Lediga jobb som Key account manager i Östersund

Se lediga jobb som Key account manager i Östersund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Östersund som finns hos arbetsgivaren.

BOLIST Ljungaverk söker en Fältsäljare

Vi fortsätter nu vår framgångsrika utvecklingsresa på BOLIST i Ljungaverk och rekryterar nu en Byggsäljare.   Vi fokuserar både på professionella och privata kunder. Din uppgift blir att ta hand om våra kunder, stora som små, nya och befintliga. Främst kommer du att bearbeta och besöka våra proffskunder.  Arbetsuppgifterna innefattar försäljning av byggvaror, offert samt uppföljning, order, rådgivning, beställningar, kundbesök och butiksförsäljning. Då vi ... Visa mer
Vi fortsätter nu vår framgångsrika utvecklingsresa på BOLIST i Ljungaverk och rekryterar nu en Byggsäljare.
 
Vi fokuserar både på professionella och privata kunder. Din uppgift blir att ta hand om våra kunder, stora som små, nya och befintliga. Främst kommer du att bearbeta och besöka våra proffskunder.  Arbetsuppgifterna innefattar försäljning av byggvaror, offert samt uppföljning, order, rådgivning, beställningar, kundbesök och butiksförsäljning. Då vi är en mindre anläggning är det också viktigt att du har förmåga att hugga i där det behövs. Du ska vara en lagspelare och driven säljare som gillar mötet med människor, håller vad du lovar och sätter kunden i fokus.
 
Vi söker dig med ett starkt driv och försäljningsvana, då vikten av förståelse för våra kunders behov och köpprocess är stor. Vi ser gärna att du har erfarenhet från byggbranschen kombinerat med god produktkunskap.


Viktigt är att du har erfarenhet av uppsökande försäljning.  Som person är du ambitiös, strukturerad, effektiv, lojal och en god relationsbyggare med förmåga att erbjuda kunderna enkla och hållbara lösningar samt ställa dom rätta frågorna för att säkerställa kundnöjdheten till 100%.
Vi är ett varmt, personligt företag med högt i tak och där alla respekterar varandra och där det finns goda utvecklingsmöjligheter.
 
Dina kvalifikationer:


·       Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, ute sälj, uppsökande försäljning
·       God produktkännedom inom byggsektorn och erfarenhet av offert/order
·       Lokalkännedom och kontakter i branschen
·       Gymnasieutbildning och god IT- & systemvana
·       Körkort krävs för tjänsten
 
Dina personliga egenskaper:
·       Målmedveten och handlingskraftig
·       Har förmåga och talang inom sälj
·       Uppskattar högt tempo och är en lagspelare
·       Lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt
·       Lösningsorienterad
 

Övrig information




Tillträdesdatum enl.ök eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är vardagar och vissa lördagar.
 
BOLIST Ljungaverk verkar på en mindre ort vilket gör att det är viktigt att förstå både den familjära känslan på företaget samt vikten av lokal förankring och behålla det goda renomméet BOLIST Ljungaverk har på orten. 

 

I samband med denna rekrytering samarbetar BOLIST AB med Retail Recruitment´

 

Vänta inte med att skicka oss din ansökan då vi rekryterar fortlöpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Sök via vår ”knappen” i annonsen, gärna i PDF-format, vi tar inte emot ansökningar via e-post


BOLIST är en kedja av närmare 170 fristående bygghandlare över hela landet.

Vi är idag Sveriges största profilerade bygghandlarkedja. Med affärsidén att vara Sveriges närmaste byggvaruhus för yrkeshantverkare och hemmafixare vill vi alltid vara nära våra kunder. På så sätt kan vi skapa stor kunskap om deras behov. 

Vi ska med personligt engagemang erbjuda lokal expertis, sortiment och tjänster som är anpassade, konkurrenskraftiga och relevanta för våra kunder.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

BOLIST Ljungaverk söker en Fältsäljare

Vi fortsätter nu vår framgångsrika utvecklingsresa på BOLIST i Ljungaverk och rekryterar nu en Byggsäljare.   Vi fokuserar både på professionella och privata kunder. Din uppgift blir att ta hand om våra kunder, stora som små, nya och befintliga. Främst kommer du att bearbeta och besöka våra proffskunder.  Arbetsuppgifterna innefattar försäljning av byggvaror, offert samt uppföljning, order, rådgivning, beställningar, kundbesök och butiksförsäljning. Då vi ... Visa mer
Vi fortsätter nu vår framgångsrika utvecklingsresa på BOLIST i Ljungaverk och rekryterar nu en Byggsäljare.
 
Vi fokuserar både på professionella och privata kunder. Din uppgift blir att ta hand om våra kunder, stora som små, nya och befintliga. Främst kommer du att bearbeta och besöka våra proffskunder.  Arbetsuppgifterna innefattar försäljning av byggvaror, offert samt uppföljning, order, rådgivning, beställningar, kundbesök och butiksförsäljning. Då vi är en mindre anläggning är det också viktigt att du har förmåga att hugga i där det behövs. Du ska vara en lagspelare och driven säljare som gillar mötet med människor, håller vad du lovar och sätter kunden i fokus.
 
Vi söker dig med ett starkt driv och försäljningsvana, då vikten av förståelse för våra kunders behov och köpprocess är stor. Vi ser gärna att du har erfarenhet från byggbranschen kombinerat med god produktkunskap.


Viktigt är att du har erfarenhet av uppsökande försäljning.  Som person är du ambitiös, strukturerad, effektiv, lojal och en god relationsbyggare med förmåga att erbjuda kunderna enkla och hållbara lösningar samt ställa dom rätta frågorna för att säkerställa kundnöjdheten till 100%.
Vi är ett varmt, personligt företag med högt i tak och där alla respekterar varandra och där det finns goda utvecklingsmöjligheter.
 
Dina kvalifikationer:


·       Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, ute sälj, uppsökande försäljning
·       God produktkännedom inom byggsektorn och erfarenhet av offert/order
·       Lokalkännedom och kontakter i branschen
·       Gymnasieutbildning och god IT- & systemvana
·       Körkort krävs för tjänsten
 
Dina personliga egenskaper:
·       Målmedveten och handlingskraftig
·       Har förmåga och talang inom sälj
·       Uppskattar högt tempo och är en lagspelare
·       Lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt
·       Lösningsorienterad
 

Övrig information




Tillträdesdatum enl.ök eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är vardagar och vissa lördagar.
 
BOLIST Ljungaverk verkar på en mindre ort vilket gör att det är viktigt att förstå både den familjära känslan på företaget samt vikten av lokal förankring och behålla det goda renomméet BOLIST Ljungaverk har på orten. 

 

I samband med denna rekrytering samarbetar BOLIST AB med Retail Recruitment´

 

Vänta inte med att skicka oss din ansökan då vi rekryterar fortlöpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Sök via vår ”knappen” i annonsen, gärna i PDF-format, vi tar inte emot ansökningar via e-post


BOLIST är en kedja av närmare 170 fristående bygghandlare över hela landet.

Vi är idag Sveriges största profilerade bygghandlarkedja. Med affärsidén att vara Sveriges närmaste byggvaruhus för yrkeshantverkare och hemmafixare vill vi alltid vara nära våra kunder. På så sätt kan vi skapa stor kunskap om deras behov. 

Vi ska med personligt engagemang erbjuda lokal expertis, sortiment och tjänster som är anpassade, konkurrenskraftiga och relevanta för våra kunder.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

BOLIST Ljungaverk söker en säljare

Vi fortsätter nu vår framgångsrika utvecklingsresa på BOLIST i Ljungaverk och rekryterar nu en Byggsäljare.  Vi fokuserar både på professionella och privata kunder. Din uppgift blir att ta hand om våra kunder, stora som små, nya och befintliga både i butik men också ute på fältet.   Vi söker dig med ett starkt driv och försäljningsvana, då vikten av förståelse för våra kunders behov och köpprocess är stor. Vi ser gärna att du har erfarenhet från byggbrans... Visa mer
Vi fortsätter nu vår framgångsrika utvecklingsresa på BOLIST i Ljungaverk och rekryterar nu en Byggsäljare. 

Vi fokuserar både på professionella och privata kunder. Din uppgift blir att ta hand om våra kunder, stora som små, nya och befintliga både i butik men också ute på fältet.
 
Vi söker dig med ett starkt driv och försäljningsvana, då vikten av förståelse för våra kunders behov och köpprocess är stor. Vi ser gärna att du har erfarenhet från byggbranschen kombinerat med god produktkunskap.
Viktigt är att du har erfarenhet av uppsökande försäljning.  Som person är du ambitiös, strukturerad, effektiv, lojal och en god relationsbyggare med förmåga att erbjuda kunderna enkla och hållbara lösningar samt ställa dom rätta frågorna för att säkerställa kundnöjdheten till 100%.
Vi är ett varmt, personligt företag med högt i tak och där alla respekterar varandra och där det finns goda utvecklingsmöjligheter.
 
Dina kvalifikationer:

·       Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, ute sälj, uppsökande försäljning
·       God produktkännedom inom byggsektorn och erfarenhet av offert/order
·       Lokalkännedom och kontakter i branschen
·       Gymnasieutbildning och god IT- & systemvana
·       Körkort krävs för tjänsten
 
Dina personliga egenskaper:
·       Målmedveten och handlingskraftig
·       Har förmåga och talang inom sälj
·       Uppskattar högt tempo och är en lagspelare
·       Lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt
·       Lösningsorienterad
 
Övrig information


Tillträdesdatum enl.ök eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är vardagar och vissa lördagar.
 
BOLIST Ljungaverk verkar på en mindre ort vilket gör att det är viktigt att förstå både den familjära känslan på företaget samt vikten av lokal förankring och behålla det goda renomméet BOLIST Ljungaverk har på orten. 
 
I samband med denna rekrytering samarbetar BOLIST AB med Retail Recruitment´
 
Vänta inte med att skicka oss din ansökan då vi rekryterar fortlöpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Sök via vår ”knappen” i annonsen, gärna i PDF-format, vi tar inte emot ansökningar via e-post


BOLIST är en kedja av närmare 170 fristående bygghandlare över hela landet.

Vi är idag Sveriges största profilerade bygghandlarkedja. Med affärsidén att vara Sveriges närmaste byggvaruhus för yrkeshantverkare och hemmafixare vill vi alltid vara nära våra kunder. På så sätt kan vi skapa stor kunskap om deras behov. 

