Lediga jobb som Orderplanerare i Östersund

Se lediga jobb som Orderplanerare i Östersund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Östersund som finns hos arbetsgivaren.

Manpower söker Logistiksamordnare till vår kund

Ansök    Sep 23    Manpower AB    Orderplanerare
Har du erfarenhet inom logistik och vill ta klivet mot nya utmaningar? Just nu behöver Marklunds Service AB i Brunflo förstärka sitt team med en erfaren Logistiksamordnare och vi på Manpower söker dig som lockas av denna möjlighet. Läs mer om uppdraget nedan och skicka in din ansökan redan idag då uppdraget startar så snart vi hittat rätt person. Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd ... Visa mer
Har du erfarenhet inom logistik och vill ta klivet mot nya utmaningar? Just nu behöver Marklunds Service AB i Brunflo förstärka sitt team med en erfaren Logistiksamordnare och vi på Manpower söker dig som lockas av denna möjlighet. Läs mer om uppdraget nedan och skicka in din ansökan redan idag då uppdraget startar så snart vi hittat rätt person.

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos Marklunds Service AB i Brunflo. Detta uppdrag startar omgående, uppdraget är på 75% och varar i sex månader med chans till förlängning.


Arbetsuppgifter
Som Logistiksamordnare har du ett brett ansvar med varierande arbetsuppgifter. Du kommer bland annat att arbeta med lager, inköp, ordrar samt samordna varuleveranser och transporter. Du kommer vara en viktig länk mellan kollegor och kunder. Du kommer även vara behjälplig i företagets butik och sköta administrativa uppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av logistiksamordning och/eller liknande arbete, samt har erfarenhet av affärssystemet Pyramid. Du är en trevlig och social person som har lätt för att knyta kontakter och samarbeta med kunder och kollegor. Du har hög arbetsmoral, arbetar effektivt och strukturerat och är alltid mån om att göra ett bra jobb. Vi tror att du som uppskattar känslan av att ge riktigt god service kommer att trivas väldigt bra i den här rollen.

Erbjudande
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Ansök redan idag!
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Veronica Forsén Alfredsson via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Reservdelsansvarig Arctic Cat Norden - är det dig vi söker?

Ansök    Sep 13    Manpower AB    Orderplanerare
Arctic Cat, som är en del av det globala företaget Textron, är i ett expansivt skede där man bland annat håller på att utveckla sin egen försäljningsorganisation runt om i Norden. Som ett led i detta så behöver vår kund förstärka upp sin organisation med fler resurser så nu söker vi dig som vill vara med på denna resa. Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult på plats hos vår kun... Visa mer
Arctic Cat, som är en del av det globala företaget Textron, är i ett expansivt skede där man bland annat håller på att utveckla sin egen försäljningsorganisation runt om i Norden. Som ett led i detta så behöver vår kund förstärka upp sin organisation med fler resurser så nu söker vi dig som vill vara med på denna resa.

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult på plats hos vår kund på deras kontor i Torvalla, Östersund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!



Beskrivning av uppdraget



Som konsult på detta uppdrag kommer du ha en viktig roll som Arctic Cat och Textrons ansikte utåt mot återförsäljare runt om i Norden inom området reservdelar och tillbehör till skotrar och fyrhjulingar. Denna spännande tjänst kommer erbjuda stor variation i vardagen och ge dig möjlighet att vara med och forma rollen inför framtiden. Du kommer att arbeta med samt ha ansvar för planering och hantering av lager, inköp och leveranser. Inom ditt ansvarsområde ingår även uppgifter såsom hantering samt support av beställningar och serviceärenden gentemot återförsäljarna. Kommunikation sker via telefon, mail, digitalt samt genom fysiska möten såväl inom och utom organisationen.



Uppdraget har sin bas i Östersund men resor förekommer runt om i Norden, England och USA. Flytande engelska i tal och skrift kommer vara en naturlig del av din vardag då koncernspråket inom Textron är engelska. Uppdraget börjar med 6-12 månader men känns allt bra för alla parter så är målsättningen en intern anställning på plats hos Textron.





Är du den vi söker?



För att glänsa i detta uppdrag tror vi att du som söker är en naturlig lagspelare samt en stor entusiast inom området skotrar och fyrhjulingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete och givetvis har du en relevant utbildning i bagaget.



