontrakt och nyutveckling).
* Övergripande ansvar för juridiska avtal och försäkringsavtal.
* Övergripande ansvar för IT, främst internet och telekom.

Ansvar - Finanshantering

* Övervaka företagets budget i samarbete med ägare och andra ledningsgruppsmedlemmar (SVP Operation och SVP Sales). Granska de finansiella budgeterings- och rapporteringsdokumenten för att se till att de överensstämmer med godkänd budget.
* Förbereda olika typer av finansiella rapporter till driftledningsgruppen och ägaren. Förbereda och göra presentationer inför ledningsmöten.
* Stötta teamet med rapporter vad gäller ekonomiska fakturor och betalningsbegäranden.
* Övervaka alla betalningar och förbereda varje veckas betalningsfiler. Granska och bearbeta återbetalningar av leverantör och kunder.
* Rapportera statistik till SCB.
* Granskning av investeringar och potentiella resursallokeringar per projekt.
* Uppföljning och genomförande av nyckelåtgärder som berör finans- och administrationsfunktionen.
* Övervaka underhåll och spårning av organisationens tillgångar.

Vem är du?

Vi söker dig som har akademiska studier inom ekonomi/marknad eller annan relevant inriktning och minst några års erfarenhet inom liknande befattningar med direkt ansvar för personal och budget. Du har god förståelse för bokföringsprocessen.

Du har utmärkta skriftliga och muntliga förmågor i tal och skrift, såväl på svenska som engelska (flytande engelska är en förutsättning). Andra språkkunskaper som ryska eller tyska är ett plus.

Meriterande är kunskap inom redovisningssystem som ex Pyramid och erfarenhet av lönesättning, liksom avancerad kunskap inom MS Excel (skapa kalkylblad/diagram och använda finansiella Excel-funktioner).

Som person och ledare är du van att arbeta prestations- och målinriktat, du har också förmåga att arbeta i ett multikulturellt team. Du är engagerad, flexibel, processorienterad och har förvaltningsförmåga, du behöver kunna fatta och driva igenom beslut.

Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning, heltid. Individuell lönesättning, beroende på utbildningsnivå och yrkeserfarenhet.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via experis.se, genom att ladda upp CV och personligt (i pdf-format). Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande intervjuer - dock senast 28 november.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på Experis, via mail [email protected] eller mobil 070 - 377 20 63. Visa mindre

H1 rekryterar ny Client Coordinator

-Är du pigg, driven och energisk – och dessutom en fena på service – så kan det vara dig vi söker. Just nu söker vi en ny medarbetare till rollen som Client Coordinator för en av våra produktionslinor i Östersund. Vi söker dig som motiveras av att arbeta mot mål, ha tät kundkontakt och har en stark servicekänsla. Vi erbjuder en roll med mycket variation och stora möjligheter till utveckling tillsammans med ett fantastiskt team av kollegor.Du kommer att dri... Visa mer
-Är du pigg, driven och energisk – och dessutom en fena på service – så kan det vara dig vi söker. Just nu söker vi en ny medarbetare till rollen som Client Coordinator för en av våra produktionslinor i Östersund. Vi söker dig som motiveras av att arbeta mot mål, ha tät kundkontakt och har en stark servicekänsla. Vi erbjuder en roll med mycket variation och stora möjligheter till utveckling tillsammans med ett fantastiskt team av kollegor.Du kommer att driva och utveckla ett team om ca 25-30 medarbetare där du har ansvar över uppdragets kunder, budget och personal. Du ansvarar också för att alla medarbetare inom uppdraget ges möjlighet till personlig utveckling och utbildning och att ni når produktionens satta mål. Teamets huvudsakliga uppgift är att ge god service via telefon och mail. Det ställer höga krav på din känsla för service och förmåga att på ett bra sätt lösa de uppgifter du och ditt team ställs inför.Hos H1 får du också en rolig arbetsplats med en aktiv eventgrupp som lägger stort fokus på personalaktiviteter, trivsel och gemenskap. Skicka in din ansökan idag och bli en av oss, rekrytering sker löpande.Vi ser att du som söker:Är ambitiös, engagerad och resultatinriktad.Motiveras av ledarrollen och är engagerad i din personal.Kan hålla många bollar i luften och ser vad behöver göras i den dagliga produktionen.Brinner för att utveckla individen, gruppen och alla de uppdrag som hanteras av linan. Personliga egenskaper som eftersöks är:UtåtriktadLagspelareTydlig i kommunikationSjälvständigAnsvarstagandeFörmåga att motivera och entusiasmeraFlexibelMeriterande:Tidigare ledarerfarenhetArbetslivserfarenhet av Contact Center eller liknande verksamheterTillträde:SnarastOm H1:H1 Communication AB är en lokal svensk aktör med ett nordiskt perspektiv som är verksam inom CRM området. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom Försäljning & Retention, Kundservice, Teknisk support samt Växel. H1 har ambitionen att vara den ledande aktören i norden inom Contactcenterbranschen, detta genom sin egen filosofi, unika metodik samt teknik som alltid ligger i framkant. Genom dessa tre områden skapar vi värden åt våra uppdragsgivare i form av ökad tillväxt, kostnadsreduktion samt en hög jämn kvalitet.  Visa mindre