Vi ska med personligt engagemang erbjuda lokal expertis, sortiment och tjänster som är anpassade, konkurrenskraftiga och relevanta för våra kunder.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Regional Sales Manger Turbin till Voith Hydro

Voith Hydro är en global division inom Voith koncernen som erbjuder ett komplett åtagande inom området vattenkraft och har en lång tradition av att bygga vattenkraftanläggningar. Projekten omfattar allt från leverans av stora kompletta vattenkraftverk till lokala moderniseringar och serviceåtgärder för att säkerställa att kunden får en effektiv, miljövänlig och tillförlitlig produkt. Divisionen Voith Hydro har fler än 5 000 anställda över hela världen. Vo... Visa mer
Voith Hydro är en global division inom Voith koncernen som erbjuder ett komplett åtagande inom området vattenkraft och har en lång tradition av att bygga vattenkraftanläggningar. Projekten omfattar allt från leverans av stora kompletta vattenkraftverk till lokala moderniseringar och serviceåtgärder för att säkerställa att kunden får en effektiv, miljövänlig och tillförlitlig produkt. Divisionen Voith Hydro har fler än 5 000 anställda över hela världen.

Voith Hydro AB i Sverige är ett internationellt kompetenscentra med fokus på generatorer, turbiner och automationssystem. Vi är idag ca 110 medarbetare lokaliserade i Västerås och Kristinehamn. Läs mer om oss på www.voithhydro.se

Regional Sales Manager Turbin till Voith Hydro
Voith Hydro i Västerås och Kristinehamn står inför en spännande framtid och vi behöver fler medarbetare som vill vara med och utveckla morgondagens vattenkraftsanläggningar runt om i världen tillsammans med oss. Nu söker vi dig som vill jobba med försäljning av allt från mindre serviceprojekt till stora investeringsprojekt.

Att arbeta som Sales Manager hos oss innebär att du leder och driver försäljningen av projekt, tjänster och lösningar till kraftbolag med fokus på Sverige och Skandinavien. Det innebär att du får jobba med att utveckla nya möjligheter, skapa vinnande anbud, genomföra anbudspresentationer och förhandlingar med kunder och leverantörer. Du lär känna dina kunder och ges möjlighet att bygga långsiktiga kundrelationer. Till din hjälp har du teamet på försäljning samt andra avdelningar på Voith Hydro som beräkning, konstruktion, inköp och leverans. I din roll kommer du att:

Presentera och sälja Voith Hydros tjänster proaktivt till kunder
Identifiera och lyssna på kundernas behov och föreslå lämpliga lösningar
Du stöttar våra kunder med din egen tekniska och kommersiella expertis och samverkar som partner till våra kunder
Planera, prognostisera, genomför och utvärdera dina säljaktiviteter
Leda dina affärer genom hela anbuds- och kontraktsförhandlingsprocessen
Jobba med utveckling av våra tjänster och produkter för att stödja Voith Hydro affärstillväxt


Du har flera års erfarenhet från försäljning av projekt, gärna inom Vattenkraftsbranschen. Erfarenhet från annan anläggningsbransch eller av försäljning inom Service och Eftermarknad är intressant. Du är en trygg och duktig förhandlare och du har erfarenhet av både tekniskt och kommersiellt anbudsarbete. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet att jobba i SAP är meriterande men inte ett krav.

Som person är du positiv och driven och du har en god social förmåga. Du är duktig på att behålla och vidareutveckla affärsrelationer samt anpassar dig lätt till mötet med olika personer, roller och kulturer. Du brinner för att göra affärer och kan tålmodigt driva processen strukturerat framåt. Som medarbetare vill du ständigt bli bättre och du har viljan att utveckla samt förstärka vår position som ledande leverantör inom vattenkraft i Sverige och utomlands. Då det ingår resor, främst inom norden, ser du det som en möjlighet och förmån att få resa till våra kunder och lära känna dem. Vi har kontor i Västerås och Kristinehamn. Din närmsta chef utgår från Västerås. Din bostadsort för denna tjänst ser vi gärna med närhet till Kristinehamn, men kan även vara någonstans i Mellansverige. Du kommer att ges stor frihet att själv planera dina resor.

Voith Hydro AB eftersträvar mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund. Vi värdesätter medarbetares olikheter och betraktar det som tillgångar i vår verksamhet, varigenom mångfald och jämställdhet blir en resurs för vår utveckling.

Vi erbjuder dig ett brett arbete i en internationell och utvecklande miljö där ditt jobb verkligen gör skillnad. Välkommen till en positiv arbetsplats med många trevliga kollegor.


Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Sök tjänsten senast den 31 maj via www.skillsrekrytering.se/lediga-jobb. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Annika Frii på 070-33 55 290. Visa mindre

Teknisk säljare, Storkund

Ansök    Maj 17    JN Solar AB    Key account manager
Nu söker vi dig som vill vara med på resan mot ett grönare Sverige! Vi söker en teknisk säljare med ansvar för våra storkunder. Vi ser helst att du som söker utgår från vårt kontor i antingen Timrå eller Östersund. Men är du rätt profil så är vi självklart öppna för annan utgångsort eller att du utgår från något av våra andra kontor i Norrland. Som teknisk säljare kommer du att spela en nyckelroll i vår organisation genom att vara med i hela processen frå... Visa mer
Nu söker vi dig som vill vara med på resan mot ett grönare Sverige!
Vi söker en teknisk säljare med ansvar för våra storkunder. Vi ser helst att du som söker utgår från vårt kontor i antingen Timrå eller Östersund. Men är du rätt profil så är vi självklart öppna för annan utgångsort eller att du utgår från något av våra andra kontor i Norrland.
Som teknisk säljare kommer du att spela en nyckelroll i vår organisation genom att vara med i hela processen från första kundförfrågan till projektering, försäljning och återkoppling till kund efter färdigställt projekt. Du kommer ha regelbunden kommunikation med dina kunder för att säkerställa bästa möjliga leverans.
Arbetsuppgifter:
Dimensionera solcellsanläggningar enligt kundens behov samtidigt som du tar hänsyn till teknikens möjligheter och begränsningar
Lämna anbud och offerter till främst privata aktörer, men även inom ramen för offentlig upphandling
Hålla dig uppdaterad om nya produkter på solcellsmarknaden samt ta in priser för att kunna göra korrekta kalkyler i ditt dagliga arbete
Sälja solcellsanläggningar och teckna avtal med kunder
Löpande följa upp och vårda både befintliga och nya kunder

Din profil:
Vi tror att du är en person som är både teoretiskt och praktiskt lagd med ett stort intresse för både teknik och människor. Du är driftig och van att ta egna initiativ för att komma vidare i arbetet. Du är en person som levererar det du lovar och är van att jobba efter uppsatta mål
Krav:
3 års yrkeserfarenhet inom relevant område
Tekniskt kunnig med förmågan att förstå och kommunicera tekniska lösningar till kunderna
Flytande svenska i tal och skrift
Engelska, obehindrat i tal och skrift
B-körkort

Meriterande:
Erfarenhet av solcellsbranschen
Erfarenhet av upphandlingar
Erfarenhet av entreprenader
Kunskaper inom entreprenadjuridik
Examen som Elingenjör, energiingenjör eller någon form av projektör

Vi erbjuder:
Frihet under ansvar.
En marknadsmässig lön, med möjlighet till prestationsbaserad ersättning
Förmånsbil
Friskvårdsbidrag
Möjlighet att arbeta i en bransch med snabb utveckling och ett företag med korta beslutsvägar
En arbetsplats där vi skrattar och har roligt tillsammans

Om oss:
JN Solar är stolta över att få vara en del av utvecklingen och omställningen till det förnybara energisamhället. Vi tillhandahåller och installerar solcellsanläggningar och energilagringssystem för alla typer av fastigheter, företag, lantbruk och bostadsrättsföreningar. Vårt fokus är att erbjuda våra kunder högkvalitativa och hållbara systemlösningar som är anpassade för vårt periodvis påfrestande vinterklimat. Sedan starten 2010 har vi sålt mer än 1500 solcellsanläggningar och installerat över 100.000 solpaneler. Visa mindre

KAM till Martin & Servera Restauranghandel - Åre och Östersund

Vi söker en Key Account Manager till vårt team i vårt säljområde Nord som vill vara med och driva Martin & Servera Restauranghandel som branschledande leverantör inom mat och dryck!  Om rollen Säljarbetet handlar om långsiktiga och utvecklande kundrelationer där du med din expertis inom mat och dryck vägleder kunder i deras affär. Som Key Account Manager hos oss har du cirka 200 kunder och bedriver försäljningsarbetet självständigt. Du är en del av ett d... Visa mer
Vi söker en Key Account Manager till vårt team i vårt säljområde Nord som vill vara med och driva Martin & Servera Restauranghandel som branschledande leverantör inom mat och dryck! 

Om rollen

Säljarbetet handlar om långsiktiga och utvecklande kundrelationer där du med din expertis inom mat och dryck vägleder kunder i deras affär. Som Key Account Manager hos oss har du cirka 200 kunder och bedriver försäljningsarbetet självständigt. Du är en del av ett dedikerat team inom säljområde Nord. Stort fokus ligger på försäljningsutveckling genom att upprätta och bibehålla goda relationer med nya och befintliga kunder. I den här rollen får du arbeta med framförallt Åres och Östersunds restauranger och du bygger ett stort kontaktnät i branschen både bland kunder och leverantörer.  

Arbetsuppgifter och ansvar

Du kommer arbeta både operativt och strategiskt med att bearbeta, utveckla och driva affärer mot nya och befintliga kunder på ditt affärsområde. Du driver ditt arbete självständigt och ansvarar för att skapa lönsamma affärer för både oss och våra kunder. I rollen ingår säljfrämjande aktiviteter såsom att delta på mässor och kundaktiviteter.

Vi möter kunder varje dag. Kunderna representerar en mångfald av språk och matkulturer från hela världen, så hos oss blir du en del av en spännande bransch med hög puls, i ständig utveckling. Vi strävar alltid efter hög kundnöjdhet och möjligheter till win-win-situationer, som är bra för både oss och våra kunder. Med ett starkt erbjudande i ryggen arbetar du på fältet, mest via en ständig närvaro lokalt och med stor lyhördhet för behoven. Kunderna är allt ifrån lokala kunder som pizzerior, caféer och gatukök, till större anläggningar, hotell och gourmetrestaurangen.  

Vi söker dig

Du har ett stort intresse av och kunskap om mat och dryck. Din affärsmässighet, säljdriv och vilja att ge professionell service i världsklass är likaså avgörande för att lyckas i rollen. Vi förutsätter att du är resultatorienterad, engagerad och har förmågan att upprätta kontaktnät med både kunder, leverantörer och internt inom företaget.

För att lyckas i rollen tror vi att du har:


• Dokumenterad erfarenhet av försäljning - både långsiktigt arbete och att skapa nya kundkontakter
• Haft resultatansvar tidigare
• Körkort
• Eftergymnasial utbildning (meriterande)
• Erfarenhet av att arbeta i CRM (meriterande)

Din arbetsplats

Du tillhör försäljningsområde Nord där vi är ca 30 medarbetare i olika roller. Ditt försäljningsområde är delar av Jämtland, framför allt Åre och Östersund. Du utgår från vårt säljkontor i Östersund och dina kollegor i försäljningsområdet finns i Östersund, Umeå, Luleå och Sundsvall. 

