Lediga jobb som Marknadschef i Östersund

Se lediga jobb som Marknadschef i Östersund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Östersund som finns hos arbetsgivaren.

Chef Kommunikation och Affärsutveckling till Länsförsäkringar Jämtland

Länsförsäkringar Jämtland är ett lokalt och självständigt företag i länsförsäkringsgruppen, och vi ägs av våra kunder. Vi är länets ledande försäkringsbolag och vi växer på bankmarknaden. Våra kunder är privatpersoner, företagare och lantbrukare. Vi är totalt 160 medarbetare och våra kontor finns i Östersund, Vemdalen och Åre. Eftersom vi är kundägda och lokala är det självklart för oss att ge bra kundservice och ha ett stort engagemang i länets framtid oc... Visa mer
Länsförsäkringar Jämtland är ett lokalt och självständigt företag i länsförsäkringsgruppen, och vi ägs av våra kunder. Vi är länets ledande försäkringsbolag och vi växer på bankmarknaden. Våra kunder är privatpersoner, företagare och lantbrukare. Vi är totalt 160 medarbetare och våra kontor finns i Östersund, Vemdalen och Åre. Eftersom vi är kundägda och lokala är det självklart för oss att ge bra kundservice och ha ett stort engagemang i länets framtid och utveckling. Här får du chansen att jobba med ett starkt varumärke och breda kunderbjudanden inom såväl bank som försäkring.

Arbetsbeskrivning
Som chef för Kommunikation och Affärsutveckling kommer du att spela en viktig roll i organisationen för att på bästa sätt bidra till vår utveckling utifrån satt strategi. Länsförsäkringar Jämtland har en marknad som definieras av länets gränser och ditt uppdrag är att skapa bästa möjliga värde för befintliga och nya kunder. Du rapporterar till vd och ingår i ledningsgruppen.

Du kommer att leda ett team bestående av sju specialister och tillsammans ansvarar ni för affärsutveckling, intern- och externkommunikation, PR, marknadsföring och hållbarhet. Ett stort fokus för teamet är den digitala förflyttning som Länsförsäkringar Jämtland just nu befinner sig i. Du får ett brett uppdrag som ställer stora krav på din förmåga att både leda ditt team och samverka med övriga i bolaget.

Tjänsten är tillsvidare och på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på kontoret i Östersund.

Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i rollen har du ett stort affärssinne och förmåga att se möjligheter utifrån marknaden vi befinner oss i. Du behöver ha kunskap om marknadsmekanismer och erfarenhet av affärsdrivande verksamhet. Vi ser att du är intresserad av möjligheterna med digitalisering utifrån såväl kundvärde som medarbetarupplevelse, där du gärna får ha erfarenhet av att leda digitala förflyttningar.

Du är en trygg ledare som drivs av att utveckla såväl individer som team mot framtidens utmaningar. Som person är du driven, prestigelös och kommunikativ med uttalad förmåga att samverka med andra då du kommer att ha ett nära samarbete med övriga affärsenheter. Ditt driv kommer att vara en styrka både för dina medarbetare och övriga på bolaget.

För dig är det viktigt att se helheten och i företagsledningen är du en sann lagspelare som skapar förutsättningar för tvärfunktionella samarbeten. I en värld där det går snabbt behöver vi ständigt ha koll på omvärlden för att kunna vara relevanta för våra kunder och du bidrar alltid med de insikter du besitter. Vi söker dig som har hög integritet och en förmåga att jobba med både vision, strategi och operativ verksamhet. Du är en skicklig retoriker som förmår att förtydliga och förenkla komplexa frågor för att på ett bra sätt skapa tydlighet i vårt uppdrag.

Om Länsförsäkringar Jämtland
Länsförsäkringar Jämtland är ett lokalt bank- och försäkringsbolag. Vi är också kundägda. Det innebär att våra förpliktelser i första hand är mot alla fantastiska människor som bor i Jämtland och Härjedalen men också skogen, fjällen och staden. Vår livsmiljö. Tillsammans gör vi det som är bäst för våra kunder, våra medarbetare och hela länet. Vi skapar trygghet för våra kunder, men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare.

För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du, precis som vi, tycker att hållbarhet är viktigt. Självklart känner du igen dig i våra värdeord: Hållbara, Engagerade och Modiga. Läs mer om Länsförsäkringar Jämtland här (lfz.se).