Som person har du ett naturligt driv, trivs med stort eget ansvar samt har ett brinnande intresse för att skapa goda och långsiktiga relationer. Du har ett flexibelt och lösningsorienterat arbetssätt, gillar utmaningar och gör gärna det lilla extra för att hjälpa till att utveckla verksamheten framåt. Hög digital mognad är viktigt i denna roll då du arbetar med datorn som redskap. Körkort är ett krav liksom god svenska och engelska i tal och skrift.



Välkommen med din ansökan redan idag då uppdragets tillsätts så snart vi hittat rätt person.



Sök tjänsten idag!

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Veronica F Alfredsson via e-post: [email protected].

Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!



Övrig information

Uppdragslängd: 6-12 månader till att börja med.

Placeringsort: Östersund

Tillsättning: så snart som möjligt, enligt överenskommelse



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Logistik och administrationsansvarig till AIM i Östersund

Ansök    Jun 2    Randstad AB    Orderplanerare
Arbetsbeskrivning Är du en driven och noggrann administratör som gillar att ha många bollar i luften samtidigt? Trivs du i en utvecklande miljö där du får arbeta flexibelt inom flera områden? Gillar du även service och tät dialog med kunder, leverantörer samt kollegor? Då kan det vara just dig vi söker!  Här får du mycket goda möjligheter att utvecklas vidare i ett växande innovativt företag! Rollen är bred och innebär allt från fakturering till att skap... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och noggrann administratör som gillar att ha många bollar i luften samtidigt? Trivs du i en utvecklande miljö där du får arbeta flexibelt inom flera områden? Gillar du även service och tät dialog med kunder, leverantörer samt kollegor? Då kan det vara just dig vi söker! 


Här får du mycket goda möjligheter att utvecklas vidare i ett växande innovativt företag! Rollen är bred och innebär allt från fakturering till att skapa inköpsorders, boka frakt, inköp av material samt diverse inköp. Förutom att detta är ett spännande uppdrag får du även en trivsam samt flexibel arbetsplats med fokus på samarbete och god gemenskap.


AIM Sweden AB är specialiserade på industriell additive manufacturing, även kallad 3D-printing. De stödjer sina kunder från första idén, genom förstudier, applikationsutveckling och kvalificering till serieproduktion. Deras kunder finns inom olika industrisegment. Deras huvudfokus är ortopedi samt formfiber och de tillhandahåller även serieproduktion av ortopediska implantat.


Välkommen med din ansökan redan idag!


Omfattningen på detta uppdrag är heltid 6 månader med goda möjlighet till förlängning samt fortsatt anställning hos kund. Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Detta är en bred roll där du är spindeln i nätet med fokus på planering, koordinering, logistik och administration. I ansvaret ligger att planera och administrera intern produktion samt koordinera och administrera de aktiviteter som köps in som lego-tjänster med tillhörande kvalitetsdokumentation. Genom att utföra dessa uppgifter är du också den som har bäst koll på status i olika kundprojekt och du är kundernas huvudsakliga kontakt i löpande frågor.

Arbetsuppgifter:
Lego, in- och utleveranser med kvalitetsdokumentation
Skapa inköpsorders. PO till leverantörer, boka frakt, ha löpande dialog med leverantörerna, se till att kvalitetsdokumentation kommer in och att denna granskas och arkiveras. När produkterna är klara är du den som bokar frakt och ser till att rätt dokumentation bifogas leveransen.


Ansvarig för löpande dialog med kunder
Vara kontaktperson för våra största kunder med löpande mailkorrespondens och veckovisa statusmöten (på engelska). Dessa diskussioner handlar oftast om vad status är på olika batcher, när leverans kommer kunna ske och att rätt kvalitetsdokumentation skickas till kund.


Fakturering
Löpande fakturering av de leveranser som sker.


Inköp av material
Inköp av förbrukningsvaror, packa upp och registrera ankommet gods.


Kvalifikationer
För att lyckas i detta uppdrag behöver du vara strukturerad samt duktig på att planera och koordinera. Du behöver även vara en god administratör som är driven och gillar att vara spindeln i nätet. Din inställning är positiv, även när det är mycket att göra. Du är flexibel och trivs med att hantera flera olika uppgifter. Vi tror också att du är prestigelös och tar dig an alla olika uppgifter som behöver göras.