För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att våra alkohol- och drogpolicy efterlevs utför vi slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser. 

Urvalsprocessen

Martin & Servera är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen.

Vi använder oss av personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar baserade på till exempel kön, ålder eller härkomst. Du kan läsa mer om testen och vår urvalsprocess här. I samband med rekryteringen görs en bakgrundskontroll genom slagningar i offentliga register.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsform: Tillsvidareanställning (vi tillämpar provanställning)
Sysselsättningsgrad: Heltid
Bolag: Martin & Servera Restauranghandel AB
Adress: Odenskogsvägen 38, Östersund
Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Johan Nylund, 0702-261357 (frånvarande 3/7-4/8) och för frågor om urvalsprocessen kontakta Katarina Hagman, 035-183020 (frånvarande 3/7-28/7).
Sista ansökningsdag: 2023-08-06

Martin & Servera finns mitt i restaurangbranschen - en bransch som växer, som utvecklas och där allt går snabbt. Det påverkar vårt sätt att vara. Vi måste möta våra kunder med samma utvecklingstakt och med snabb och bra service. Vi styrs av starka värderingar och en vision om hållbara affärer med omtanke om människor, djur och miljö.

Martin & Servera är en svensk, familjeägd koncern och Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist. Vi är sammanlagt över 3 000 medarbetare i koncernen och finns lokalt över hela Sverige. Vi erbjuder råvaror, utrustning, drycker, tjänster och utbildningar till våra kunder som är allt från offentlig måltidsverksamhet, stora restaurang- och hotellkedjor till det lokala bageriet. Martin & Servera-gruppen består av Martin & Servera Restauranghandel, Martin & Servera Logistik, Martin & Servera Restaurangbutiker, Galatea, Grönsakshallen Sorunda, Fiskhallen Sorunda och Kötthallen Sorunda. Visa mindre

Terra Clean söker Key Account Manager till patenterat koncept

Terra Clean™ är världens största kedja inom Carbon Cleaning motoroptimering. Terra Clean of Scandinavia AB har agenturrättigheterna på TerraCleans sortiment i Skandinavien. Oavsett motor, så hjälper vi dig att återställa motorns prestanda till nyskick och samtidigt sänka bränsleförbrukningen samt skona miljön. TERRACLEAN SERVICE FÖR RENARE MOTORER TerraCleans patenterade maskiner och motorrengöringar fungerar ypperligt på både diesel och bensin motorer. D... Visa mer
Terra Clean™ är världens största kedja inom Carbon Cleaning motoroptimering.
Terra Clean of Scandinavia AB har agenturrättigheterna på TerraCleans sortiment i Skandinavien.
Oavsett motor, så hjälper vi dig att återställa motorns prestanda till nyskick och samtidigt sänka bränsleförbrukningen samt skona miljön.
TERRACLEAN SERVICE FÖR RENARE MOTORER
TerraCleans patenterade maskiner och motorrengöringar fungerar ypperligt på både diesel och bensin motorer. De högteknologiska maskinerna kopplas in på motorns bränslesystem och därefter utför maskinen en förutbestämd service med olika högoktaniga bränslen. Motorn lämnas att gå på tomgång ca 45 min och därefter är motorn rengjord från sot och kolavlagringar – hela vägen från insug till katalysatorn.
Just nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för fordon, motorer och försäljning.
Du kommer få ett eget säljdistrikt som du ska vårda med nya uppsökande kontakter, bibehålla befintliga kontakter samt skapa långsiktiga relationer med kunder.
Våra kunder är verkstäder inom ex bilar, båtar, bussar, lastbilar, entreprenadmaskiner, mc, husbilar, entusiastbilar i stort sett alla fordon med en förbränningsmotor.
Då maskinerna är patenterade så har vi ryggen fri att ingen konkurrent har ngt likvärdigt.
TerraClean tillverkas i Kanada och har varit ledande på marknaden i 20 år och finns över hela världen. Terra Clean of Scandinavia har distribution och ensamrätten för Skandinavien på sortimentet.
Vad kräver vi av dig?
Att du är en god relationsbyggare
Att du är nogrann och ordningsam
Att du har en dokumenterad erfarenhet från B2B
Att du gillar att hålla ett högt tempo
Att du kan jobba i team och bygga ett starkt lag
Att du alltid ger max
Att du talar svenska flytande och även i skrift



Vad erbjuder vi dig?
Att få jobba med patenterade och skyddade produkter
Att ingå i ett växande team med möjlighet till avancemang
Att utvecklas som säljare med utbildningar och erfarenheter
Att tjäna bra med pengar
Att få marknadsföra seriösa produkter till nöjda kunder



Känner du att detta är något för dig och att du matchar våra sökkriterier så tveka inte att skicka en ansökan till oss med CV och ett personligt brev.
Vi kan tyvärr inte ta telefonsamtal innan urvalsprocessen är genomförd, men du kan besöka vår hemsida för mer information. Visa mindre

Terra Clean söker Key Account Manager till patenterat koncept

TerraClean™ är världens största kedja inom Carbon Cleaning motoroptimering. Terra Clean of Scandinavia AB har agenturen på TerraCleans sortiment i Skandinavien. Oavsett motor, så kan vi återställa motorns prestanda till nyskick och samtidigt sänka bränsleförbrukningen samt skona miljön med lägre skadliga utsläpp. TERRACLEAN SERVICE FÖR EN RENARE MOTOR TerraCleans patenterade maskiner och motorrengöringar fungerar på både diesel och bensin motorer. De högt... Visa mer
TerraClean™ är världens största kedja inom Carbon Cleaning motoroptimering.
Terra Clean of Scandinavia AB har agenturen på TerraCleans sortiment i Skandinavien.
Oavsett motor, så kan vi återställa motorns prestanda till nyskick och samtidigt sänka bränsleförbrukningen samt skona miljön med lägre skadliga utsläpp.
TERRACLEAN SERVICE FÖR EN RENARE MOTOR
TerraCleans patenterade maskiner och motorrengöringar fungerar på både diesel och bensin motorer.
De högteknologiska maskinerna kopplas in på motorns bränslesystem och därefter utför maskinen en förutbestämd service med olika högoktaniga kemiska bränslen.
Motorn lämnas att gå på tomgång ca 45 min och därefter är motorn rengjord från sot och kolavlagringar – hela vägen från insprutning till katalysator.
Just nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för fordon, motorer och försäljning.
Du kommer att få ett eget säljdistrikt som du ska vårda med nya uppsökande kontakter, bibehålla befintliga kontakter samt skapa långsiktiga relationer med kunder.
Våra kunder är verkstäder och motorrelaterade företag inom ex bilar, båtar, bussar, lastbilar, entreprenadmaskiner, mc, husbilar, entusiastbilar i stort sett alla fordon med en förbränningsmotor.
Stat och kommun samt Försvaret är också presumtiva kunder.
Då maskinerna är patenterade så har vi "ryggen fri", så att ingen konkurrent har ngt likvärdigt.
TerraClean tillverkas i Kanada och har varit ledande på marknaden i över 20 år och finns över hela världen.
Vad kräver vi av dig?
Att du är en god relationsbyggare
Att du är nogrann och ordningsam
Att du har en dokumenterad säljerfarenhet från B2B
Att du gillar att hålla ett högt tempo
Att du kan jobba i team och bygga ett starkt lag
Att du alltid ger max
Att du talar svenska flytande och även i skrift



Vad erbjuder vi dig?
Att få jobba med patenterade och skyddade produkter
Att ingå i ett växande team med möjlighet till avancemang
Att utvecklas som säljare med utbildningar och erfarenheter
Att tjäna bra med pengar
Att få marknadsföra seriösa produkter till nöjda kunder



I England finns 700+ Terra Clean Service Centers nu ska vi göra samma resa i Skandinavien.
Känner du att detta är något du lockas av och att du matchar våra sökkriterier så tveka inte att skicka en ansökan till oss med CV och ett personligt brev.
Vänligen märk ansökan med det distrikt du söker till.
Säljerfarenhet och dokumenterad uppsökande försäljning är ett krav i kombination med flytande svenska i både tal och skrift.
Vi kan tyvärr inte ta telefonsamtal innan urvalsprocessen är genomförd, men du kan alltid besöka vår hemsida för mer information. Visa mindre