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar Jämtland med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Helena Persson på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

LI-HP1

pmo Visa mindre

Byråchef - Internetmedia Kommunikationsbyrå i Östersund

Ansök    Mar 22    Experis AB    Marknadschef
Internetmedia är en framgångsrik digital byrå med tjugo års erfarenhet av digital marknadsföring. Företaget hjälper kunderna med deras digital kommunikation, vilket innefattar webblösningar, intern- och extern webb, kundkommunikation, e-handel/betallösningar, systemutveckling av digitala produkter/tjänster och extern digital kommunikation via Google Ads. Internetmedia arbetar både med webbplattformen Site Server, Wordpress och även några andra webbverktyg.... Visa mer
Internetmedia är en framgångsrik digital byrå med tjugo års erfarenhet av digital marknadsföring. Företaget hjälper kunderna med deras digital kommunikation, vilket innefattar webblösningar, intern- och extern webb, kundkommunikation, e-handel/betallösningar, systemutveckling av digitala produkter/tjänster och extern digital kommunikation via Google Ads. Internetmedia arbetar både med webbplattformen Site Server, Wordpress och även några andra webbverktyg. Företaget jobbar med såväl stora företag såsom Reaxcer och Persson Invest som ett antal mindre företag. Internetmedia finns på både nationell, regional och lokal nivå. Läs gärna mer om företaget på: https://www.internetmedia.se/

Nu utökar vi vår personalstyrka och rekryterar byråchef till Internetmedia kommunikationsbyrå! Vi söker dig som vill vara med och utveckla byrån till nästa nivå och arbeta för att utöka verksamheten till en ännu mer nationell marknad. Vi ser stora utvecklingsmöjligheter för rätt person!

Arbetsuppgifter

I din roll som byråchef är du underställd VD och kommer att vara dennes högra hand och operativ daglig chef för verksamheten. I din arbetsgrupp ingår sju medarbetare. Ditt ansvar innefattar kundkontakter och övergripande ansvar för projekten. Du kommer även att kunna anta rollen som projektledare. Vidare har du ansvar för verksamhetsplanering, försäljning, rekrytering, personal, arbetsmiljö, ekonomiskt resultat samt ansvar för samarbeten och upphandlingar. Du är vårt ansikte utåt och månar om vårt goda varumärke!

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenheter från den digitala kommunikationsbranschen i rollen som chef/projektledare med någon form av personalansvar. Troligtvis har du arbetat på byrå och haft ansvar för försäljning alternativt varit säljare. Ett stort plus är om du har erfarenhet som kundansvarig, med ansvar för försäljning mot både mindre och större kunder. Din digitala förståelse är hög och du har god kännedom om såväl branschen som produkterna. Vi ser positivt på att du drivit eget företag. Vi värdesätter att du har ett stort kontaktnätverk, främst inom näringslivet i lokalt och regionalt.

Som person har du sinne för struktur, ordning och reda samt gillar att vara proaktiv och säljande. Du uppskattar att dela med dig av din kunskap och skapar goda förutsättningar för både kunder och för dina medarbetare.

Kontakt och ansökan

Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller [email protected]

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, sök gärna så snart som möjligt!

Sista ansökningsdag: 18 april - 22

Vi välkomnar din ansökan! Visa mindre

Marknads- och Försäjningschef Saab i Östersund

Ansök    Jul 4    SAAB AB    Marknadschef
Är du en inspirerande ledare som har ett stort engagemang för att utveckla både affärer och medarbetare? Vill du bidra till att försvara frihet och demokrati? Då kan tjänsten som Marknads- och Försäljningschef vara något för dig! Din roll Som chef för Marknad och Försäljning kommer du att stödja ett mycket professionellt team bestående av två säljare och en bid-manager. Inom kort kommer vi behöva utöka med ytterligare en säljare. Din roll blir att främja... Visa mer
Är du en inspirerande ledare som har ett stort engagemang för att utveckla både affärer och medarbetare? Vill du bidra till att försvara frihet och demokrati? Då kan tjänsten som Marknads- och Försäljningschef vara något för dig!