Det krävs även:
Gymnasieexamen 
Goda kunskaper i MS Excel
God kommunikativ förmåga i Svenska och Engelska i tal och skrift
Vana av att arbeta i Monitor eller annat liknande affärssystem (skapa PO’s, Work Orders, fakturor)
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Det är meriterande du har erfarenhet inom produktionsplanering, tillverkningsindustrin samt in- och utleveranser vid legotillverkning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Ansök senast 2022-06-19, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, 072-245 60 03, [email protected]

Om företaget
AIM Sweden AB is a growing innovation company specializing in industrial Additive Manufacturing, also referred to as 3D printing. Our mission is to help customers in selected target markets to capture the full potential of Additive Manufacturing. We do that by supporting the customer from initial idea, through feasibility studies, application development and qualification to serial production – we call that journey Production through Knowledge.


Our customers are found in various industrial segments while our main focus is Orthopedics and Molded Fiber primarily. We are ISO9001 and ISO13485 certified and provide serial production of orthopedic implants. A high-quality standard is the foundation of everything we do. Visa mindre

Spännande uppdrag som leveransplanerare till Anticimex

Ansök    Jul 6    Manpower AB    Orderplanerare
Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund Anticimex. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om. Uppdraget är i Östersund, på heltid och med start enligt överenskommelse. Är du rätt person finns goda möjligheter till anställning hos Anticimex i ett senare skede. Arbetsbeskrivning: Leveransplanerarens roll och ansvar är säkerställa att Anticimex lever... Visa mer
Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund Anticimex. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om. Uppdraget är i Östersund, på heltid och med start enligt överenskommelse. Är du rätt person finns goda möjligheter till anställning hos Anticimex i ett senare skede.

Arbetsbeskrivning:
Leveransplanerarens roll och ansvar är säkerställa att Anticimex levererar sina uppdrag enligt det avtal som slutits mellan deras kunder och Anticimex. Som leveransplanerare planerar du teknikers tid utifrån geografi, kompetens och vart teknikerna behövs mest för stunden. Till din hjälp har du ett nytt ruttplaneringssystem där du även övervakar och hanterar avvikelser och ändringar/prioriteringar. Det innebär att du pratar mycket i telefon med kunder och tekniker för att optimera planering. Ditt mål är att skapa effektiva, välplanerade rutter med rätt beläggningsgrad per tekniker och hög servicenivå mot kunderna. Ditt arbete består också av att säkerställa rätt grunddata och avtalsinformation om våra kunder. Du är ansvarig för att informera tekniker om förändring i planering, lång- och kortsiktig.

Vem är du?
* Du har erfarenhet från något serviceyrke.
* Du har lätt för att lära och är bra på att prioritera
* Du trivs med många olika arbetsuppgifter samt att jobba i ett högt tempo.
* Du är lösningsorienterad, är bra på att koordinera samt gillar ordning och reda
* Du är driven och bekväm med att fatta snabba beslut.
* Du trivs med att vara spindeln i nätet.
* Du talar och skriver svenska, även andra språkkunskaper är meriterande
* Har du kunskaper inom IFS är det ett plus

Hos Anticimex får du:
* En gedigen introduktion och utbildning - därefter arbetar du självständigt med bra stöd från dina kunniga kollegor
* En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande intern utbildning
* Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka

Erbjudande
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Kontaktperson
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Veronica Forsén Alfredsson [email protected] eller Emma Lindberg [email protected]

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster. Visa mindre

Supply Chain Refresh coordinator

Ansök    Dec 23    Sourcian Partner AB    Orderplanerare
Assignment description: We are recruiting a Supply Chain role to be responsible for planning and coordinating the Refresh of end user HW (= Hardware) devices. The position will belong to the Asset Management and HW Refresh team with the responsibilities of: - Secure the swap or return of units withinthe life cycle Management for HW and create project plan - Reviewing end of life for HW through Asset data and initiate customer action through appointed cu... Visa mer
Assignment description:

We are recruiting a Supply Chain role to be responsible for planning and coordinating the Refresh of end user HW (= Hardware) devices.

The position will belong to the Asset Management and HW Refresh team with the responsibilities of:

- Secure the swap or return of units withinthe life cycle Management for HW and create project plan
- Reviewing end of life for HW through Asset data and initiate customer action through appointed customer portal
- Secure forecast of coming volumes
- Roll out plan together with customer
- Roll out planning together with vendors
- Supporting end users daily with asset/refresh/roll out related questions


You shall be good at planning, coordinating and be service minded!

The team is located within Supply Chain Service Delivery Sweden with a split team between Sweden and Estonia.

Required is a person with planning and coordinating skills that preferable have worked with HW roll out of material and familiar with Supply Chain Deliveries.

Swedish and English spoken and written.



Uppdragsperiod: 01 feb-31 aug 2021

Ort: Östersund, Sweden Visa mindre