Säljare till konsultbolag inom webb/e-handel/marknadsföring

Ansök    Jan 30    GROW ME GROUP AB    Key account manager
VILKET A?R DITT NA?STA STEG I KARRIA?REN? ROLLENS MÖJLIGHETER OCH ANSVAR Vi är ett bolag i tillväxt där du som säljare får ta mycket ansvar och jobba med utmanande säljmål, prospekts och moderna verktyg. Vi är ett litet team där varje person ansvarar för sina egna kunder, projekt och mål. I din roll kommer du att jobba med att bygga upp vår sälj-pipeline, säljorganisationen (alla hos oss säljer) samt sätta och uppnå sälj- och intäktsmål. Som anställd hos G... Visa mer
VILKET A?R DITT NA?STA STEG I KARRIA?REN?
ROLLENS MÖJLIGHETER OCH ANSVAR
Vi är ett bolag i tillväxt där du som säljare får ta mycket ansvar och jobba med utmanande säljmål, prospekts och moderna verktyg. Vi är ett litet team där varje person ansvarar för sina egna kunder, projekt och mål. I din roll kommer du att jobba med att bygga upp vår sälj-pipeline, säljorganisationen (alla hos oss säljer) samt sätta och uppnå sälj- och intäktsmål. Som anställd hos Grow Me formar du till stor del din egen roll efter hur du vill uppnå dina mål och bidra till bolagets tillväxt. Vill du skapa kundevent, säljevent eller nya smarta tjänster för våra kunder så uppmuntrar vi till det. Det är på det sättet vi bygger Grow Me ihop.
FÖRMÅNER
Semester: 5 veckor.
Tjänstepension: 4,5%.
Friskvårdsbidrag: 5000kr/år.
Delägarskap: Kan erbjudas efter 12 månader.
Distansarbete och arbetstider: Flexibelt med veckovis närvaro.
DIN FRAMTIDA ROLL PÅ GROW ME
I rollen som säljare kommer du att bidra till att växa vårt konsultbolag genom att sälja våra tjänster och konsulter till nya och befintliga kunder. Vi är idag 7 personer och har som nästa mål att bli 10 personer. Idag har alla hos oss sälj som en del i sin roll och nu vill vi förstärka vår säljorganisation med en renodlad säljare. Du kommer att få sätta upp mål, metoder och processer för vårt sälj samt genomföra dessa. De verktyg vi använder idag är telefon, mail, sms, LinkedIn, Google, Meta Ads samt video- och fysiska möten. Utöver dessa kommer du att få använda de verktyg och metoder du själv väljer.
Förutom att vara en superduktig säljare så ser vi gärna att du gillar teknik, marknadsföring och e-handel. I vårt team idag finns E-commerce Managers, Designers, Analytiker, Innehållsskapare och Utvecklare. Alla hos oss har dagligen kontakt med våra kunder för att definiera deras behov och utveckla lösningar utifrån dessa. Våra leveranser och vårt erbjudande består av att designa och bygga webbplatser/e-butiker, installera och konfigurera system, öka våra kunders försäljning via innehållskapande, sökmotoroptimering, Google Ads, Meta Ads, analys, datadriven e-postmarknadsföring, marketing automation och utbildning.
PERSONLIGA EGENSKAPER, UTBILDNING OCH ERFARENHET
För att lyckas bra i rollen ser vi att du har betydande erfarenhet från försäljning av kvalificerade B2B- och konsulttjänster med goda resultat och måluppfyllelse. Du tycker om att aktivt söka efter nya kunder och affärer i och utanför ditt nätverk. Du gillar att lära dig nya saker och att föra över kunskap till kollegor och kunder. Du är trygg och prestigelös som person och är inte rädd för att göra misstag. För att lyckas bra i rollen behöver du också gilla att sätta upp höga mål och vägleda/utbilda dina kollegor samt leverera på dina mål.
VILKA A?R GROW ME?
KGrow Me är ett konsultbolag som startades 2016 med syfte att få andra företag att öka sin digitala försäljning, lönsamhet och effektivisera sin verksamhet. Vi har själva drivit digitala tjänster och försäljning tidigare, genom att vara på den andra sidan affären så förstår vi våra kunder på ett bättre sätt och kan därmed hjälpa dem att göra smartare digitala satsningar. Bakgrunden till vårt namn är att människor ska växa hos oss och det gäller både vi i teamet och våra kunder.
Grow Me finns i Östersund, Umeå och Stockholm och hjälper kunder runt om i hela Norden. Genom att utveckla och leverera e-handelssystem, integrationer, UX, UI, digital strategi, marknadsföring samt utbildning hjälper Grow Me andra bolag att uppnå ökad försäljning, lönsamhet och effektivisering.
TEAMET PÅ GROW ME
Vi är ett bolag i tillväxtfas som vill växa med ytterligare fler kollegor under 2023. Idag är vi sju personer på Grow Me och är fördelade på orterna Östersund, Umeå och Stockholm.
MÅNGFALD
Vi värdesätter mångfald och olika bakgrunder och jobbar aktivt för att göra tech-branschen mer jämställd.
OM TJÄNSTEN
Omfattning: Heltid.
Lön: Fast + rörlig del.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
KARRIÄRBESLUT?
För oss är det viktigt att du fattar rätt beslut så att vår relation blir långsiktig. Därför finns vi här för att svara på frågor utifrån dina intressen och behov gällande den här möjligheten. Visa mindre

Erfaren Key Account Manager Sweden till Freudenberg - hemmakontor

Freudenberg Sealing Technologies är en teknikexpert och marknadsledande för applikationer inom tätningsteknik och elektriska mobilitetslösningar över hela världen. Med sin unika material- och teknikkompetens är företaget en beprövad leverantör för krävande produkter och applikationer, samt en utvecklings- och servicepartner till kunder inom fordonsindustrin och allmänna industrier. I Sverige består bolaget av ett säljbolag med tillhörande lager och servic... Visa mer
Freudenberg Sealing Technologies är en teknikexpert och marknadsledande för applikationer inom tätningsteknik och elektriska mobilitetslösningar över hela världen. Med sin unika material- och teknikkompetens är företaget en beprövad leverantör för krävande produkter och applikationer, samt en utvecklings- och servicepartner till kunder inom fordonsindustrin och allmänna industrier.
I Sverige består bolaget av ett säljbolag med tillhörande lager och serviceenhet med ca 40 anställda. Läs gärna mer på www.freudenberg.com


Key Account Manager Sverige - hemmakontor



Trivs du i en roll med fokus på sälj, service och goda kunder? Har du erfarenhet av att strategiskt driva försäljning mot din arbetsgivares viktigaste kunder? Är du sugen på att gå in i en nyckelroll samt besitter du ett högt driv, nyfikenhet, social kompetens och förmåga att möta kunders behov? Då är du den vi söker för tjänsten som Key Account Manager på Freudenberg Sealing Technologies!


Företaget är marknadsledande inom tätningsbranschen och befinner sig i en spännande tillväxtfas och det finns stora möjligheter för personlig utveckling i denna roll. Tjänsten ingår i en matrisorganisation vilket innebär att du tillhör olika internationella nätverk. Tjänsten omfattar resor upp till 50% av arbetstiden. Freudenbergs ledord är Innovation – Kvalitet – Expertis.

I dina ansvarsområden ingår bl.a:
Övergripande ansvar för att upprätthålla och utveckla en långsiktigt bra relation med nya samt befintliga kunder
Strategiskt arbete med företagets nyckelkunder
Proaktiv problemlösning samt förbättring av servicenivåer och maximering av kundnöjdhet
Försäljning, planering och utveckling av våra produkter
Prissättning, kontrakt och dokumentation
Hantera olika säljhanteringsprogram (som CRM och BI) för att hantera projektuppdateringar, kundkontakter, offerter och försäljningsrelaterade data



Din bakgrund
Högskole- eller universitetsexamen i teknik, industriteknik eller maskinteknik
Minst fem års arbetslivserfarenhet inom teknisk försäljning, gärna inom tätningsbranschen eller annan relevant erfarenhet med goda resultat
Teknisk kunskap inom industriell försäljning
Förmåga att analysera data och försäljningsstatistik och översätta resultat till bättre lösningar
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i MS Office, Microsoft CRM
Goda färdigheter i affärssystem, gärna SAP
Körkort då tjänsten förutsätter resor med bil



Din personlighet
Du är driven med ett brinnande intresse för teknisk försäljning och du har en naturlig förmåga att skapa och utveckla relationer. Du har ett stort engagemang och styr dina kunder målinriktat mot ett ökat säljresultat. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet.

Om tjänsten
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på hemmakontor i Sverige och start efter överenskommelse.


I denna rekrytering samarbetar Freudenberg med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Lars Olsson på 0721-651809 eller Karin Dahlin, tel 0733 763 988.



Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Key Account Manager till Energipartner

Ansök    Sep 30    Jämtkraft AB    Key account manager
Har du lång erfarenhet från energibranschen och ett genuint intresse för att din kund ska lyckas?  Jämtkraft är ett bolag som vill vara en del av lösningen på samhällsutmaningarna. Det har vi varit sedan starten 1889, då vi tände de första lamporna i Östersund. Sedan dess har världen och utmaningarna förändrats. Med Jämtland som utgångspunkt spelar vi på den nationella arenan där vi driver utvecklingen av elmarknaden i en positiv riktning. Vi skapar föru... Visa mer
Har du lång erfarenhet från energibranschen och ett genuint intresse för att din kund ska lyckas? 

Jämtkraft är ett bolag som vill vara en del av lösningen på samhällsutmaningarna. Det har vi varit sedan starten 1889, då vi tände de första lamporna i Östersund.

Sedan dess har världen och utmaningarna förändrats. Med Jämtland som utgångspunkt spelar vi på den nationella arenan där vi driver utvecklingen av elmarknaden i en positiv riktning. Vi skapar förutsättningar för den nödvändiga energiomställningen och elektrifieringen av våra samhällen samtidigt som vi ser - och hittar lösningar på våra kunders utmaningar.

I det arbetet behöver vi fler kompetenta kollegor! Är du med oss? Vill du ha ett utvecklande och engagerande jobb som går att kombinera med en aktiv fritid, familj och närheten till fjällen? Då har du hittat rätt. Välkommen till oss!

Enheten Energipartner, som du kommer att arbeta för, ansvarar för Jämtkrafts affärer med de största företagen, kommunerna och andra större samarbetspartners i regionen. Enheten arbetar också med att attrahera industrietableringar till regionen. En stor del av Jämtkrafts regionala samarbeten och utvecklingssatsningar finns här och mycket av Jämtkrafts utvecklingsarbete drivs eller styrs från enheten.

Om jobbet

Som Key Account Manager bär du det övergripande ansvaret för försäljning, affärsrisker, leveranskvalitet och kundnöjdhet för dina kunder. Du driver strukturerat försäljningsarbete mot ett antal av Jämtkrafts största och viktigaste kunder och samarbetspartners i regionen. Samtidigt är du ständigt på jakt efter nya kunder.

Våra affärer och samarbeten grundar sig på långvariga relationer och du arbetar därför strategiskt så att du blir en resurs för våra kunder när det kommer till råd om olika energitjänster. Du skapar mervärde hos kunderna genom att hitta nya lösningar och du håller dig uppdaterad på hur branschen utvecklar sig för att kunna svara upp mot kundernas förväntningar.

Hur kan jobbet se ut om 5 år?
Då energimarknaden är under stor förändring är detta en spännande tjänst där mycket händer. Aktuella frågor och områden kan förändras snabbt och du kommer lära dig mycket om nya möjligheter både gällande energimarknaden och för kunderna.

I denna tjänst finns stora möjligheter att utveckla en bred kompetens inom energifrågor. Du jobbar i ett team av intresserade människor som brinner för energibranschen och kommer kunna utbyta kompetens och insikter. I rollen kommer du också att få erfarenhet av komplexa säljsituationer.

Vem är du?

Du har universitets- eller högskoleutbildning inom ett, för tjänsten, relevant område. Du har mångårig erfarenhet av arbete inom energibranschen, gärna med varierande roller för en bred kunskap och förståelse för alla områden av energimarknaden. Du förstår energimarknaden väl och kan identifiera trender och förändringar samt översätta dem till affärsmöjligheter och utvecklingspotential. 


För att lyckas i denna roll trivs du med varierande grad av komplexitet i frågor och uppgifter, du bör vara analytisk, handlingskraftig och våga fatta beslut. Du älskar försäljning och bygger relationer på professionell grund och har ett genuint intresse för att hjälpa din kund att lyckas. Det är viktigt att du är inlyssnande och hör kundens behov och hittar bra lösningar för att överträffa kundens förväntningar.

Det viktigaste är att du har ett enormt driv för förbättring. Du ser förbättringspotential överallt och har viljan att driva förändring från idé till lösning både för kundens och Jämtkrafts räkning.

Jämtkraft bedriver arbete inom en samhällsviktig sektor. Anställningen kan därför innebära att du som sökande behöver placeras i en säkerhetsklass. 