Din roll

Som chef för Marknad och Försäljning kommer du att stödja ett mycket professionellt team bestående av två säljare och en bid-manager. Inom kort kommer vi behöva utöka med ytterligare en säljare. Din roll blir att främja säljarbetet och koordinera marknadsarbetet för såväl nationella som internationella affärsmöjligheter. Du kommer även att ansvara för att få in nya affärer och för den långsiktiga planeringen. Du blir en del av avdelningens ledningsgrupp där vi tillsammans ser till att utv verksamheten framåt.

Placeringsort för denna tjänst är Östersund men det finns även möjlighet att sitta på vårt kontor i Åre. Resor såväl nationellt som internationellt ingår i rollen.

Din profil

Vi söker dig som är en utpräglad lagmedlem med dokumenterad erfarenhet av ledarskap i kombination med god analytisk förmåga. Vi tror att du är en engagerad och ansvarstagande ledare med erfarenhet av försäljning och modernt säljarbete. Du har förmågan att både ta initiativ och ta till vara dina medarbetares kunskap och engagemang. Din ledarstil är förtroendeingivande och inkluderande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.

På avdelningen Infrastructure and Land Systems i Östersund bidrar vi med att leverera tjänster och systemintegrationer inom en rad områden som fältsjukhus, räddningstjänst, flygplatsljus, reservkraft, fordon mm. Vi har även en verkstad som bland annat kan ta fram prototyper för serietillverkning och som gör service och underhåll på en del av Försvarets fordon. Våra medarbetare är vår absolut värdefullaste tillgång. Vi är ungefär 120 medarbetare inom en rad olika områden såsom tekniker, projektledare, ingenjörer, sjuksköterskor, mekaniker, svetsare mm. Sveriges försvar är i mycket expansiv fas och tillsammans bidrar vi till att bygga upp vår försvarsförmåga och göra vårt samhälle mer robust mot en rad olika påfrestningar.

Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en lärande kultur, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en inkluderande miljö, där alla är olika men vi delar samma uppdrag - att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Engcon rekryterar Marketing Manager

engcon söker Marketing Manager Är du på jakt efter nästa utmaning i karriären? Har du en passion för sälj och marknadsföring? Drömmer du om att jobba i en kreativ internationell miljö? Then join the engcon family and help us Change the World of Digging! engcon är ett globalt tillväxtföretag som är marknadsledande inom utveckling, produktion och försäljning av grävmaskinstillbehör. 2020 omsatte vi 1,3 miljarder, och vi fortsätter att växa. Idag är vi drygt... Visa mer
engcon söker Marketing Manager

Är du på jakt efter nästa utmaning i karriären? Har du en passion för sälj och marknadsföring? Drömmer du om att jobba i en kreativ internationell miljö? Then join the engcon family and help us Change the World of Digging!
engcon är ett globalt tillväxtföretag som är marknadsledande inom utveckling, produktion och försäljning av grävmaskinstillbehör. 2020 omsatte vi 1,3 miljarder, och vi fortsätter att växa. Idag är vi drygt 400 medarbetare i 20 olika bolag. Vi har hjärtat i Jämtland och Strömsund men vi finns i 14 olika länder.

Om tjänsten
Det här är en fantastisk roll för dig som vill jobba med marknadsföring i ett innovativt, expansivt företag. Tillsammans med vårt Marknadsteam på fem personer kommer du att sätta Jämtlands mest spännande företag på världskartan. Som Marketing Manager på engcon ansvarar du för hela koncernens marknadsföring. Du sätter långsiktiga marknadsstrategier och arbetar med kortsiktig kampanjplanering, skriver pressrealeser och ansvarar för produktion, hemsida och sociala medier. Du driver projekt i ett nära samarbete med vår säljorganisation och du håller ihop samarbetet med våra externa samarbetspartners runt om i världen. Du har personal- och budgetansvar och rapporterar till vår globala säljchef.  
Inom engcon är vi prestigelösa och jobbar tillsammans som ett team. Oavsett vilken roll man har i organisationen så hugger vi alla i där det behövs när det behövs.   

Vi söker dig som
har en passion för marknadsföring och är en självgående, engagerad och kreativ person som inte är rädd för att ta initiativ och som gärna kommer med nya idéer. Du är en duktig skribent som kan översätta tekniskt innehåll till säljande fakta. Du är en van projektledare som får med dig andra människor.  Du har förmåga att planera, organisera, implementera och kommunicera marknadsplaner och aktiviteter med hela organisationen. Du gillar ett högt tempo, kan snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och har en ”can-do” attityd.
Du kommunicerar på engelska på en professionell nivå, kan du flera språk så är det en tillgång. Då vi har verksamhet över hela världen så kommer resor att vara ett naturligt inslag i din vardag hos oss.