Körkort B är ett krav.

Placeringsort: Östersund

Omfattning/anställningsform: Heltid, tillsvidare

Önskat startdatum: Snarast

 

Vill du veta mer?
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att kontakta Anna-Lena Bergman, [email protected].

Ansökan

Ansökan och CV ska vara oss tillhanda senast den 17 oktober 2022.


Fackliga företrädare

SEKO, Peter Martinsson, 063-14 93 95

Akademikerföreningen, Mikael Eklund, 063-14 92 51

Unionen, Michael Häggmark, 063-14 91 02

Ledarna, Duminda Manukularatne, 08-598 99 00 Visa mindre

Terra Clean söker Key Account Manager till patenterat koncept

Terra Clean™ är världens största kedja inom Carbon Cleaning motoroptimering. Terra Clean of Scandinavia AB har agenturrättigheterna på TerraCleans sortiment i Skandinavien. Oavsett motor, så hjälper vi dig att återställa motorns prestanda till nyskick och samtidigt sänka bränsleförbrukningen samt skona miljön. TERRACLEAN SERVICE FÖR RENARE MOTORER TerraCleans patenterade maskiner och motorrengöringar fungerar ypperligt på både diesel och bensin motorer. D... Visa mer
Terra Clean™ är världens största kedja inom Carbon Cleaning motoroptimering.
Terra Clean of Scandinavia AB har agenturrättigheterna på TerraCleans sortiment i Skandinavien.
Oavsett motor, så hjälper vi dig att återställa motorns prestanda till nyskick och samtidigt sänka bränsleförbrukningen samt skona miljön.
TERRACLEAN SERVICE FÖR RENARE MOTORER
TerraCleans patenterade maskiner och motorrengöringar fungerar ypperligt på både diesel och bensin motorer. De högteknologiska maskinerna kopplas in på motorns bränslesystem och därefter utför maskinen en förutbestämd service med olika högoktaniga bränslen. Motorn lämnas att gå på tomgång ca 45 min och därefter är motorn rengjord från sot och kolavlagringar – hela vägen från insug till katalysatorn.
Just nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för fordon, motorer och försäljning.
Du kommer få ett eget säljdistrikt som du ska vårda med nya uppsökande kontakter, bibehålla befintliga kontakter samt skapa långsiktiga relationer med kunder.
Våra kunder är verkstäder inom ex bilar, båtar, bussar, lastbilar, entreprenadmaskiner, mc, husbilar, entusiastbilar i stort sett alla fordon med en förbränningsmotor.
Då maskinerna är patenterade så har vi ryggen fri att ingen konkurrent har ngt likvärdigt.
TerraClean tillverkas i Kanada och har varit ledande på marknaden i 20 år och finns över hela världen. Terra Clean of Scandinavia har distribution och ensamrätten för Skandinavien på sortimentet.
Vad kräver vi av dig?
Att du är en god relationsbyggare
Att du är nogrann och ordningsam
Att du har en dokumenterad erfarenhet från B2B
Att du gillar att hålla ett högt tempo
Att du kan jobba i team och bygga ett starkt lag
Att du alltid ger max
Att du talar svenska flytande och även i skrift



Vad erbjuder vi dig?
Att få jobba med patenterade och skyddade produkter
Att ingå i ett växande team med möjlighet till avancemang
Att utvecklas som säljare med utbildningar och erfarenheter
Att tjäna bra med pengar
Att få marknadsföra seriösa produkter till nöjda kunder



Känner du att detta är något för dig och att du matchar våra sökkriterier så tveka inte att skicka en ansökan till oss med CV och ett personligt brev.
Vi kan tyvärr inte ta telefonsamtal innan urvalsprocessen är genomförd, men du kan besöka vår hemsida för mer information. Visa mindre

Key Account Manager Energipartner

Ansök    Jul 19    Jämtkraft AB    Key account manager
Har du lång erfarenhet från energibranschen och ett genuint intresse för att din kund ska lyckas?Jämtkraft är ett bolag som vill vara en del av lösningen på samhällsutmaningarna. Det har vi varit sedan starten 1889, då vi tände de första lamporna i Östersund. Sedan dess har världen och utmaningarna förändrats. Med Jämtland som utgångspunkt spelar vi på den nationella arenan där vi driver utvecklingen av elmarknaden i en positiv riktning. Vi skapar förutsä... Visa mer
Har du lång erfarenhet från energibranschen och ett genuint intresse för att din kund ska lyckas?Jämtkraft är ett bolag som vill vara en del av lösningen på samhällsutmaningarna. Det har vi varit sedan starten 1889, då vi tände de första lamporna i Östersund.

Sedan dess har världen och utmaningarna förändrats. Med Jämtland som utgångspunkt spelar vi på den nationella arenan där vi driver utvecklingen av elmarknaden i en positiv riktning. Vi skapar förutsättningar för den nödvändiga energiomställningen och elektrifieringen av våra samhällen samtidigt som vi ser - och hittar lösningar på våra kunders utmaningar.

I det arbetet behöver vi fler kompetenta kollegor! Är du med oss? Vill du ha ett utvecklande och engagerande jobb som går att kombinera med en aktiv fritid, familj och närheten till fjällen? Då är du varmt välkommen att söka jobb hos oss på Jämtkraft, ett av Sveriges mest spännande energibolag!

Enheten Energipartner, som du kommer att arbeta för, ansvarar för Jämtkrafts affärer med de största företagen, kommunerna och andra större samarbetspartners i regionen. Enheten arbetar också med att attrahera industrietableringar till regionen. En stor del av Jämtkrafts regionala samarbeten och utvecklingssatsningar finns här och mycket av Jämtkrafts utvecklingsarbete drivs eller styrs från enheten.

Om jobbet

Som Key Account Manager bär du det övergripande ansvaret för försäljning, affärsrisker, leveranskvalitet och kundnöjdhet för dina kunder. Du driver strukturerat försäljningsarbete mot ett antal av Jämtkrafts största och viktigaste kunder och samarbetspartners i regionen. Samtidigt är du ständigt på jakt efter nya kunder.

Våra affärer och samarbeten grundar sig på långvariga relationer och du arbetar därför strategiskt så att du blir en resurs för våra kunder när det kommer till råd om olika energitjänster. Du skapar mervärde hos kunderna genom att hitta nya lösningar och du håller dig uppdaterad på hur branschen utvecklar sig för att kunna svara upp mot kundernas förväntningar.

Hur kan jobbet se ut om 5 år?
Då energimarknaden är under stor förändring är detta en spännande tjänst där mycket händer. Aktuella frågor och områden kan förändras snabbt och du kommer lära dig mycket om nya möjligheter både gällande energimarknaden och för kunderna.

I denna tjänst finns stora möjligheter att utveckla en bred kompetens inom energifrågor. Du jobbar i ett team av intresserade människor som brinner för energibranschen och kommer kunna utbyta kompetens och insikter. I rollen kommer du också att få erfarenhet av komplexa säljsituationer.

Vem är du?

Du har universitets- eller högskoleutbildning inom ett, för tjänsten, relevant område. Du har mångårig erfarenhet av arbete inom energibranschen, gärna med varierande roller för en bred kunskap och förståelse för alla områden av energimarknaden. Du förstår energimarknaden väl och kan identifiera trender och förändringar samt översätta dem till affärsmöjligheter och utvecklingspotential. 

För att lyckas i denna roll trivs du med varierande grad av komplexitet i frågor och uppgifter, du bör vara analytisk, handlingskraftig och våga fatta beslut. Du älskar försäljning och bygger relationer på professionell grund och har ett genuint intresse för att hjälpa din kund att lyckas. Det är viktigt att du är inlyssnande och hör kundens behov och hittar bra lösningar för att överträffa kundens förväntningar.

Det viktigaste är att du har ett enormt driv för förbättring. Du ser förbättringspotential överallt och har viljan att driva förändring från idé till lösning både för kundens och Jämtkrafts räkning.

Jämtkraft bedriver arbete inom en samhällsviktig sektor. Anställningen kan därför innebära att du som sökande behöver placeras i en säkerhetsklass. 

Körkort B är ett krav.

Placeringsort: Östersund

Omfattning/anställningsform: Heltid, tillsvidare

Önskat startdatum: Snarast

Vill du veta mer?
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att kontakta Anna-Lena Bergman, [email protected].

Ansökan

Ansökan och CV ska vara oss tillhanda senast den 14 augusti 2022.

Fackliga företrädare

SEKO, Peter Martinsson, 063-14 93 95

Akademikerföreningen, Mikael Eklund, 063-14 92 51

Unionen, Michael Häggmark, 063-14 91 02

Ledarna, Duminda Manukularatne, 08-598 99 00 Visa mindre

Marknadsledande engcon söker Key Account Manager!

Har du ett sinne för affärer, gillar att nätverka och skapa långsiktiga relationer? Gillar du dessutom grävare och entreprenadmaskiner kan du vara engcons nya KAM för återförsäljare! Här erbjuds du ett varierat arbete med stora utvecklingsmöjligheter. Welcome to the engcon family – We Change the World of Digging! Urval görs löpande, välkommen med din ansökan redan idag. OM TJÄNSTEN engcon är ett globalt tillväxtföretag som är marknadsledande inom utveckl... Visa mer
Har du ett sinne för affärer, gillar att nätverka och skapa långsiktiga relationer? Gillar du dessutom grävare och entreprenadmaskiner kan du vara engcons nya KAM för återförsäljare! Här erbjuds du ett varierat arbete med stora utvecklingsmöjligheter. Welcome to the engcon family – We Change the World of Digging! Urval görs löpande, välkommen med din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
engcon är ett globalt tillväxtföretag som är marknadsledande inom utveckling, produktion och försäljning av grävmaskinstillbehör. Det svenska säljbolaget, engcon Sweden, söker nu förstärkning av en Key Account Manager. Som KAM blir du säljchefens högra hand och arbetar för att bibehålla och utveckla relationen till återförsäljare i Sverige. Du kan utgå från var som helst i landet, men det kommer att förekomma regelbundna resor till huvudkontoret i Strömsund samt resor till återförsäljare.

Du erbjuds:


* Jobba med ett välkänt och marknadsledande varumärke tillsammans med duktiga kollegor
* En strategisk, nätverkande och relationsskapande roll
* Stora utvecklingsmöjligheter inom koncernen både i Sverige och internationellt
* Fast månadslön, rörlig bonus, förmånsbil, sjukvårdsförsäkring, kollektivavtal, friskvårdsbidrag mm.


ARBETSUPPGIFTER
- Arbeta för att utveckla relationer och affärer med befintliga återförsäljare
- Samverka med fältsäljare
- Delta i och leda mässor/visningar
- Följa upp försäljning och försäljningsutveckling hos kunder för att föreslå actions

VI SÖKER DIG SOM
- Har några års erfarenhet av försäljning och kundansvar
- Har erfarenhet eller ett väldigt stort intresse av att jobba med entreprenadmaskiner
- Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift, samt kommunicera bra på engelska i främst tal
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har utbildning inom ekonomi eller försäljning, eller arbetat med återförsäljare tidigare.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du relationsskapande, affärsmässig och självgående. Vi ser även att du går i linje med engcons värderingar. Det vill säga att du är engagerad i ditt arbete, proffsig, tar egna initiativ och gillar variation.

Övrig information


* Start: Augusti 2022, eller tidigare enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare.
* Placering: Hemmakontor med regelbundna resor till engcon i Strömsund samt kunder främst i södra Sverige.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
1990 bildades engcon AB av Stig Engström, och utvecklingen av den nu välkända engcon tiltrotatorn startade. engcon har hjärtat i Jämtland och Strömsund men finns i 9 länder. För hela den berättelsen om engcon och satsningen som gick hem, läs mer här! Visa mindre

Key Account Manager Energihandel

Ansök    Jul 19    Jämtkraft AB    Key account manager
Har du expertkunskap om hur kraftmarknaden är uppbyggd och fungerar?Jämtkraft är ett bolag som vill vara en del av lösningen på samhällsutmaningarna. Det har vi varit sedan starten 1889, då vi tände de första lamporna i Östersund. Sedan dess har världen och utmaningarna förändrats. Med Jämtland som utgångspunkt spelar vi på den nationella arenan där vi driver utvecklingen av elmarknaden i en positiv riktning. Vi skapar förutsättningar för den nödvändiga e... Visa mer
Har du expertkunskap om hur kraftmarknaden är uppbyggd och fungerar?Jämtkraft är ett bolag som vill vara en del av lösningen på samhällsutmaningarna. Det har vi varit sedan starten 1889, då vi tände de första lamporna i Östersund.

Sedan dess har världen och utmaningarna förändrats. Med Jämtland som utgångspunkt spelar vi på den nationella arenan där vi driver utvecklingen av elmarknaden i en positiv riktning. Vi skapar förutsättningar för den nödvändiga energiomställningen och elektrifieringen av våra samhällen samtidigt som vi ser - och hittar lösningar på våra kunders utmaningar.

I det arbetet behöver vi fler kompetenta kollegor! Är du med oss? Vill du ha ett utvecklande och engagerande jobb som går att kombinera med en aktiv fritid, familj och närheten till fjällen? Då är du varmt välkommen att söka jobb hos oss på Jämtkraft, ett av Sveriges mest spännande energibolag!


Som Key Account Manager för Energihandel kommer du att arbeta på Affärsområde Krafthandel på Jämtkraft som ansvarar för all extern handel av energi på den fysiska och finansiella marknaden, hantering av kundportföljer samt drift och optimering av koncernens krafttillgångar. 

Avdelningen Energihandel, som är en del av enheten Krafthandel, ansvarar för införsäljning och portföljförvaltning åt stora industrikunder, energibolag och elproducenter i hela Sverige. Enheten förvaltar även koncernens egna inköpsportföljer och våra förvaltade elprodukter.

Om jobbet

Som Key account manager bär du det övergripande ansvaret för försäljning, leveranskvalitet, affärsrisker och kundnöjdhet för dina kunder. Du bedriver strategiskt försäljningsarbete mot ett antal av Jämtkrafts största och viktigaste kunder och samarbetspartners utanför regionen.

Du drivs av att bygga långvariga och djupa relationer med nya och befintliga kunder. Eftersom förutsättningarna för energibranschen förändras i ett snabbt tempo är du påläst och omvärldsorienterad, på så sätt blir du en resurs för dina kunder när det gäller att lösa deras utmaningar och behov.

För att kunna leverera över dina kunders förväntningar sätter du samman team av rätt kompetenser inom Jämtkraft. Du rapporterar till avdelningschefen för Energihandel.

Hur kan jobbet se ut om 5 år?
Energibranschen är en innovativ bransch med hög utvecklingstakt. Förutsättningarna för kraftoptimering, flexibilitet och förbrukningsoptimering kommer att förändras och därmed behöver din kunskap utvecklas i takt med kundernas behov.

Givet elmarknadens utveckling och sannolikheten att det blir en tuffare marknad kommer interaktioner och sampel mellan marknader inom Norden och Europa bli viktigare och förståelse för samverkande krafter på en global energimarknad kommer utvecklas. Du jobbar i ett team av intresserade människor som brinner för energibranschen och ni kommer kontinuerligt utbyta kompetens och insikter.

Vem är du?

Du har universitets- eller högskoleutbildning inom ett, för tjänsten, relevant område. Du har arbetat inom energibranschen i ett antal år, inom kundansvar eller med varierande roller för en bred kunskap och förståelse för olika områden av energimarknaden.

För att vara framgångsrik i denna tjänst har du expertkunskap om hur kraftmarknaden är uppbyggd och fungerar. Vidare har du hög kunskap om verksamhet, processer och förutsättningar inom tillverkningsindustrin, fastighetssektorn, energibolag och energiproducenter.  
Som person är du analytisk och du har en mycket god förmåga att hantera komplexa problem som kräver nya lösningar. Du är handlingskraftig och har en stark prioriteringsförmåga då det ofta är många bollar i luften samtidigt.  

Den här tjänsten kräver flexibilitet och förmåga att snabbt anpassa sig till ny information och nya situationer. Du är nytänkande och inspirerande och drivs av att hitta nya kreativa lösningar för att lösa dagliga problem och tillfredsställa kundernas behov.

Eftersom denna tjänst involverar kundkontakt och nyförvärv av kunder krävs en god känsla för relationsbyggande och försäljning. Du är empatisk och kommunikativ samtidigt som du är en god lyssnare och intresserad av kundernas behov. Du har ett enormt driv och engagemang och ser förbättringsmöjligheter överallt, samtidigt som du också gillar att slutföra uppgifter och färdigställa projekt och leveranser. 

Jämtkraft bedriver arbete inom en samhällsviktig sektor. Anställningen kan därför innebära att du som sökande behöver placeras i en säkerhetsklass. 

Körkort B är ett krav.

Placeringsort: Östersund

Omfattning/anställningsform: Heltid, tillsvidare

Önskat startdatum: Snarast

Vill du veta mer?
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att kontakta Ulf Larsson, [email protected].

Ansökan

Ansökan och CV ska vara oss tillhanda senast den 14 augusti 2022.

Fackliga företrädare

SEKO, Peter Martinsson, 063-14 93 95

Akademikerföreningen, Mikael Eklund, 063-14 92 51

Unionen, Michael Häggmark, 063-14 91 02

Ledarna, Duminda Manukularatne, 08-598 99 00 Visa mindre

Företagssäljare - större konton och samarbeten

Ansök    Jun 18    Jämtkraft AB    Key account manager
Jämtkraft söker en företagssäljare till Energilösningar. Vi är ett energiföretag som befinner oss mitt i den energiomställning som berör hela samhället. För oss på Jämtkraft innebär samhällsnytta att vi försöker tänka långsiktigt och hållbart. Det handlar om hållbart och klimatsmart leverne men också om hållbara och långsiktiga affärer. Vi ska vara en drivkraft för samhället där vi verkar och bidra till ett bra liv för alla dess innevånare. Men vi tänker s... Visa mer
Jämtkraft söker en företagssäljare till Energilösningar. Vi är ett energiföretag som befinner oss mitt i den energiomställning som berör hela samhället. För oss på Jämtkraft innebär samhällsnytta att vi försöker tänka långsiktigt och hållbart. Det handlar om hållbart och klimatsmart leverne men också om hållbara och långsiktiga affärer. Vi ska vara en drivkraft för samhället där vi verkar och bidra till ett bra liv för alla dess innevånare. Men vi tänker större än så.

Om jobbet
 I Jämtkrafts strategi finns en tydlig satsning att växa i segmentet större kunder, (producenter, fastighet och industri) och energibolagspartner. Därför behöver vi dig som vill söka upp dessa potentiella kunder och ge dem vårt erbjudande för att sedan vidareutveckla den vunna affären till ett värdefullt partnerskap.

Vem är du?
Som person har du stort eget driv. Du är kommunikativ, lyhörd och lösningsfokuserad. Du har dokumenterade säljresultat, säljerfarenhet och vana att hantera stora konton/affärer. Du har erfarenhet av avtalsformulering och förhandling. Du utrycker dig väl i både skrift och tal. Viktigt är att kunna möta kunden i alla situationer oavsett om det är digitalt eller fysiskt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Körkort B är ett krav.

 

Placeringsort: Östersund/Örebro eller enligt överenskommelse

Anställningsform & omfattning: Tillsvidare/heltid

Önskat startdatum: Snarast

 

Vill du veta mer?

Vill du veta mer om jobbet eller företaget är du varmt välkommen att kontakta
AnnaLena Frykman, avdelningschef, 063-14 90 97,  [email protected] eller Magnus Åström, avdelningschef, 063-14 92 01, [email protected]

 

Ansökan

Ansökan och CV ska vara oss tillhanda senast den 23 augusti 2021

Referensnummer 2120

 

Fackliga företrädare:

SEKO, Peter Martinsson, 063-14 93 95
Saco, Mikael Eklund, 063-14 92 51
Unionen, Roger Bergvall, 063-14 91 90 Visa mindre