Våra gemensamma värdeord är professionalitet, initiativ, kommunikation, och flexibilitet. Självklart ställer du upp på och vill vara en del av en kultur som genomsyras av detta.

Urval sker löpande - välkommen med din ansökan redan nu!

Welcome to the engcon family – We Change the World of Digging! Visa mindre

IP-Only söker Regionchef Norr

” Är du en ansvarstagande lagspelare med högt driv och energi kombinerat med en stark genomförandeförmåga? Har du förmågan att kombinera strategiskt helikopterperspektiv med att då det krävs vara operativt hands-on? Då ska du definitivt fortsätta att läsa denna jobbannons!” IP-Only söker nu Regionchef Norr, med placering i Östersund Vad kommer du att göra hos oss? Som Regionchef Norr är du övergripande ansvarig för IP-Onlys strategiska expansion i vår no... Visa mer
” Är du en ansvarstagande lagspelare med högt driv och energi kombinerat med en stark genomförandeförmåga? Har du förmågan att kombinera strategiskt helikopterperspektiv med att då det krävs vara operativt hands-on? Då ska du definitivt fortsätta att läsa denna jobbannons!”

IP-Only söker nu Regionchef Norr, med placering i Östersund

Vad kommer du att göra hos oss?
Som Regionchef Norr är du övergripande ansvarig för IP-Onlys strategiska expansion i vår nordligaste region (Gävleborgs län och norrut). Ditt huvuduppdrag är att utöka vår marknad i regionen, vilket görs dels genom att identifiera, kvalificera och säkerställa nya områden för våra produkter, dels via genomförande av kommunaffärer, förvärv och/eller andra samarbeten. Du ansvarar även för att våra regionala team samverkar effektivt för regionens utveckling och måluppfyllnad.

Rollen innefattar en stor del relationsbyggande arbete då du ansvarar för kontakter med regioner och kommuner gällande såväl uppföljning av kommunavtal som upprätthållandet av lokal förankring gentemot politiker och kommunala tjänstemän.

Du kommer också att lägga mycket fokus på det operativa arbetet i regionen, där du till exempel både stöttar upp och är kravställande gentemot centrala funktioner för sälj, leverans och drift. Givetvis tar du även alla möjligheter du ser att fånga upp och publicera PR och nyheter på lokala hemsidor och i lokal press för att stärka IP-Onlys varumärke!

Du har personalansvar för (i dagsläget) 6 direktunderställda och du rapporterar till Head of Regional Management, Sales and MA.
Resor i tjänsten ingår. 

Vem är du?
Vi söker dig som trivs och får energi av att jobba i ett snabbfotat och värderingsstyrt företag med mycket energi, framåtanda och med tydliga mål. projektledning och marknadsanalys.
Framgångsfaktorer för att lyckas i rollen som Regionchef kommer att vara ditt affärsmässiga driv och ansvarstagande för regionens långsiktiga utveckling och expansion.

Bakgrund och erfarenhet: du har en relevant utbildningsbakgrund liksom arbetserfarenhet, gärna från telecom-sektorn
du har gedigen ledarerfarenhet med en tydlig kommersiell profil
du har erfarenhet av affärsutveckling samt komplext försäljningsarbete
du är en utpräglad relationsbyggare med ett brett nätverk
du har erfarenhet av att arbeta mot offentlig sektor
du har erfarenhet av att ha budgetansvar och arbeta med ekonomisk uppföljning
Dina personliga kännetecken: du är en utpräglad lagspelare
du har förmågan att kunna verka både på en strategisk nivå och vara synnerligen ”hands-on” då detta krävs
du är förtroendeingivande och balanserad
du har en god kommunikativ förmåga, i såväl tal som skrift
du har ett ”kommersiellt tänk”

Arbetstid, sysselsättningsgrad och lön:
Du har förtroendearbetstid.
Heltid/Fast individuell månadslön.
Tillträde efter överenskommelse.

Övrig information:
Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför vi rekommenderar att du gör din ansökan snarast möjligt.
Ansökan till tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev på: www.onepartnergroup.se Visa mindre