H1 söker en Key Account Manager till nytt uppdrag

Är du pigg, driven och energisk – och dessutom en fena på service – så kan det vara dig vi söker. Just nu söker vi en ny medarbetare till rollen som Key Account Manager för ett av våra uppdrag inom Teknisk Support. Vi söker dig som motiveras av att arbeta mot mål, ha tät kundkontakt och har en stark servicekänsla. Det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av ledarskap, kundkontakt, och brinner för service. Vi erbjuder en roll med mycket variation och... Visa mer
Är du pigg, driven och energisk – och dessutom en fena på service – så kan det vara dig vi söker.
Just nu söker vi en ny medarbetare till rollen som Key Account Manager för ett av våra uppdrag inom Teknisk Support.
Vi söker dig som motiveras av att arbeta mot mål, ha tät kundkontakt och har en stark servicekänsla. Det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av ledarskap, kundkontakt, och brinner för service. Vi erbjuder en roll med mycket variation och stora möjligheter till utveckling tillsammans med ett fantastiskt team av kollegor.
Du kommer att driva och utveckla ett uppdrag tillsammans med ett team som sträcker sig över flera länder i Europa inkluderat Norden. Uppdraget mot kund som du kommer ansvara för hanteras på ett flertalet språk över Europa så det är en fördel att du är bekväm i det engelska språket samt att hantera personal och kund på distans.
Hos H1 får du också en rolig arbetsplats med en aktiv eventgrupp som lägger stort fokus på personalaktiviteter, trivsel och gemenskap.
I rollen kommer du att ha ansvaret över den dagliga kontakten med kund, budget och att vi tillsammans utvecklas med kunden. Här ser vi på H1 att en central del i rollen är att vi arbetar proaktivt och som en partner med fokus på att förbättra samt utveckla.
Du ansvarar också för att alla medarbetare inom uppdraget ges möjlighet till personlig utveckling och utbildning och att ni når produktionens satta mål. Rollen kan också innebära att du behöver resa i tjänsten över Europa, men detta är i så fall aktuellt senare p.g.a. rådande omständigheter. I din roll så kommer du också vara den huvudsakliga kontaktpersonen mot samtliga europeiska länder där uppdraget utförs för både personal och kund.
Teamets huvudsakliga uppgift är att ge god service huvudsakligen via telefon och mail men även inom chatt och Sociala medier på längre sikt. Det ställer höga krav på din känsla för service och förmåga att på ett bra sätt lösa de uppgifter du och ditt team ställs inför. Det är också en stor fördel att du har erfarenhet av att utveckla affärer och brinner för att arbeta långsiktigt då denna kund står inför stora utvecklingsmöjligheter över tid.
Vi ser att du som söker:
Är ambitiös, engagerad och resultatinriktad.
Motiveras av ledarrollen och är engagerad i din personal.
Kan hålla många bollar i luften och ser vad behöver göras i den dagliga produktionen.
Brinner för att utveckla individen, gruppen och uppdraget som hanteras av linan.
Tycker om att arbeta långsiktigt och utveckla befinliga affärer
Tycker att försäljning mot kund är intressant
Har god erfarenhet av att hantera och bygga kundrelationer
Hanterar både svenska och Engelska väl i både skrift och tal


Personliga egenskaper som eftersöks är:
Utåtriktad
Lagspelare
Tydlig i kommunikation
Självständig
Ansvarstagande
Förmåga att motivera och entusiasmera
Flexibel


Meriterande:
Tidigare ledarerfarenhet
Arbetslivserfarenhet av Contact Center eller liknande verksamheter
Hanterat kundrelationer
Utvecklat befintliga affärer och drivit förändringsarbete
Erfarenhet från projektledning


Dina ordinarie arbetstider kommer innebära kontorstid 8-17 måndag till fredag, uppdraget du ansvarar för har dock öppet 24/7 året runt.
Sista dagen att söka tjänsten är 16/4 – 2021. Skicka in din ansökan via länken, vi tar ej emot ansökaningar via mail. Observera att intervjuer kommer ske löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag passerat.
Vill du veta mer om vad tjänsten innebär, uppdraget eller har andra frågor – Kontakta Joacim Nilsson Ihrén på [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Storkundsansvarig till Jämtkraft Elnät

Ansök    Feb 11    Jämtkraft AB    Key account manager
Tycker du om och är du bra på att vårda och utveckla kundrelationer? Sök tjänsten!Vill du ha ett av Sveriges kanske viktigaste jobb? Att utveckla elnäten är en av samhällets stora frågor just nu. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vårt elnät och dess drift till nästa nivå!  Jämtkraft jobbar för att ligga i energibranschens framkant och inom avdelningen Nätdrift ansvarar vi för utveckling, planering, drift och rapportering av och kring Jämtkrafts ... Visa mer
Tycker du om och är du bra på att vårda och utveckla kundrelationer? Sök tjänsten!Vill du ha ett av Sveriges kanske viktigaste jobb? Att utveckla elnäten är en av samhällets stora frågor just nu. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vårt elnät och dess drift till nästa nivå! 

Jämtkraft jobbar för att ligga i energibranschens framkant och inom avdelningen Nätdrift ansvarar vi för utveckling, planering, drift och rapportering av och kring Jämtkrafts elnät. Vi söker nu en kollega som vill vara med på resan framåt!? 

Lokalnät ansvarar för investeringar, reinvesteringar och nyanslutningar inom vårt elnät upp till 36 kV spänningsnivå. I en region som växer snabbt, samtidigt som en ökad elektrifiering genomsyrar hela samhället, ställer det stora krav på vår verksamhet och våra medarbetare. För att axla denna stora utmaning vill vi nu bli flera.

Om jobbet? 

Omfattande investeringar görs inom Jämtkrafts nätområde, och vi söker nu en ny kollega som kommer vara en länk mellan våra stora kunder och vår elnätverksamhet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta:


• Driva och utveckla relationen gentemot denna kundgrupp
• Medverka i större projekt med fokus på avtalsrelaterade frågor, vid till exempel anslutning av vindkraftparker eller stora förbrukningspunkter.
• Utredning och problemlösning vid frågor relaterade till våra större kunder
• Medverka vid utformning av taxor samt prisjusteringar
• Delta vid framtagande, utveckla och agera sakkunnig i frågor gällande kundavtal, tariffer och dylikt
• Vara kontaktperson för andra stora intressenter såsom Åre, Krokom och Östersunds kommun, samt myndigheter och andra stora externa intressenter.

Förutom ovan nämnda arbetsuppgifter kommer du att medverka i verksamhetens utveckling av rutiner och processer, samt delta i nätverk, projektgrupper, utvecklingsprojekt och liknande.  

Vem är du?

Vi ser att du har en universitet- eller högskoleutbildning inom ämne som bedöms relevant för tjänsten, exempelvis ekonomi, elkraft, energi eller liknande. Du kan också ha motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Som person är du bra på att bygga och underhålla relationer då du i stor utsträckning kommer att samarbeta såväl internt som med våra större elnätskunder. Du är kommunikativ, strukturerad, tydlig, självmotiverad och självgående.

Jämtkraft bedriver arbete inom en samhällsviktig sektor. Anställningen kan därför innebära att du som sökande behöver placeras i en säkerhetsklass. 

Körkort B är ett krav.

Placeringsort: Östersund

Omfattning/anställningsform: Heltid, tillsvidare

Önskat startdatum: Snarast

Vill du veta mer?
Vill du veta mer om jobbet eller företaget är du varmt välkommen att kontakta Bengt-Anders Alvenes, sektionschef, [email protected], 063-14 92 94.

Ansökan

Ansökan och CV ska vara oss tillhanda senast den 25 februari 2022

Fackliga företrädare

SEKO, Peter Martinsson, 063-14 93 95

Akademikerföreningen, Mikael Eklund, 063-14 92 51

Unionen, Roger Bergvall, 063-14 91 90 Visa mindre

Säljare/Account Manager i Östersund

Ansök    Dec 15    Experis AB    Key account manager
Har du tidigare jobbat som Säljare och/eller Account Manager, och vill bli en viktig del av att växa Cybercoms affär genom att ta ansvar för en eller flera kunder? Lockas du av att arbeta inom IT och konsultbranschen? Vi växer i Östersund och behöver förstärkning av en säljare med starkt driv och utpräglad känsla för sälj, kundrelationer och entreprenörsanda. Du kommer att ha en nyckelroll i vår framtida tillväxt. Saknar du erfarenhet som säljare/account ... Visa mer
Har du tidigare jobbat som Säljare och/eller Account Manager, och vill bli en viktig del av att växa Cybercoms affär genom att ta ansvar för en eller flera kunder? Lockas du av att arbeta inom IT och konsultbranschen?

Vi växer i Östersund och behöver förstärkning av en säljare med starkt driv och utpräglad känsla för sälj, kundrelationer och entreprenörsanda. Du kommer att ha en nyckelroll i vår framtida tillväxt. Saknar du erfarenhet som säljare/account manager men är rätt person för oss ändå så coachar vi dig gärna in i rollen.

Cybercom är ett konsultföretag med ett väl förpackade erbjudanden som vi tillhandahåller till våra kunder. På vårt kontor i Östersund är vi ett utpekat Center Of Excellence inom Application Management och en viktig del av ditt nya jobb blir att föra ut det erbjudandet till våra kunder, men du ska också marknadsföra och sälja övriga erbjudanden som Cybercom har, ofta i samarbete med andra Cybercomkontor.

Rollen är placerad på vårt fina och centralt belägna kontor i Östersund men det finns inga geografiska begränsningar för var dina kunder befinner sig.

Om tjänsten
Du har en stark drivkraft i att skapa relationer med kunder och kollegor. I din roll kommer du att bearbeta nya kunder och övertid kan du också komma att ha huvudansvar för ett eller flera kundkonton, Ditt jobb är att förstå hur kunden fungerar, vilka utmaningar kunden har, och vilken roll Cybercom kan ha i deras resa. Du ska använda den kunskapen till att sälja våra erbjudanden och skapa långsiktigt framgångsrika kundrelationer. Till din hjälp har du ett nätverk av våra "makers", duktiga och trevliga kollegor både på ditt hemmakontor i Östersund men även inom Cybercom i stort.

Din bakgrund
För denna roll söker vi dig som vill vara med och utveckla våra affärer med befintliga kunder samt att växa med nya kunder. Du är en nyfiken person som gärna söker upp och etablerar kontakt med nya människor. Du har kanske jobbat som Account Manager och/eller säljare innan, viktigast är dock att du har en stark vilja och potential att bli framgångsrik i rollen. Vi söker dig som aldrig ger upp och samtidigt vårdar och expanderar relationen med våra kunder. IT-bakgrund är ett krav då förmåga att förstå hur vi kan hjälpa våra kunder är den allra viktigaste egenskapen för rollen.

Flytande svenska och engelska är ett krav då du kommer ha kontakt med både svensk- och engelsktalande kunder. Intervju sker på svenska.

Ansökan & Kontakt
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ola Widegren, platschef Östersund. [email protected] telefon +46 768 939707. Sök så snart du kan, vi intervjuar löpande.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Säljare/Account Manager

Ansök    Jan 13    Experis AB    Key account manager
Har du tidigare jobbat som Säljare och/eller Account Manager, och vill bli en viktig del av att växa Cybercoms affär genom att ta ansvar för en eller flera kunder? Lockas du av att arbeta inom IT och konsultbranschen? Vi växer i Östersund och behöver förstärkning av en säljare med starkt driv och utpräglad känsla för sälj, kundrelationer och entreprenörsanda. Du kommer att ha en nyckelroll i vår framtida tillväxt. Saknar du erfarenhet som säljare/account ... Visa mer
Har du tidigare jobbat som Säljare och/eller Account Manager, och vill bli en viktig del av att växa Cybercoms affär genom att ta ansvar för en eller flera kunder? Lockas du av att arbeta inom IT och konsultbranschen?

Vi växer i Östersund och behöver förstärkning av en säljare med starkt driv och utpräglad känsla för sälj, kundrelationer och entreprenörsanda. Du kommer att ha en nyckelroll i vår framtida tillväxt. Saknar du erfarenhet som säljare/account manager men är rätt person för oss ändå så coachar vi dig gärna in i rollen.

Cybercom är ett konsultföretag med ett väl förpackade erbjudanden som vi tillhandahåller till våra kunder. På vårt kontor i Östersund är vi ett utpekat Center Of Excellence inom Application Management och en viktig del av ditt nya jobb blir att föra ut det erbjudandet till våra kunder, men du ska också marknadsföra och sälja övriga erbjudanden som Cybercom har, ofta i samarbete med andra Cybercomkontor.

Rollen är placerad på vårt fina och centralt belägna kontor i Östersund men det finns inga geografiska begränsningar för var dina kunder befinner sig.

Om tjänsten
Du har en stark drivkraft i att skapa relationer med kunder och kollegor. I din roll kommer du att bearbeta nya kunder och övertid kan du också komma att ha huvudansvar för ett eller flera kundkonton, Ditt jobb är att förstå hur kunden fungerar, vilka utmaningar kunden har, och vilken roll Cybercom kan ha i deras resa. Du ska använda den kunskapen till att sälja våra erbjudanden och skapa långsiktigt framgångsrika kundrelationer. Till din hjälp har du ett nätverk av våra "makers", duktiga och trevliga kollegor både på ditt hemmakontor i Östersund men även inom Cybercom i stort.

Din bakgrund
För denna roll söker vi dig som vill vara med och utveckla våra affärer med befintliga kunder samt att växa med nya kunder. Du är en nyfiken person som gärna söker upp och etablerar kontakt med nya människor. Du har kanske jobbat som Account Manager och/eller säljare innan, viktigast är dock att du har en stark vilja och potential att bli framgångsrik i rollen. Vi söker dig som aldrig ger upp och samtidigt vårdar och expanderar relationen med våra kunder. IT-bakgrund är ett krav då förmåga att förstå hur vi kan hjälpa våra kunder är den allra viktigaste egenskapen för rollen.

Flytande svenska och engelska är ett krav då du kommer ha kontakt med både svensk- och engelsktalande kunder. Intervju sker på svenska.

Ansökan & Kontakt
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ola Widegren, platschef Östersund. [email protected] telefon +46 768 939707. Sök så snart du kan, vi intervjuar löpande.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Regionchef

Är du tekniskt intresserad med ett gott sinne för affärer och sätter kundnyttan främst? Skulle du trivas i en roll med starkt utvecklingsfokus och en väletablerad produktportfölj med norra Sverige som bas? Tveka inte då inte att söka rollen som Regionchef på Lantmännen Agro Oil för region norr. Vi tillverkar smörjmedel och kemiska underhållsprodukter av högsta kvalitet till den professionella marknaden för lantbruk, skogsbruk och entreprenad och är en ... Visa mer
Är du tekniskt intresserad med ett gott sinne för affärer och sätter kundnyttan främst? Skulle du trivas i en roll med starkt utvecklingsfokus och en väletablerad produktportfölj med norra Sverige som bas? Tveka inte då inte att söka rollen som Regionchef på Lantmännen Agro Oil för region norr.

Vi tillverkar smörjmedel och kemiska underhållsprodukter av högsta kvalitet till den professionella marknaden för lantbruk, skogsbruk och entreprenad och är en liten organisation med korta beslutsvägar. Vi är en del av Lantmännens stora jordbrukskooperativ där vi har Business in mind & People at heart.

Det här kommer du att göra
Som Regionchef på Agro Oil ansvarar du för att driva och utveckla samarbetet med nya och befintliga kunder samt mot återförsäljare i norra Sverige från Gävle till Kiruna. Du kommer utföra kundbesök, genomföra produktutbildningar, delta på mässor och ge teknisk support till våra kunder. Vi har en bred produktportfölj och rollen kräver en god kännedom om våra produkter. Ditt arbete är att i denna skräddarsy och hitta den bästa lösningen för våra kunder utefter deras behov.

I rollen rapporterar du till Agro Oils Försäljnings- och Affärsutvecklingschef, samt har ett nära samarbete med dina kollegor som ansvarar för våra andra regioner i Sverige. Även om du kommer vara verksam inom ett större geografiskt område, kommer du också ha en närhet till både kollegor, ledning och våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har en central roll med stor påverkan på affären och verksamheten. Du kommer att ha placeringsort på någon av Lantmännens anläggningar i norra Sverige och i rollen ingår en hel del resor, vilket också innebär ett antal hotellövernattningar per år.

Det här behöver du för att lyckas och trivas
Du har:

- Flerårig erfarenhet av B2B försäljning, gärna med tekniska inslag.
- Erfarenhet från att självständigt driva hela försäljningsprocesser.
- Ett genuint intresse för teknik och försäljning.
- Goda kunskaper om anläggnings- skogs- och/eller lantbruksmaskiner är starkt meriterande.
- Datorvana samt körkort.
- Mycket goda kunskaper, i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.

Du är:

- Engagerad, självgående och en god kommunikatör som lyssnar och inger förtroende hos de människor du möter.
- Kundfokuserad och kan snabbt analysera och lösa kundens behov.?
- Resultatinriktad, har en affärsmässig inställning och kan vara en kunskapsresurs för andra.
- Öppen och positiv attityd samt jobbar strukturerat och disciplinerat.

Vad vi erbjuder dig
Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain.

Låter det intressant?
Vi hoppas det! Ansök redan idag, men senast den 16 augusti, 2020. Det är möjligt att söka CV-löst direkt genom mobilen genom att svara på våra urvalsfrågor samt länka till din LinkedIn-profil.

I rekryteringsprocessen ingår både tester, intervjuer och som slutkandidat kommer det att genomföras bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Flera av intervjuerna kommer att hållas online över video.

Om du har några frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Josefin Träpja, Talent Acquisition Specialist på[email protected]. Med hänsyn till pågående semesterperiod kommer vi börja hantera ansökningarna och svara på eventuella frågor om tjänsten v.33.

Vi ser fram emot din ansökan!

Agro Oil tillverkar smörjmedel och kemiska underhållsprodukter av högsta kvalitet till den professionella marknaden för lantbruk, skogsbruk och entreprenad. Vi är experter på tunga maskiner som ska klara ett tufft, nordiskt klimat. Visa mindre

Key Account Manager till Wipro

Ansök    Apr 5    OnePartnerGroup    Key account manager
Som Key Account Manager (KAM) kommer din huvuduppgift vara att säkerställa långsiktiga affärsrelationer, med dels nuvarande kunder och dels i att etablera nya kunder. Ditt kundfokus och engagemang kommer att innefatta hela livscykeln (presales - försäljning - leveransservice). Du förväntas bidra till en ökad försäljning och ökad vinst genom nära samspel med både befintliga och nya kunder. Detta är en utmanande position och det kommer att finnas möjligheter... Visa mer
Som Key Account Manager (KAM) kommer din huvuduppgift vara att säkerställa långsiktiga affärsrelationer, med dels nuvarande kunder och dels i att etablera nya kunder. Ditt kundfokus och engagemang kommer att innefatta hela livscykeln (presales - försäljning - leveransservice). Du förväntas bidra till en ökad försäljning och ökad vinst genom nära samspel med både befintliga och nya kunder. Detta är en utmanande position och det kommer att finnas möjligheter att ta ett stort ansvar i en hård försäljningsmiljö. Rollen kräver resor, mestadels inom Sverige, men även i Europa.

Du kommer bl a att arbeta med:


• Vår RFQ-process (offert till kunder)
• Förberedelse av försäljningsbudget och strategi i linje med företagets planer
• Analysera kundbehov, prognoser och försäljningsutveckling för att utveckla lösningar som utnyttjar hela vårt produktutbud
• Faktabaserat fokus på kunder, marknad och konkurrenter för att skapa effektiva lösningar
• Samarbete/samverkan med interna resurser för att lösa kundproblem, ge utmärkt service till kunder och säkerställa korrekt serviceimplementering
• Utveckling av nya affärer med befintliga kunder
• Utveckling av nya kunder
• Medverka i kundkontraktsdiskussioner

Du ingår i vårt europeiska säljteam och rapporterar till Global Sales Head, som är baserad i Indien, och Senior Vice President Europe, som är baserad i Tyskland.

Kvalifikationer:


• Universitetsexamen i teknik, marknadsföring eller företagsekonomi
• Erfarenhet från tillverkande industri
• Kunskaper inom marknadsföring och om finansiella nyckeltal
• Erfarenhet av försäljning och förhandlingar med globala kunder
• Erfarenhet av att bygga långsiktiga relationer
• Kunskaper avseende tekniska ritningar och helst kunskaper i hydraulik
• Erfarenheter av att arbeta i ERP-system, helst Monitor
• Möjlighet att arbeta i en matris- nätverksorganisation med hjälp av elektroniska hjälpmedel (tfn, epost, SKYPE, videokonferens etc.)

Du har goda generella datakunskapar och är en van användare av MS Office.

Du har goda språkliga kunskaper i såväl svenska som engelska, både skriftligt och muntligt. Behärskar du något ytterligare språk är det meriterande.

Personliga egenskaper:


• du är resultatorienterad 
• du är strukturerad
• du är en god relationsbyggare
• du är affärsmässig

Anställningsform:

Tillsvidareanställning.

Sysselsättningsgrad:

Heltid.

Arbetstid och lön:

Dagtid/Fast månadslön  

Övrig information:

Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför vi rekommenderar att du gör din ansökan snarast möjligt.
Ansökan till tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev på OnePartnerGroups hemsida.  
OBS! Vi ser gärna att du registrerar både ett svenskspråkigt och ett engelskspråkigt CV.
Tillsättning sker efter överenskommelse.
OnePartnerGroups rekryterare mottar frågor gällande kvalifikationer etc. under hela ansökningstiden.

 

Wipro Infrastructure Engineering (WIN), en division av Wipro Enterprises (P) Ltd, är en av de största oberoende tillverkarna av precisionsmekaniska hydraulcylindrar i världen. WIN är en Tier-1 leverantör till globala OEM-tillverkare av bygg- och jordbruksmaskiner, materialhanteringsutrustning, skogsbruk, tunga och medelstora kommersiella fordon bland andra industrier. WIN har närvaro på 4 kontinenter, 6 länder och 14 tillverkningsställen i Indien, Sverige, Finland, Rumänien, Brasilien och USA.

 

Rekryteringsprocessens huvuddrag:


• Ansökningsperiod med möjlighet till frågor och svar
• Första urval
• Telefonkontakt med ett första urval
• Intervju
• Slutligt urval och presentation för Wipro
• Referenstagning
• Personlighetstest
• Slutintervjuer
• Återkoppling och avslut

 

 Sökord: KAM, marknadsföring, försäljning, kundbearbetning, Wipro, internationell, Visa mindre